DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:32

Op een pony of bedoel je een klein ruitertje?
Wie weet wordt het wel een golfertje, daar is Papa erg in thuis dus kan goed onderricht geven.

Heb gehoord dat je een golfclub gewoon in een tas kan stoppen, die gedragen zich correct.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:36

Oké, ik ga me eraan wagen:

1 259 Keltec Salinero - HANN
Anky van Grunsven (NED)

Supermooi aan de hand, stil en rustig met de juiste aanspanning. Ieder onderdeel geplaatst en supermooie naadloos gereden overgangen. Enig minpuntje: gespannen Anky kon de eerste 3 minuten slecht zitten vond ik, ze was duidelijk te gespannen.

2 222 Blue Hors Matine - DWB
Andreas Helgstrand (DEN)

Tja, mooie passage, lieve ruiter, maar wat een rommelig geheel. Geen enkele goed gereden overgang. Over druk met de staart, en een mega ja-knikker in pi en sommige stukken pa. Ik vond een 10e plaats ook goed bedeeld. Rijtechnisch waren er een hoop beter in mijn idee.

3 241 Satchmo - HANN
Isabell Werth (GER)

In de special een klasse beter. Nu was het weer echt Satchmo. Rommelig, gooierig en geen enkel verband tussen voor en achter. Een noemenswaardige amazone maar oh zo overgewaardeerd. Al weet ik niet of ik Hannes wel beter vind dan Satchmo...

4 238 Elvis VA - HANN
Nadine Capellmann (GER)

Fantastisch draven en mooi kunnen schakelen. Riijtechnisch ronduit SLECHT voor elkaar. Niet door de nek, kaak, hals en rug. Veel te sterk voor freule Nadine en die wordt dus om de seconde uit het zadel getrokken, erg storend!

5 239 Bonaparte - HANN
Heike Kemmer (GER)

Vond ik zelf juist rijtechnisch weer ondergewaardeerd. Want wat had Elvis beter? Of de schimmel? Rijtechnisch niets... alleen dat de beweging beter was, maar ja dan kunnen we ze net zo goed losgooien.... Jammer dat hij wat spoekie was in het begin...

6 290 Floriano - WESTF
Steffen Peters (USA)

Absoluut fijn dier en super correct gereden op één ding na: iets dat ik ook storend vond aan de trainer van deze combinatie: het enorm los-vaste... Hou je hand er stil aan en hou verbinding, dat komt in de hoeken en overgangen altijd ten goede van het overall beeld. Nu wat rommelig terwijl het een goede combinatie was.

7 229 Max - SWB
Kyra Kyrklund (FIN)

TOP-amazone, gewone koe. Geen combinatie. Max had duidelijk zijn achterbenen nog in de wagen staan, die waren niet uitgeladen, en topper Kyra weet er dan alles uit te persen wat er in zit, heel knap, maar dan nog blijft het een dier met het achterbeen constant onder de massa vandaan naar achteren de staart in. Niet zoals dressuur bedoelt is.

8 261 Sunrise - HANN
Imke Schellekens-Bartels (NED)

Tja, Ons Im... Een schat, en fantastisch amazone. Rijtechnisch super voor elkaar. Ondergewaardeerd vandaag. Maar, ik vind het ronduit storend dat de merrie zo met de staart zwiept en er alles aan doet om de schoft als laagste punt te houden. Frustrerend lijkt me dat. Maar ja, vroeger zeek ze de hele bakrand onder, en dat blijft nu beperkt tot zwiepen alleen dus alleen dat is al een verbetering. Niet mijn paard, maar wel super knap staaltje rijkunst!!

9 280 Björsells Briar 899 - SWB
Jan Brink (SWE)

Iedereen lijkt klaar met deze combinatie. Ooit geroemd om het voorkomen en voorbeen, nu afgebrand op het achterbeen. HEEL terecht, maar dat was toen ook al hoor... er is aan Briar niets verandert en Jan is nog steeds de eeuwig sympathieke ruiter...

10 257 Vincent - HANN
Bernadette Pujals (MEX)

Tja, iedereen roemde deze vos. Om de kwaliteit... Ik heb er 2x naar gekeken en geprobeerd te zoeken naar dat wat de mensen aantrekt. Ik vind het helaas een hele echte Weltmeijer. Swingen van links naar rechts, de knieen achter er altijd uit drukken, bijna wobbler achtig bewegen. Geen verband in het lijf van staart naar mond. Niet mijn dier, wel een mooie vos.

11 258 Group 4 Securicor Lingh - KWPN
Edward Gal (NED)

Niet gezien...
Laatst bijgewerkt door Mireille1970 op 27-08-06 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:41

Wie volgt? Gewoon kopieren plakken en dan mijn teksten vervangen door je eigen teksten...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:59

Goofy44 schreef:
Er schijnt weer een mini-ruitertje onderweg te zijn ...... Op naar een gouden kikker-proef. Haha! Haha! Haha!
(bron: de Telegraaf).

En dan vind ik het helemaaal niet raar dat Anky angstig was bij het wegspurten van Salinero!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:01

Tyrza schreef:
Goofy44 schreef:
Er schijnt weer een mini-ruitertje onderweg te zijn ...... Op naar een gouden kikker-proef. Haha! Haha! Haha!
(bron: de Telegraaf).

En dan vind ik het helemaaal niet raar dat Anky angstig was bij het wegspurten van Salinero!

Nee precies! Een broer/zus voor kleine Yannick is belangrijker dan wat dan ook....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:11

Angstig zijn is gezond en verstandig.
Hoe je er om mee omgaat is een tweede Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:14

Paardentango schreef:
Angstig zijn is gezond en verstandig.
Hoe je er om mee omgaat is een tweede Knipoog

Ernaar luisteren vergt meer dan ertegenin gaan, en is veel verstandiger. Het kan het verschil maken tussen leven en dood...

En als dat niet zo is, heeft mijn therapeut me dat voorgelogen. Ik ben na een zwaar paarden-ongeluk heel lang geleden in therapie gegaan omdat ik na 10 maanden gips bang geworden was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:27

Ik was erbij en vond de plaatsing volkomen terecht. De punten waren soms wat teveel en soms te weinig, maar als de ruiters dan wel op de juiste plek terecht komen heb ik er geen moeite mee.
Wat me wel heel erg op is gevallen is het verschil tussen life-beeld en beeldscherm. Er hingen in Aken grote schermen waar je alles ook op kon volgen en als je dan keek naar de echte ruiter en dan daarna naar het scherm dan viel me op dat het scherm een soort versnelling toont. Trage paarden lijken beter terwijl snelle paarden té snel overkomen. Dit geeft een totaal vertekend beeld.

Ik ga geen commentaar geven op de verschillende combinaties (ook al weet ik wel wie met een schimmel, een merrie of een ruin rijdt en weet ik ook nog het verschil tussen een man en een vrouw... Knipoog ) maar wil wel zeggen dat de plaatsing van onze positie uit gezien (recht achter C op de ruitertribune...) volkomen terecht was.
Jammer dat Laurens niet mee mocht doen want we hebben eigenlijk vier combinaties bij de beste vijftien van de wereld!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:30

Volgens mij heb ik QQQQ nog rond zien lopen in Aken met een t-shirt aan met daarop "liever laag diep en rond dan hard en stug in de mond"...... Haha!
Of zou het toch iemand anders geweest zijn? Clown

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:32

horseyfries schreef:
Volgens mij heb ik QQQQ nog rond zien lopen in Aken met een t-shirt aan met daarop "liever laag diep en rond dan hard en stug in de mond"...... Haha!
Of zou het toch iemand anders geweest zijn? Clown

Hahahahahahahahahahahaha...

Stond er niet:

"sta ik laag diep en rond, neem me dan niet automatisch in mijn k..t" hahahahahahahahahahahahaha

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:33

Oh dat kan ook ja, ik had mijn bril niet op.... Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:37

Met zonnebril is het overal donker Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:37

He beetje flauw... orde van de dag: is er niemand die zich waagt aan een omschrijving van alle combinaties? Dat is toch leuk...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:38

Ik wil me er ook best aan wagen hoor Haha!

1 259 Keltec Salinero - HANN
Anky van Grunsven (NED)

Gelukkig ging Salinero in de kür weer zoals we weten dat ie kan gaan. In principe sluit ik me bij Mireille aan, hoewel "supermooi aan de hand" hmmm.... Bonaparte, díe is imo supermooi aan de hand. Na de eners viel er imo duidelijk een last van Anky af en kon ze met meer ontspanning rijden.

2 222 Blue Hors Matine - DWB
Andreas Helgstrand (DEN)

Geweldig, waanzinnig paard!!! Heerlijk om naar te kijken, één en al atleet met een super ruiter erop. Mooi zitten, fijne hulpengeving. Het staart-gezwiep is voorheen andere paarden al ruimschoots vergeven, ik zou niet weten waarom dit paard dat níet vergeven zou worden, uiteraard zou het mooi zijn als het in de toekomst minder zou worden. Het jonge paard mist de bevestiging die bijv. Salinero heeft, maar hij gaat zeker met zoveel uitdrukking de baan door. In de kür vond ik hem er weer beter aan staan dan in de special, absoluut verdiend tweede.

3 241 Satchmo - HANN
Isabell Werth (GER)

In de special was Satchmo absoluut beter. Ik sluit me bij Mireille aan: rommelig, geen verband tussen voor en achter. Daardoor imo ook gewoon wat fouten en een veel minder mooi beeld.

4 238 Elvis VA - HANN
Nadine Capellmann (GER)

Elvis is imo een paard dat geweldig kan bewegen, maar mijn hemel, wat is die vast in de kaak en nek. Hij heeft ook helemaal geen aanspanning van de gehele halsspier vanuit de schoft. Ik dacht zelf dat de hogere waardering dan Heike Kemmer misschien kwam door hogere artistieke cijfers voor de Elvis-kür.

5 239 Bonaparte - HANN
Heike Kemmer (GER)

Rijtechnisch heel fijn voor elkaar....

6 290 Floriano - WESTF
Steffen Peters (USA)

Ik sluit me bij Mireille aan; het los-vast was storend. Ik had de indruk dat Steffen steeds z'n teugels weer op maat moest nemen.
Verder een fijne combinatie zonder "Oh!"-effect.

7 229 Max - SWB
Kyra Kyrklund (FIN)

Niet goed genoeg opgelet om hier echt wat over te kunnen zeggen.

8 261 Sunrise - HANN
Imke Schellekens-Bartels (NED)

Wat kan Imke toch fijn rijden, volgens mij had ze geen volledige serie eners laten zien, dat zal de score zeker gedrukt hebben. Verder rijtechnisch fijn maar zoals Mireille al zei; telkens die schoft omlaag, eeuwig zonde.

9 280 Björsells Briar 899 - SWB
Jan Brink (SWE)

Een paard dat mij heel erg aanspreekt, het achterbeen komt echter te weinig mee. Ik vond het in de kür alweer iets beter dan in de special, maar niet goed genoeg voor een hogere score.

10 257 Vincent - HANN
Bernadette Pujals (MEX)

Een echte Weltmeyer... ik zal wel bevooroordeeld zijn, maar dan haak ik al snel af Bloos verder had ik het idee dat ze probeerde te scoren door een hoge moeilijkheidsgraad in de kür, maar daardoor vond ik de choreografie echt dramatisch. Een grote rommel en dan ook nog een Weltmeyer met dito bewegingen... ik denk dat ik zelf juist voor een hele strakke symmetrische choreografie had gekozen om het beeld wat proberen te rustiger te krijgen.

11 258 Group 4 Securicor Lingh - KWPN
Edward Gal (NED)

Niet gezien...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:46

Hihi veel overeenkomsten, leuk! Dat stukje over die Mexicaanse... jij dus ook geen fan van die typische wobblervossen van Weltmeijer?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:47

Bonaparte een fijne aanleuning?
Je had erbij moeten zijn misschien, maar het was allesbehalve smakelijk, stug, strak, houterig en trekkerig. Het beest zit alleen zo vast in de houding dat het niet zo opvalt.
De uitspraak van het t-shirt (waar kan ik die bestellen???) gaat ook hier weer op: "liever Laag diep en rond dan hard en stug in de mond!"

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:48

Ik heb ze ook, maar met een iets andere tekst !

Wil voor jou wel een mooi plaatje erop laten drukken Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:49

Mireille1970 schreef:
Hihi veel overeenkomsten, leuk! Dat stukje over die Mexicaanse... jij dus ook geen fan van die typische wobblervossen van Weltmeijer?

Verschrikkelijk Bloos

Los of aan de hand ziet een jonge Weltmeyer er geweldig uit, denk je "WOW! Wat een beweging, wat een schwung."
En dan moet ie onder het zadel...... Nagelbijten / Gniffelen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:51

horseyfries schreef:
Je had erbij moeten zijn misschien, maar het was allesbehalve smakelijk, stug, strak, houterig en trekkerig. Het beest zit alleen zo vast in de houding dat het niet zo opvalt.
De uitspraak van het t-shirt (waar kan ik die bestellen???) gaat ook hier weer op: "liever Laag diep en rond dan hard en stug in de mond!"

Wat had ik van die grote afstand die het publiek had moeten zien dan dat niet op tv zichtbaar was?
Bonaparte vond ik echt fijn van achter naar voren gereden, daarom kon ie imo (vooral in de GP, zijn beste proef) zo mooi voorwaarts de piaffe inrijden en de achterhand eronder schuiven.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:58

Aimee schreef:
Mireille1970 schreef:

Verschrikkelijk Bloos

Los of aan de hand ziet een jonge Weltmeyer er geweldig uit, denk je "WOW! Wat een beweging, wat een schwung."
En dan moet ie onder het zadel...... Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies.......... drama.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:25

Aimee schreef:
horseyfries schreef:

Wat had ik van die grote afstand die het publiek had moeten zien dan dat niet op tv zichtbaar was?
Bonaparte vond ik echt fijn van achter naar voren gereden, daarom kon ie imo (vooral in de GP, zijn beste proef) zo mooi voorwaarts de piaffe inrijden en de achterhand eronder schuiven.

Tsja, ik probeer maar een reden te bedenken waarom jij zegt dat het er zo fijn uit zag.
Wij kregen er kromme tenen van!
Je begint hier nu wel opeens over de Grand Prix terwijl we het over de kür hebben. In de Grand Prix was hij een stuk ontspannender, gisteren was hij supergespannen wat gedurende de hele proef zichtbaar bleef in een stugge houding, niet deinende bovenlijn, constant moeten "opsluiten" van Heike Kemmer omdat hij anders opzij zou springen en daardoor absoluut geen prettig ontspannen beeld gevend.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:28

Mireille1970 schreef:

Haar kür was een slechte keuze van een te hoge moeilijkheidsgraad waardoor het er niet meer gemakkelijk uitzag en ze het paard onvoldoende kon voorbereiden op de oefeningen. Maar heb je ook de Special terug kunnen zien? Daarin vond ik de kwaliteiten van het paard juist wel duidelijk naar voren komen en dan zie je niet terug wat jij het paard hier verwijt aan "Weltmeyer trekjes" en heeft dus waarschijnlijk meer met de slechte voorbereiding van de oefeningen te maken dan met gebrek aan talent van het paard.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:32

horseyfries schreef:
Mireille1970 schreef:

Haar kür was een slechte keuze van een te hoge moeilijkheidsgraad waardoor het er niet meer gemakkelijk uitzag en ze het paard onvoldoende kon voorbereiden op de oefeningen. Maar heb je ook de Special terug kunnen zien? Daarin vond ik de kwaliteiten van het paard juist wel duidelijk naar voren komen en dan zie je niet terug wat jij het paard hier verwijt aan "Weltmeyer trekjes" en heeft dus waarschijnlijk meer met de slechte voorbereiding van de oefeningen te maken dan met gebrek aan talent van het paard.

Heb de special niet terug gezien. Zal dat zeker eens doen...
Maar die trekjes, heeft ie die en worden die kwalitatief gecamoufleerd door de amazone en komen ze dus bij kwalitatief minder goed gereden proeven, of heeft ie die niet maar lijkt dat zo als hij niet zo goed gaat?
In mijn ogen dat eerste...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:42

Tsja, elk paard heeft iets maar zoals hij in de Special liep was het toch een uitzonderlijk getalenteerd paard. Aan de reacties in het publiek te horen waren we het daar unaniem over eens met vijftigduizend mensen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:47

horseyfries schreef:
Tsja, elk paard heeft iets maar zoals hij in de Special liep was het toch een uitzonderlijk getalenteerd paard. Aan de reacties in het publiek te horen waren we het daar unaniem over eens met vijftigduizend mensen!

Ik zal de special eens terugkijken.

Maar ehm: jullie waren het ook unaniem eens over de 2e plaats van Andreas Knipoog en eerlijkheidshalve moet ik dan toch kwijt dat dat met emotie en gevoel gejureerd is, niet met verstand van zaken, sorry. Als je geen overgang normaal kan rijden en je paard de hele tijd of te diep gaat of knikt............. ja die voorbenen waren heerlijk om naar te kijken... een machtige passage zo op je af komend... maar rijtechnisch verder geen 2e plaats waardig...