Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Valt mee. Er zit geen knik in de 3e halswervel en het neusje is eruit, de keelgang is niet gesloten. Persoonlijk zou ik wel graag iets meer afbuiging zien (de nek iets ronder) en het neusje er meer uit, dan activeer je het achterbeen iets meer nog.
Toch raar. Ik wéét (uit een stukje ervaring) dat als je het neusje er iets uit rijdt, en je rijdt het paard dus voor de loodlijn, dan voel ik dat het achterbeen actiever wordt.
Maar ik weet niet waarom, dat proces snap ik niet.
Iemand die mij dat kan uitleggen?
Sall schreef:Las laatst een stuk over Weyden dat hij als jong paard al had geleerd om op een stem commando, correct vierkant te gaan staan.
Gerrie schreef:Sall schreef:Las laatst een stuk over Weyden dat hij als jong paard al had geleerd om op een stem commando, correct vierkant te gaan staan.
Weyden heeft een opleiding gekregen vanaf de grond![]()
De zgn hand-sattel-hand methode van Fritz Stahlecker!
_Lisanne schreef:Denk dat het stuk wat Aimee heeft geplaatst niet voor ieder paard klopt. Persoonlijk werk ik redelijk veel met snoep (de meeste vinden het wrs teveel), de reden daarvoor is dat ik vind dat het duidelijk moet zijn wanneer ze iets goed doen. Tuurlijk kan dat ook met een aai, maar wanneer iets echt goed is gedaan vind ik een snoepje beter.
Agressief worden ze niet, omdat ik niet op een vast moment snoepjes geef. Het is altijd op een ander moment. Bedelen negeer ik en ze weten dat ze niks krijgen, dus bedelen ze ook niet.
Verder zijn de gewoon gemanierd en luisteren gewoon normaal (ook als ik geen snoepjes heb), dus ik vind het prima zo.
anneliesdj schreef:Ik beloon nooit met voer omdat je er in 9 van de 10 gevallen een ongemanierd, opdringerig en bijtend paard van krijgt.
Slechts bij zeer hoge uitzondering gebruik ik een snoepje om het paard te laten ontspannen, maar dat is dus altijd een situatie waarin het paard bang of heel gespannen is.
runningkawa schreef:Ik ken nog geen 1 paard dat niet te lokken is met brok
En heb er honderden geladen. paarden recht uit de opfok.
Maar het is wel belanrijk waneer je het geeft.
Veel mensen geven wat als ze stilstaan...stom je beloont het stilstaan, niet het lopen
Dus ja vind dat daar gezever (staat wel meer gezever op die site maar goed. Maar ook wel dingen die kloppen)
Ja kop opzij omdat ze zo verkloot waren dat opstijgen echt niet ging. Ook niet met grondwerk omdat die paarden geleerd/ ervaren hadden dat het zo "moest" met ruiter.
hoofd opzij en een paard kan niet lopen.
Dat kan dus met lomp zijn, dat kan met een snoepje, doe mij dat snoepje maar
en ja het werk, echt waar bij allemaal
Aimee schreef:Met dank aan http://www.paardnatuurlijk.nl de redenen waarom ik geen snoep als beloning gebruik.
Inderdaad is Weyden NIET met snoep aangeleerd om vierkant halt te houden.
...