Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:02

Champie_Me

:j ik heb dat ook gezien,de familie keek ook raar op :D dat hun dat gen niet hadden en de slanke dame wel.

maar goed ,ik heb ook vriendinnen die altijd met de lijn bezig zijn,niks willen eten omdat ze bang zijn wat aan te komen , en daarmee heel veel feestjes en etentjes afslaan,dus minder plezier hebben
elk stukje eten word eerst helemaal ontleed om te kijken wat en hoeveel erin zit
nou sorry ,maar zo wil ik niet leven

ik hou ook van lekker eten,en af en toe een borrel,tja dan maar wat zwaarder maar wel een leuk leven zonder op zo te letten op of ik er dik van kan worden.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:32

mirgino schreef:
Champie_Me

:j ik heb dat ook gezien,de familie keek ook raar op :D dat hun dat gen niet hadden en de slanke dame wel.

maar goed ,ik heb ook vriendinnen die altijd met de lijn bezig zijn,niks willen eten omdat ze bang zijn wat aan te komen , en daarmee heel veel feestjes en etentjes afslaan,dus minder plezier hebben
elk stukje eten word eerst helemaal ontleed om te kijken wat en hoeveel erin zit
nou sorry ,maar zo wil ik niet leven

ik hou ook van lekker eten,en af en toe een borrel,tja dan maar wat zwaarder maar wel een leuk leven zonder op zo te letten op of ik er dik van kan worden.

Tuurlijk hoort genieten erbij en een keer uitgebreid dineren of een keer slecht eten of een flinke borrel... Als je maar zorgt dat je de rest van de dagen maar wel gewoon gezond eet en beweegt is er echt niks aan de hand... Heb nog nooit iemand gehoord dat die gelijk 10 kilo aan kwam van een keertje slecht eten...

Geniet wanneer je wil maar zorg dan dat je de wekelijkse ongezond avondetendag ipv patat of pizza ofzo een keer een saladedag of een gezonde dag pakt...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:23

hee das gemeen, volgens bovenstaande site zit ik op 25.4 en dat is dus 0.4 overgewicht iets :')
ik ga 2 kilo afvallen, dan heb ik een normaal BMI :D

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:27

En toch mijn paard 158 ik 95 kilo 24 jaar rij er al 10 jaar op nooit problemen met rug nek en benen
en de oudste en gezondste op stal.

Net ook weer lekker gereden samen met de dunnere meiden op hun paarden.
En was de enige die geen probleem met zijn paard had en lekker kon genieten paard ook enige die er plezier in had.

Ik vind dat je per paard moet kijken ik kan niet op ieder paard klaar weet ik ook wel.
Maar je moet niet alles en iedereen om1 kam scheren.

Foto's liegen niet!! dierenarts liegt niet mijn paard liegt niet. alle mensen (kenners) liegen niet.

Lees hier weer dat vele been problemen hebben door zwaarte van de mens nou ja ijn 24 jarige niet! en ook niet in de rug en ook niet in de nek nergens (foto's) ze zou op alles goed gekeurd worden.

En ik heb er niet voor gekozen zwaar te zijn ik hou veel vocht vast heb een hele langzame stof wisseling
Mijn eten is erg gezond ochtend netjes yoghurt met musli middag 3 boterhammen en appel en peer
avond vlees aardappels en groente.
Oh ja en ik ben zwanger dus extra gewicht.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:47

Pearlss schreef:
En toch mijn paard 158 ik 95 kilo 24 jaar rij er al 10 jaar op nooit problemen met rug nek en benen
en de oudste en gezondste op stal.

Net ook weer lekker gereden samen met de dunnere meiden op hun paarden.
En was de enige die geen probleem met zijn paard had en lekker kon genieten paard ook enige die er plezier in had.

Ik vind dat je per paard moet kijken ik kan niet op ieder paard klaar weet ik ook wel.
Maar je moet niet alles en iedereen om1 kam scheren.

Foto's liegen niet!! dierenarts liegt niet mijn paard liegt niet. alle mensen (kenners) liegen niet.

Lees hier weer dat vele been problemen hebben door zwaarte van de mens nou ja ijn 24 jarige niet! en ook niet in de rug en ook niet in de nek nergens (foto's) ze zou op alles goed gekeurd worden.

En ik heb er niet voor gekozen zwaar te zijn ik hou veel vocht vast heb een hele langzame stof wisseling
Mijn eten is erg gezond ochtend netjes yoghurt met musli middag 3 boterhammen en appel en peer
avond vlees aardappels en groente.
Oh ja en ik ben zwanger dus extra gewicht.

Was jij die met die draver?
of verwar ik je met iemand anders in dit topic?

Overigens denk ik dat je dan al heel wat kwijt raakt na de bevalling, of juist niet, dat kan natuurlijk ook.
Mijn oudste zus is veel aangekomen na haar zwangerschap ( veel problemen gehad, bijna doodgebloed, veel medicijnen en lang in het ziekenhuis e.d ) zij sport niet elke dag, zoals mijn andere zus, maar doet alles met de fiets, snoept nooit, geen frisdrank , gezond eten en valt zo ook veel af. Haar dochter is 2 jaar en ze is nu bijna op haar oude gewicht.

Hoelang ben je als ik vragen mag?

95 kilo met 1.50 of met 1.80 bijvoorbeeld is al een heel verschil.

Die opmerking over dat je als enige lekker kon rijden vind ik eerlijk gezegd een beetje raar..
Misschien hebben hun gewoon hetere paarden e.d...
beetje raar om te zeggen dat jij met overgewicht de enige was die lekker heeft gereden..

Pearlss

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:53

Nee hun hebben geen hetere paarden
en is geen rare opmerking hoor is de waarheid, heeft te maken met ervaring

Qua hete paarden is juist iedereen bang voor die van mij omdat ze erg pittig is, dat is het verschil bij ons als je een klik hebt met je paard of als je totaal geen klik hebt.
en natuurlijk hoelang je rijd wat je ervaring is. dat speelt allemaal mee.
We reden met 4e in de bak en ik heb echt heerlijk gereden de andere trokken wilde niet vooruit etc etc

ik ben 175 +-

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:54

ps je verwart me met een ander was jij die met die draver het is geen apart soort er zijn hier vele met draver met heb hier nog nooit een foto gepost.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:01

Pearlss schreef:
ps je verwart me met een ander was jij die met die draver het is geen apart soort er zijn hier vele met draver met heb hier nog nooit een foto gepost.

okee, nee diegene had ook geen foto gepost, maar ik dacht het even, was gewoon een normale vraag :)

En ik heb volgens de BMI dan 2 kilo overgewicht, mijn verzorger heeft ondergewicht, en mijn draver kan ook best wel heet zijn maar luistert naar ons alle 2 hoor..
Hij luistert naar mij wel beter, maar ik weet precies hoe hij is, hoe ik moet reageren e.d. en dat weet mijn verzorger nog niet.
Misschien omdat ik hem al 5 jaar heb en hij hem net een halfjaartje 1 x in de week rijd.
Heeft idd ook wel met ervaring te maken, maar niks met gewicht.
Dus om te zeggen, ik , met overgewicht , heeft als enige lekker gereden..
Is raar om te vermelden in een topic voor mensen met overgewicht als een soort excuus voor overgewicht.

Ik bedoel niks lelijk, helemaal niet, weet het alleen even niet anders te verwoorden..
Ik weet namelijk heel goed hoe het is als iemand overgewicht heeft en daarop word beoordeeld, en wat de gevolgen zijn.

Maar ik vond het gewoon een rare beargumentering :)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:05

Nee deed het omdat ik veel lees dat als je dik bent je niet mag rijden en dun wel

en ik wou aangeven dat ondanks mijn blijkbaar vetheid mijn paard door mijn ervaring liever mij heeft dan een ander en dat dunheid ook niks zegt
Omdat de andere meiden dun waren..

Ik vind dat je moet kijken naar je paard wat die kan en wil en mijn paard tolereert mij beter als een anders ondanks mijn dikheid
zo bedoelde ik het meer.

Mijn paard is een krengetje en ik heb helaas in 10 jaar nog niemand kunnen vinden die op haar durft en op haar blijft zitten.
kan er niks aan doen geef andere altijd de kans en gelegenheid en ik zeg nooit je hoeft niet meer te komen maar ze zeggen altijd na een paar keer nee ik kan doe of wil het niet meer ze is eng.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:07

Pearlss schreef:
Nee deed het omdat ik veel lees dat als je dik bent je niet mag rijden en dun wel

en ik wou aangeven dat ondanks mijn blijkbaar vetheid mijn paard door mijn ervaring liever mij heeft dan een ander en dat dunheid ook niks zegt
Omdat de andere meiden dun waren..

Ik vind dat je moet kijken naar je paard wat die kan en wil en mijn paard tolereert mij beter als een anders ondanks mijn dikheid
zo bedoelde ik het meer.

Mijn paard is een krengetje en ik heb helaas in 10 jaar nog niemand kunnen vinden die op haar durft en op haar blijft zitten.
kan er niks aan doen geef andere altijd de kans en gelegenheid en ik zeg nooit je hoeft niet meer te komen maar ze zeggen altijd na een paar keer nee ik kan doe of wil het niet meer ze is eng.

Bovenstaande zin ben ik het inderdaad ook niet mee eens.
Jouw paard, jouw keuzes en daar heeft verder niemand wat over te zeggen.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:34

maar hoe lang ben je zwanger?

mijn eerste kindje kreeg ik na een maand of drie hebben te moeten liggen of in een rolstoel. toen 3 miskramen toen zwanger van mijn zoon. kon ook niet veel, moest erg rustig aan doen. derde kind heb ik van af drie maanden moeten liggen. In die tussen tijd dus altijd aangekomen tijdens zwangerschappen en daarna niks of nauwelijks afgevallen. Toen na bijna tien jaar weer op het paard en sporten toen viel ik 15 kilo af. Erg fijn en 2,6 jaar kreeg ik een auto ongeluk en daar ben ik nog steeds herstellende van omdat ik het eerste jaar echt niks kon bijna alleen liggen en tweede jaar langszaam iets meer kon doen. kan ik nu eindelijk weer rustig op een paard zitten. mijn rug en wervels en bekken zijn zo beschadigd dat ik nu lastig kan zitten in het zadel. En door het zo op non actief te zijn gezet plotseling ben ik helaas weer flink aangekomen. Maar dan nog heel rot voor mezelf maar toch moet het er weer af.
Mijn paardjes vonden mij geweldig en mijn verzorgpony ook. maar ik weet dat ik voor de laatste toch te zwaar ben. Daarom heb ik nu ook een eigen paard gekocht. ook als is mijn verzorg pony een tinker van 5. Hij heeft zit slecht in zijn bespiering en ik ben bang dat ik zijn rug toch beschadigd. Maar eerlijk is eerlijk hij vind mij wel erg leuk. maar hij geeft het niet aan ook al is hij dol op mij.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:29

Maakt niet uit hoelang ik zwanger ben ik weeg te zwaar zwanger of niet alleen door zwangerschap komt er nog gewicht bij.

Hoe dol mijn paard op mij is !!! Als ik in weg sta te zwaar ben niet eerlijk ben haar pijn doe dan gooit ze mij eraf kan ze bijten en of schoppen.
Dus dat JOU paard het niet aangeeft is lief maar die van mij geeft het wel degelijk aan

Ik ga mezelf hier niet verdedigen MIJN PAARD WIL MIJ OOK OP HAAR RUG en buiten dat !!!

BEWIJS VAN FOTO'S IN DE KLINIEK !! 10 jaar op haar rijden met overgewicht nu 24 jaar EN PERFECT IN ORDE!!!! dus bewijs dat ik mijn paard niet beschadig!!

Wat andere zware mensen op de rug van een paard doen waardoor ze beschadigd raken geen idee ....

Maar bewijs bij mij is dat ik haar niet belemmer mijn paard is goud eerlijk en geeft het aan als ze iets niet wil
of je nou een zwaar of licht persoon bent

Kijk je zegt hetzelf al die tinker is slecht in bespiering etc etc nou mijn 24 jarige niet !! die is sterk en super en er zijn paarden waar ik niet op kan door gewicht maar ik kan perfect op die van mij

word echt moe van continu voor mezelf moeten opkomen.

Ik blijf erbij mijn paard geeft aan hoelang het door kan gaan en weet je gezien mijn paarden verleden doe ik echt iets goed
Ben ALTIJD te zwaar geweest en mijn paarden zijn altijd tot de dood bereden ( of gewoon wandel ritje etc) ze zijn gestorven met 33 30 en 27(helaas een erge ziekte) dus ik doe echt wel iets goed ondanks gewicht
Laatst bijgewerkt door Pearlss op 17-09-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:31

Dikkere mensen te paard...

Moet je respect voor hebben.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:42

passieAppel schreef:

Applaus, staande ovatie en een lauwerkrans op het hoofd.

Mínstens. :+

Zonder gekheid, ik kan er juist geen respect voor opbrengen.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:02

dejavu schreef:
passieAppel schreef:

Applaus, staande ovatie en een lauwerkrans op het hoofd.

Mínstens. :+

Zonder gekheid, ik kan er juist geen respect voor opbrengen.

Haha, nee zo bedoel ik het niet... :)

Maar als je dik bent, is het niet makkelijk om dan tóch te sporten :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:10

Niet gemakkelijk, maar voor alle partijen beter. :)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:11

Niet iedereen kan het ! niet iedereen is te dik door schranzen en niet bewegen.

Denk aan mensen met rug problemen reuma atrose mensen die ongeluk hebben gehad medicijnen. etc etc

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:03

smokey73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:33

Ik ben van mening, dat wanneer je te zwaar bent, wat de reden ook is, je aan het welzijn van je paard moet denken.

Wanneer je de instelling hebt, ook zware/dikke mensen hebben recht op ......
dan ga je aan het welzijn van je dier (verantwoording) voorbij.

Toen ik boven de 100 kilo was, heb ik bewust geen paard gereden.
Nu rond de 70 wel weer.
Ik moet zeggen, dat met een rondere vorm het ook moeilijker was om evenwicht en balans te houden, hoewel ik dat toen niet wilde inzien.
Ik ben gestopt toen ik de 90 was gepasseerd. Toen nog tot de 130 doorgeschoten.
Niets is een betere motivatie om af te vallen, dan weer lekker te kunnen paardrijden.
(en ook ik gebruikte dikmakende medicatie, maar ook daarmee kan je afvallen)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:47

Cowgirl schreef:
Pearlss schreef:
Hier paar foto's van mij 1 van vandaag de eerste de laatste 2 van ongeveer 2 maanden terug
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FTIMO4N-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RK4G6P7Q-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HKG8XXZD-D.jpg

Jij voelt je wel HEEL ERG aangesproken in dit topic als ik jou foto's zie.
Ik verwachtte iemand die 3x dikker zou zijn.

Je bent gewoon een hollandse meid ....klaar. Je bent echt niet te dik.

precies!

ben wel van mening dat je wel iemand met 120 kg op een shire ofzo kan zetten en vind 60 kg op een kleine pony not done....

kijk naar het paard en naar de ruiter naar de belasting en wees reeel, kijk naar jezelf alsof je iemand anders ziet rijden en kijk hoe jij zou oordelen...

*is jouw 'overgewicht' gebaseerd op je eigen mening of is het weer eens van een manege die zegt dat je te zwaar voor een bepaalde pony bent omdat ze je er om de 1 of andere rede er niet op willen hebben?? gebeurd namelijk te vaak!!*

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:57

Ik ben sinds februari gestopt met roken en bezig met afvallen voor mijzelf en om het paardrijden weer te kunnen oppakken zonder het paard in de weg te zitten. Ik ben al 18 kilo kwijt en voel me stukken beter! Nog 5 kilo en ik trakteer mijzelf op een heerlijke buitenrit haha!(heb dan eindelijk gezond/groen bmi) :D .

Niets is motiverender dan afvallen voor je passie! :+:

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:06

Axel_Clauw schreef:
Ik ben sinds februari gestopt met roken en bezig met afvallen voor mijzelf en om het paardrijden weer te kunnen oppakken zonder het paard in de weg te zitten. Ik ben al 18 kilo kwijt en voel me stukken beter! Nog 5 kilo en ik trakteer mijzelf op een heerlijke buitenrit haha!(heb dan eindelijk gezond/groen bmi) :D .

Niets is motiverender dan afvallen voor je passie! :+:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:15

Afbeelding

En zeg eens, ben ik te dik voor mijn paard?

Edit: Om correct te zijn, pony :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:16

kun je beter in het centrale topic plaatsen die is hiervoor bestemnd ;)