QQQQ schreef:Dan past Luctor et Emergo er ook nog wel bijKlinkt best vunzig als je dit los ziet en niet bedenkt dat je geen man bent.....

@Tyrza: WRAF!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:Dan past Luctor et Emergo er ook nog wel bijKlinkt best vunzig als je dit los ziet en niet bedenkt dat je geen man bent.....
Mireille1970 schreef:Het grootste verschil zie ik in de nauwkeurigheid, de "geliktheid" en exactheid. Vond de uitvoering op zich niet 5% beter.QQQQ vond je het gat echt te groot met nummer 2?
Zou de 2 proeven nog eens terug kijken... giga verschil in rijtechnisch voor elkaar zijn.
Tyrza schreef:Ik vond trouwens de kur van Isabell echt afgrijselijk. Vervelende muziek die gewoon niet bij het paard hoorde. Kur leek wel 10 minuten te duren.
Lielle schreef:Ja da's waar natuurlijk, dat verklaart wel weer wat.vergeet niet dat de artistieke beoordelingen wel heel zwaar (4*) doortellen.
Tyrza schreef:Ja, is ook zo en daar heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan. Maar desalniettemin vond ik de muziek ook gewoon niet mooi.
Kafue schreef:horseyfries schreef:Meisje wat bij mij stage gelopen heeft had daar ook gewerkt. Fantastische meid en ze was daar na twee weken gillend weggegaan. Van haar verhalen werd je niet blij.....
Verder kén ik haar niet echt, maar heb haar wel vaker bezig gezien, ook achter de coulissen.
Nou die verhalen hoor je wel van meer stallen en beroemde ruiters hoor. Het spul wat tegenwoordig stage loopt heeft ook soms gewoon geen ruggegraat en vaak het werk niet uitgevonden, te langzaam, bang om vies te worden uitzonderingen daargelaten hoor.
En vaak is er met die stallen en die ruiters niets mis , alleen klikt het toevallig niet zo.
Karl66 schreef:Ik verbaasde me er ook al over dat ze dezelfde kür gebruikte als bij Warum Nicht.
Goofy44 schreef:Karl66 schreef:Ik verbaasde me er ook al over dat ze dezelfde kür gebruikte als bij Warum Nicht.
Dat noemen ze uit de "oude doos".![]()
![]()
Dat is vrouwen eigen ....
QQQQ schreef:Als het paard het hoofd achter de loodlijn heeft, en niet zwaar in de hand is, dan houdt het 't hoofd daar zelf d.m.v. spierinzet. Het kan die hand wellicht heel netjes volgen, maar het is een heel andere soort aanleuning. Door de snelle reactie van het paard ziet het er nog vrij soepel uit, wat het moeilijk maakt dit te onderscheiden, maar feitelijk is het veel minder harmonieus - het is geen "hand-in-hand lopen" meer.
Jippie schreef:QQQQ schreef:Als het paard het hoofd achter de loodlijn heeft, en niet zwaar in de hand is, dan houdt het 't hoofd daar zelf d.m.v. spierinzet. Het kan die hand wellicht heel netjes volgen, maar het is een heel andere soort aanleuning. Door de snelle reactie van het paard ziet het er nog vrij soepel uit, wat het moeilijk maakt dit te onderscheiden, maar feitelijk is het veel minder harmonieus - het is geen "hand-in-hand lopen" meer.
Hier ontgaat me echt iedere logica. IMO is er maar 1 soort aanleuning: wel of niet.
Ik heb jou een uur lang met je paard Bas in de les van David aan de slag gezien. Kun je mij vertellen of daar enig moment van aanleunig was en hoe zich dat uitte?
MissVicky schreef:Ik ben echt geen kenner en misschien klinkt het wel naief maar ik weet meer dan 100% zeker dat Anky een giga hart voor paarden heeft. Als ze er zelf aan zou twijfelen dat wat zij doet niet goed is zou ze het echt niet doen. Ik zeg niet dat ze heilig is en altijd alles goed doet maar dan komt er natuurlijk ook gewoon bij kijken dat ze ook maar een mens is dat fouten maakt.
Ik geloof serieus dat Anky de beste bedoelingen heeft en vind het eerder zorgwekkend dat andere met geruk en getrek denken ook LDR te kunnen rijden dan dat Anky dat onder deskundige begeleiding doet en er blije paarden en goede punten mee scoord.
Jippie schreef:Als je mijn uitleg had begrepen, had je de verschillen gezien en begrepen dat er 2 soorten zijn. We streven - als het goed is - naar de versie van complete harmonie (als "hand-in-hand lopen").QQQQ schreef:Als het paard het hoofd achter de loodlijn heeft, en niet zwaar in de hand is, dan houdt het 't hoofd daar zelf d.m.v. spierinzet. Het kan die hand wellicht heel netjes volgen, maar het is een heel andere soort aanleuning. Door de snelle reactie van het paard ziet het er nog vrij soepel uit, wat het moeilijk maakt dit te onderscheiden, maar feitelijk is het veel minder harmonieus - het is geen "hand-in-hand lopen" meer.
Hier ontgaat me echt iedere logica. IMO is er maar 1 soort aanleuning: wel of niet.
Ik heb jou een uur lang met je paard Bas in de les van David aan de slag gezien. Kun je mij vertellen of daar enig moment van aanleunig was en hoe zich dat uitte?