Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlss

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:47

Nee gezien hoe mijn paard het al 10 jaar doet niemand anders die er mee overweg kan dus ik de enige ben die fatsoenlijk met haar kan rijden. en gezien het feit dat ze met 24 jaar de gezondste en tevens OUDSTE is op stal en gezien mijn andere paarden altijd zijn bereden tot hun dood 27 30 en 33 jaar vind ik dat ik het perfect doe

Maar ik ga mezelf niet meer verdedigen. heb al eerder gezegt nodig jullie graag uit om te kijken naar mijn knolleke en dan je mening te geven

vind het ook grappig dat mensen bij mijn foto's zeggen oh je bent niet te zwaar je bent alleen iets stevig maar niet te zwaar en dat ook bij andere damens hun foto doen terwijl je daaraan niks kan aflezen.

Ik vind het schadelijke als je springt en rukt in de mond of mat heel je beest af zodat ze met 19 jaar al met pensioen moeten omdat ze op zijn maar ja zo heeft ieder weer een andere mening :)

Op mij hoeven jullie niet meer te reageren want ik verander niet en ga hierbij ook nie meer op dit topic

Ik weet beter dan wie dan ook hoe MIJN paard er bij loopt

kijk voor mijn andere knol ben ik te zwaar dus daar rij ik niet op maar mijn dravertje en ik blijven heerlijk lang lol hebben samen

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:50

mense zijk elkaar niet zo af.
Mensen moet hier een slotje zette.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:01

Pearlss schreef:
Nee gezien hoe mijn paard het al 10 jaar doet niemand anders die er mee overweg kan dus ik de enige ben die fatsoenlijk met haar kan rijden. en gezien het feit dat ze met 24 jaar de gezondste en tevens OUDSTE is op stal en gezien mijn andere paarden altijd zijn bereden tot hun dood 27 30 en 33 jaar vind ik dat ik het perfect doe

Maar ik ga mezelf niet meer verdedigen. heb al eerder gezegt nodig jullie graag uit om te kijken naar mijn knolleke en dan je mening te geven

vind het ook grappig dat mensen bij mijn foto's zeggen oh je bent niet te zwaar je bent alleen iets stevig maar niet te zwaar en dat ook bij andere damens hun foto doen terwijl je daaraan niks kan aflezen.

Ik vind het schadelijke als je springt en rukt in de mond of mat heel je beest af zodat ze met 19 jaar al met pensioen moeten omdat ze op zijn maar ja zo heeft ieder weer een andere mening :)

Op mij hoeven jullie niet meer te reageren want ik verander niet en ga hierbij ook nie meer op dit topic

kijk voor mijn andere knol ben ik te zwaar dus daar rij ik niet op maar mijn dravertje en ik blijven heerlijk lang lol hebben samen

ja ja dat weten we nu wel dat jij je paard zo eweldig verzorgt *D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:41

Hahaha wat een topic!!!

Geweldig hoe sommigen reageren.

De foto's die ik hier voorbij heb zien komen vind ik niemand echt te zwaar ( behalve mezelf haha)

Probleem is bij mij ook nog eens medicijnen , het eerste jaar was ik 20 kilo zwaarder geworden, dat was niet zo fun kan ik je zeggen, en nee daar is dan niet tegenaan te sporten ( er liggen in Amerika schadeclaims voor dat medicijn omdat de producent er niet bij had gezet dat dat een bijwerking was) Nu inmiddels staat het er wel bij ( Let op eetgedrag, dit kan veranderen)
Ik ken nog meer mensen met hetzelfde medicijn en die zijn er ook ontiegelijk van bijgekomen, net als bv de prikpil!
Maar zoals alles, er zijn er ook die er niks van merken!

Ik ben vorige week gestart met sporten en nee geen dieet, een blijvende verandering in mijn eetpatroon moet het worden en ben inmiddels al 3 kilo kwijt!
Maar ik maak me geen illusie, de eerste 5 kilo is vocht bij mij, dus nog een lange weg te gaan.

Ik zie iemand van 95 kilo op een bonte( foto) maar dat valt heel erg mee omdat het gewicht verdeeld over het lichaam zit, en de ruiter is groot!
Zelf met 95 kilo ben ik morbiele obees of hoe dat heet, en tja ik zit mezelf nog op een stoel in de weg dus klim ik er niet meer op!
DAT is een keuze die ikzelf dus maak en niemand voor mij hoeft te doen, hoe erg ik het rijden ook zal gaan missen, ik heb nu een doel en die ga ik behalen!

Dat tv programma te dik heb ik ook gezien ( net zoals ik alles volg op dit gebied)
Er was ook vorige week van dik naar dun iemand dat gezien?? Ik heb zo mee gehuild met die dikke man en vrouw, ze waren zoveel afgevallen en hebben zo af moeten zien!( maar ze laten nooit zien hoe het over een jaar is, hebben ze het kunnen houden? Zijn ze nog meer afgevallen? Weer bijgekomen??

Nou ik wil ook naar zo een kliniek!!!!
Alles word verzorgd, van eten tot sporten en je hele dag programma!
Betalen die mensen dat zelf??
Maarja het is natuurlijk weer in Amerika, hier zou zoiets niet kunnen bestaan!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:48

Pearlss schreef:

toen ik je vroeg of jij die met die draver was zei je nee, maar je hebt dus wel een draver???

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:58

Pearlss schreef:
Ik vind mezelf niet te zwaar maar volgens de mensen hier ben je met mijn gewicht te zwaar mijn paard word 3 a 4 keer bereden per week

Ik heb je foto's gezien en tja wat is dan te zwaar???

Je verhoudingen kloppen en wat iemand ook al had gezegd, hollandse meid!

Je zit jezelf niet in de weg, je paard dus ook niet.
Je hebt van die paar kilo te veel geen last, dus wie zou er iets van mogen zeggen? Wie zou mogen beweren dat JIJ niet zou mogen rijden?

Ik vind met overgewicht bedoel ik dat je jezelf in de weg zit, in het dagelijks leven er last van hebt, geen conditie hebt, en dus ook bonkt op je paard, slechte balans....moet ik doorgaan....DAT vind ik pas te zwaar en dan moet je voor jezelf overwegen of je niet eerst wat eraan doet voordat je weer op stapt.

Of als je een jong ding nog moet inrijden KUN je het gewoon niet maken om dan te zwaar te zijn, arm paard moet nog op eigen benen leren lopen en dan al meteen met een enorm gewicht?
Het is voor iedereen dan toch duidelijk dat je dat niet gaat doen?

Zoals iemand die ik een paar pagina's eerder las, die stapt pas weer op als ze 5 kilo eraf heeft, nou mijn petje af!
Niet omdat het paard het misschien niet zou kunnen maar gewoon voor jezelf, als je dat zelf vind en je valt dan werkelijk af heeft dat invloed op je hele houding, ook al geloof je het zelf niet....
Ik heb toevallig vandaag gelezen dat een paard het merkt of je met een glimlach erop zit of met een scheef gezicht, Tja mijn theorie is dan...val ietsje af, dan ben je zelf BLIJ, wat je weer projecteert op je paard!

Als ik erop zit moet ik me wel druk maken om de vetrollen die mee gaan met iedere stap, het voelt niet lekker, niet veilig en alle verhaaltjes dus kap ik er gewoon even mee, heb nu wel andere dingen aan mijn hoofd ( hoe val ik het snelste af en kan ik het daarna ook zo houden)
Als ik 20 kilo lichter zou zijn dan stap ik weer op ja, en ja dan ben ik nog volgens mijn lengte 20 kilo te zwaar, maar dan ben ik BLIJ, het vet is de helft minder dus ook zelf soepeler.
Op naar de 20 kilo eraf!!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:00

Heb ik iets gemist??
Wat doet het ertoe wat voor een paard ( draver)
Volgens mij kunnen die ook wat hebben toch? ( zijn groot en stevig zover ik weet?)

Anyway, ik wens iedereen die af WIL vallen het beste!!!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:21

GroteVogel schreef:
Heb ik iets gemist??
Volgens mij kunnen die ook wat hebben toch? ( zijn groot en stevig zover ik weet?)

een draver is over het algemeen nogal gevoelig in de rug, en voor een draver van 1.58 vind ik 95 kilo best wel aan de zware kant...
Ik denk niet dat mijn draver blij met mij is als ik met 95 kilo eropstap, en persoonlijk zou ik dat ook niet doen.
maar iedereen zijn mening, en ieder beslist over zijn/haar paard.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:31

Papagroom,heeft een olympisch lichaam van 105kg,maar zit zijn paard niet in de weg......ik denk wel dat techniek heel belangrijk is ,voor de wat zwaardere ruiter

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:32

papagroom schreef:
Papagroom,heeft een olympisch lichaam van 105kg,maar zit zijn paard niet in de weg......ik denk wel dat techniek heel belangrijk is ,voor de wat zwaardere ruiter

maar wat voor paard heeft papagroom dan??
Mijn paard zou bezwijken onder regelmatig 105 kilo op zijn rug..
terwijl andere paarden het weer wel kunnen dragen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:41

Ik klim overal op....maar vergis je niet..de verhouding doet ook wat..bijna 2 meter lang en 105kg...of 165 en 85 kgmaakt een hoop verschil....ik rijdt natuurlijk niet op een pony....

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:43

papagroom schreef:
Ik klim overal op....maar vergis je niet..de verhouding doet ook wat..bijna 2 meter lang en 105kg...of 165 en 85 kgmaakt een hoop verschil....ik rijdt natuurlijk niet op een pony....

tuurlijk doet de verhouding ook wat.. 2 m en 105 kg is ander als iemand van 1.60 met 105 kilo..
Maar dat neemt niet weg dat 105 kg voor veel, zeker wat kleinere of ranker gebouwde paarden,
te zwaar kan zijn.
Maar dan kom je weer op hetzelfde uit: Bekijk het per paard.
De 1 kan meer hebben dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 06:38

papagroom schreef:

Nou, je kwam niet op de mijne......105 vind ik echt te zwaar, vind 70 de max voor haar. Ik kan iemand niet verbieden op hun eigen paard te stappen, of ik het te zwaar vind of niet, maar ik bepaal wie er op de mijne komt.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:19

nikilover schreef:
GroteVogel schreef:
Heb ik iets gemist??

een draver is over het algemeen nogal gevoelig in de rug, en voor een draver van 1.58 vind ik 95 kilo best wel aan de zware kant...
Ik denk niet dat mijn draver blij met mij is als ik met 95 kilo eropstap, en persoonlijk zou ik dat ook niet doen.
maar iedereen zijn mening, en ieder beslist over zijn/haar paard.

Oh ik dacht dat een draver juist heel sterk was ;-)

Maar dat zeggen ze toch ook van een Fries? En ik zie geregeld flinkere mensen op een fries zitten. Tuurlijk ligt het ook aan de bespieringen en zo maar als vantevoren gezegd word dat een bepaald ras bekend is met overbelasting/rugproblemen dan begin je er toch niet aan lijkt mij ( als je bv zelf 1 wilt kopen)
Ik vind nog altijd dat een eigenaar zelf wel voelt wat een paard aankan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:24

een draver is ook heel sterk :j
mijn vriendin heeft 7 jr een draver die op de baan gelopen had gehad en zij zat ook rond de 100 kg
en hij heeft super onder haar gelopen,en ook hard :D
had een mooi ruggetje!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:36

De meeste dravers zijn erg langgelijnd, en hebben dus een nogal lange rug.
Een lange rug kan minder gewicht hebben als een korte rug.
Tuurlijk zullen er ook wel kortere dravers zijn, maar de meeste zijn toch echt erg langgelijnd.

100 kilo komt ECHT niet op mijn draver..
hij zal er niet bij doodvallen, maar gewoon uit voorzorg doe ik het niet..
Als je 100 of daarboven weegt ga je toch voor een stevige koudbloed oid ipv een dravertje?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:37

mirgino schreef:
een draver is ook heel sterk :j
mijn vriendin heeft 7 jr een draver die op de baan gelopen had gehad en zij zat ook rond de 100 kg
en hij heeft super onder haar gelopen,en ook hard :D
had een mooi ruggetje!

Dat wilt helemaal niks zeggen..
Dravers zijn ook erg hard, en dikke kans dat het paard het wel zwaar had, maar het nooit had laten merken.
Dat het paard 'hard' onder haar ging, vind ik ook geen argument.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:56

grote vogel; een fries staat juist bekend om een zwakkere rug,het zijn geen gewichtsdragers.
geen goede keus als je zwaar bent dus.

wat ik hier veel lees is de beroemde kwpner van 1.70m maar een groot paard betekend nog niet dat hij veel kan hebben.
vaak juist niet.....

een korte compacte rug is om te beginnen het eerste waar je naar zou moeten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:00

Mijn dame is 1.70, maar ookk 75% volboed, en veel te rank en te luxe om echt gewicht te kunnen dragen....... ik heb voor haar een max van 70 kg ruitergewicht. En wat iemand er ook van vindt, maakt me eigenlijk niet zo veel uit, haar gezondheid is ff belangrijker voor me dat de mening van een bokkertje ;)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:05

Yamcha schreef:
Mijn dame is 1.70, maar ookk 75% volboed, en veel te rank en te luxe om echt gewicht te kunnen dragen....... ik heb voor haar een max van 70 kg ruitergewicht. En wat iemand er ook van vindt, maakt me eigenlijk niet zo veel uit, haar gezondheid is ff belangrijker voor me dat de mening van een bokkertje ;)

Kijk, als iedereen zo begaan was met zijn paard dan hoefde je deze topic niet te openen!
Iedereen weet wat zijn paard kan dragen en juist omdat jij een max gewicht hebt voor je dier zal hij niet snel stuk gereden worden.
Waarom doen manege;s tegenwoordig steeds vaker een max gewicht? Ik denk om op de lange termijn hun paarden te sparen en niet omdat ze het niet zouden kunnen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:13

Dat lijkt mij ook :)
Tuurlijk breekt ze.niet gelijk in tweeën van 90 kg, maar goed is het op de lange termijn zeker niet. Paarden worden steeds ranker en luxer gefokt, imo is het wijs om daar rekening mee te houden.

Essa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:52

Yamcha schreef:
Dat is ook alleen maar omdat het jou niet uitkomt :D

Alhoewel ik denk dat de gemiddelde warmbloed van 1.70 wel 700 kg weegt.

Dat is onzin, mijn merrie van 4 jaar oud is 1.72 en weegt 470 kg, terwijl zij echt niet te dun is...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:04

Essa90

dan heb jij een erg rank paard,want dat is echt weinig.
mijn paard is 159cm en weegt nu 550kg en moet terug naar 500kg en dan is hij echt niet zwaar.
maar 172 en 470kg vind ik echt niet veel voor zo`n grote.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:07

mijn draver van 1.54 weegt zon 470 kg en die is echt niet dik..
die is nu goed :)
Maar kan dat ook niet per paard verschillen dan??

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:27

nikilover schreef:
mijn draver van 1.54 weegt zon 470 kg en die is echt niet dik..
die is nu goed :)
Maar kan dat ook niet per paard verschillen dan??

Lijkt me wel ja, dat hangt ook weer van de bouw af.

Lange rug/korte rug? Geen/wel/slechte/juiste Bespiering? Iets breder/smaller dan het andere paard?