Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:17

Nee, ik wil gewoon eens weten wat iedereen er hier van denkt, aangezien dikke mensen hier niet mogen rijden. Ik ga dan wel zeggen hoeveel ik toen woog ;)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:18

Niet te dik maar je bips is wel te klein voor het zadel zo te zien :D maar dat heb ik vroeger met een oud zadel ook gehad haha

Of ja zadel was te klein voor mijn kont :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:19

oke mag ik?
zo te zien is het een grote brede tinker ,
lijkt gezond te zijn qau spieren enz,
je zult aan de zware kant zitten voor het paard voor intensief wek ja maar TE zwaar denk ik niet ;)
je beugels mogen voor het mooie ook iets langer :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:23

Nou, je vergist je, ze heeft het stamboek maar 65 punten gekregen omdat ze bij een licht type tinker hoort. Ze is geen stevige zoals de meeste :) Mijn beugels mochten inderdaad langer, dat zijn ze nu ook. Mijn kont is inderdaad te groot, vandaar dat ik al 6 kilo ben afgevallen :) Op dat moment woog ik 95 kilo. Is zwaar, ik weet het, maar toch 'toon' ik niet dik. Ik pas nog altijd in 42, 44. Ik moet niet naar speciale winkels etc. De enigste plaats waar je wat vet bij mij vind is mijn buik. Ik moet blijkbaar zwaar gebouwd zijn ofzoiets?

Ik wil hier gewoon even duidelijk mee maken dat een getal vaak al erger klinkt dan het is. Een gezonde man van 1.85 zit ook al snel aan 90 kilo :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:27

dat weet ik ;)

dat gewicht dacht ik ook in die richting

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:26

Pearlss schreef:
Nee deed het omdat ik veel lees dat als je dik bent je niet mag rijden en dun wel

en ik wou aangeven dat ondanks mijn blijkbaar vetheid mijn paard door mijn ervaring liever mij heeft dan een ander en dat dunheid ook niks zegt
Omdat de andere meiden dun waren..

Ik vind dat je moet kijken naar je paard wat die kan en wil en mijn paard tolereert mij beter als een anders ondanks mijn dikheid
zo bedoelde ik het meer.

Mijn paard is een krengetje en ik heb helaas in 10 jaar nog niemand kunnen vinden die op haar durft en op haar blijft zitten.
kan er niks aan doen geef andere altijd de kans en gelegenheid en ik zeg nooit je hoeft niet meer te komen maar ze zeggen altijd na een paar keer nee ik kan doe of wil het niet meer ze is eng.

Hahah wat een domme dozen, dat ze zo reageren! Dravertjes zijn idd heel gevoelige paardjes en geen paardjes die het (vaak) prettig vinden om meerdere berijders te hebben. Ze hebben vaak toch ee behoorlijk leven achter de rug en ondanks alle lieve verzorgers, die ook op d stallen zijn, zijn ze er gewoon om mee te gokken. Daarmee hebben de meeste mensen toch een andere instelling dan wij met onze paardjes. Of je wedstrijd rijdt of niet het is toch een stuk lol en ontspanning die wij met onze paardjes hebben dan de mensen die dravertjes trainen. Denk dat ze daarom vaak gevoeliger zijn voor aandacht. Bovendien met een pittig karakter, wat ze tuurlijk nodig hebben anders zijn ze volslagen zinloos (LEES, niet in mijn ogen maar voor het gokken en rennen) omdat ze dat ze dan niet die vechtlust hebben om alles te geven voor het winnen.

Niet verkeerd bedoeld, toch geloof ik dat een paardje het wel fijn vind als men enkele kilo's kwijt raakt. Als je opstapt moet het toch niet prettig zijn voor je paard. Maar dat gebeurd vast al als baby eruit is!

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:29

Cowgirl schreef:
Pearlss schreef:
Hier paar foto's van mij 1 van vandaag de eerste de laatste 2 van ongeveer 2 maanden terug
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FTIMO4N-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RK4G6P7Q-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKG8XXZD-D.jpg

Jij voelt je wel HEEL ERG aangesproken in dit topic als ik jou foto's zie.
Ik verwachtte iemand die 3x dikker zou zijn.

Je bent gewoon een hollandse meid ....klaar. Je bent echt niet te dik.

Ik had idd ook iemand verwacht die veel dikker was! Je bent gewoon stevig.
Maar baby eruit, vruchtwater weg, paar kilo'tjes er af en dat gebeurd vast als je uren met je baby moet wandelen om hem/haar te laten slapen ;) en je voelt je vast een stuk beter!

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:45

@ Faily dankje voor je reactie dravers zijn inderdaad wat pittiger had nog nooit zo gedacht (door hun verleden vechtlust etc) maar daar kan je indd best gelijk in hebben

Wat betreft kilo's eraf als de baby er is door te wandelen haha Ik zal het op een andere manier kwijt moeten zien te raken want ik krijg zon lieve baby !! die niet veel huilt en heel makkelijk is haha (laat mij nog ff in dromenland:) )

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:05

Dit is egt sirieus respectloos,
Alsof hun er wat aan kunnen doen.
En waarom erger je je eraan,
Kijk naar jezelf ofzow.
maar ga niet andere in de weg zitte.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:38

Ja, egt sirieus :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:52

nikkialex schreef:
Kijk naar jezelf ofzow.

Respectloos zijn mensen die ondanks dat ze te zwaar zijn (en dan bedoel ik niet stevig maar gewoon echt te zwaar en zichzelf in de weg zittend) zichzelf persee op een paard willen hijsen.
Soms is er inderdaad niets aan te doen, sorry, dan heb je gewoon pech.
Is er geen passend paard voor je beschikbaar? Heel jammer.

egt sirieus :')
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 18-09-11 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:53

Ik vind mezelf absoluut niet respectloos

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:15

Dat zegt ook niemand? Tenzij je je aangesproken voelt bij ''Respectloos zijn de mensen die ondanks dat ze te zwaar zijn zichzelf perse op een paard willen hijsen.''

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:16

Ja ik ben te zwaar en vind me totaal niet respectloos

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:24

ja ik zit aan medicatie en ja ik heb aanleg dik te worden,
maar door goed op te letten wat ik eet,veel sport wat ik ook zeer belangrijk vind om ook in vorm te blijven, heb het boek van lammert haanstra gelezen, training van ruiter en paard, raad het iedereen aan,

doordat ik goed op mijn gewicht let zit ik op een mooi bmi weeg met mijn 174, 62 kilo.
maar dat betekend niet dat ik makkelijk praten heb in dit topic als ik zeg dat ik het eens ben met dat zwaarlijvige ruiters een belemmering vind voor het paard.
ik doe er ook genoeg voor!

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:27

Te zwaar en jezelf in de weg zittend of gewoon iets te zwaar, daar zit de kneep namelijk ;)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:30

Ik zit mezelf en mijn paard (al uitvoerig besproken hier) niet in de weg maar ben wel te zwaar

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:30

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:32

ben ik met je eens floortje, en dan is de keus aan mensen zelf waar ze onder vallen ;)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:35

Je herhaalt jezelf, Pearlss, maar misschien moet je je erbij neerleggen dat niet iedereen het met je eens zal zijn. Ook dat moet kunnen. :)

ijsdame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:43

Pion schreef:
nikkialex schreef:
Kijk naar jezelf ofzow.

Respectloos zijn mensen die ondanks dat ze te zwaar zijn (en dan bedoel ik niet stevig maar gewoon echt te zwaar en zichzelf in de weg zittend) zichzelf persee op een paard willen hijsen.
Soms is er inderdaad niets aan te doen, sorry, dan heb je gewoon pech.
Is er geen passend paard voor je beschikbaar? Heel jammer.

egt sirieus :')

Absoluut WAAR hier ben ik het zwaar mee eens, vetties behoren af te vallen om te mogen paardrijden vind dat er ook geen ruiterkleding mag zijn groter dan maat 44 ;)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:44

Of jullie dat niet iedereen het eens is met jullie kan ook natuurlijk want als ik mijn paard 10 jaar lang geen schade rij weet ik wat betreft mijn paard en mijn situatie toch beter als jullie

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:54

Ze gaan niet zomaar dood, ik weet niet hoe fanatiek je rijdt maar een paard dat alleen recreatief een rondje hoeft te stappen op zondag is wat anders dan een paard wat 5 a 6 keer in de week getraind wordt.

Pearlss, jij vindt dat je respectvol bent naar je paard toe ondanks je gewicht, prima. Je paard mankeert niks en gooit andere mensen er af, ook prima. Je vindt jezelf wel te zwaar maar niet te zwaar voor je paard, waarom voel je je dan überhaupt aangesproken.
Of andere mensen die mening delen is een tweede, maar zoveel mensen zoveel meningen.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:55

Ik vind mezelf niet te zwaar maar volgens de mensen hier ben je met mijn gewicht te zwaar mijn paard word 3 a 4 keer bereden per week

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:34

Pearlss schreef:
Of jullie dat niet iedereen het eens is met jullie kan ook natuurlijk want als ik mijn paard 10 jaar lang geen schade rij weet ik wat betreft mijn paard en mijn situatie toch beter als jullie

Het feit dat jouw paard er oké onder is, is geen argument om aan te nemen dat het niet slecht is. Misschien is er geen schade, maar dat maakt het niet in één klap gezond.
Pearlss schreef:
Ik vind mezelf niet te zwaar maar volgens de mensen hier ben je met mijn gewicht te zwaar mijn paard word 3 a 4 keer bereden per week
Je weegt bijna honderd kilo toch? Vind je dat echt niet te zwaar?