Milkberry schreef:Voor het eerst tijdens een buitenrit voelde ik de rug omhoog komen tijdens de galop. Zijn hals zakte iets, zijn sprongen werden wat beheerster. Het leek of hij zijn benen vandaag wat beter onder controle had.
Hopelijk onthoudt hij dit tot donderdag ochtend XD
Dat moet heerlijk gevoeld hebben

Ik heb vandaag een chambon gekocht en er voor het eerst mee gelongeerd.
Het viel erg mee hoe ze op de druk achter haar oren reageerde. Ik had hem zo los mogelijk gedaan, maar vond hem zelf nog redelijk strak. Kreeg hem eerst ook niet om, doordat ze wat tegen de druk in kwam en haar hoofd dus belachelijk hoog ging

Ze reageerde er goed op! Ze snapte het eerst niet zo goed, maar liet aan het einde wel een aantal keer mooi der hals vallen. Ik heb de laatste paar rondjes gefilmd en ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik zie vooral dat ze nog heel erg aan het zoeken is. Ook duidelijk dat ze hiervoor met touwtjes is gelongeerd en daardoor snel het neusje er achter komt

In het tweede filmpje aan het einde zit ook nog even het stilstaan. Zo staat ze er dus ook altijd bij als ik hem wil bevestigen. Iemand enig idee hoe ik het halthouden of gewoon algemeen stilstaan voor haar meer ontspannen kan maken? Zo staat ze namelijk altijd als ze moet stilstaan en eigenlijk laat ze daarin nooit haar hoofd zakken, onder het zadel wordt dat wel beter gelukkig.