Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Met een "stil been" wordt ook bedoeld dat je je been stil houdt nadat je activiteit hebt opgewekt. Dus, je geeft been, reageert je paard dan houd je je been weer stil, net zolang hij het tempo houdt dat jij wilt. Valt ie terug, geef jij weer been etc. net zo lang dat ie begrijpt dat ie datzelfde tempo moet lopen totdat jij terugschakelt.
Net zoals Evelijn zegt, moet je paard gehoorzaam worden aan de hulpen. Je moet zelf vooruit en weer terug kunnen gaan in tempo. Dus je paard mag niet zelf iets gaan bedenken maar moet op jou(w been) wachten
juliedo24 schreef:heb laatst op de pony van een vriendin gereden. erg gaaf beest, vader OO Seven. was wel even heel wat anders als de manegepaarden. de pony heeft in de M gelopen, mijn vriendin rijd er nu B mee.
hij was best heet, maar wel echt een geweldige pony om op te rijden! hij was niet 100% nageeflijk, maarja het was ook de 1e keer dat ik erop heb gereden. volgende keer wordt hij misschien nageeflijker.
[ Afbeelding ]
dat is even wennen. rug recht, handen voor me.
[ Afbeelding ]
hier zakt hij volgens mij voor de eerste keer. erg vast in de kaak, maar ze was wel aan het briesen (zo heet dat toch? even kwijt haha)/kauwen.
[ Afbeelding ]
begin van een drafje. weer, rug recht.
[ Afbeelding ]
hier loopt hij volgens mij nog het lekkerst. redelijk actief achterbeen, en minder 'sterrenkijkend'. tenen naar binnen.
[ Afbeelding ]
beetje onduidelijk, maar het ruggetje is hier minder hol en hij laat ook redelijk los volgens mij
[ Afbeelding ]
zonder zadel. weer een onduidelijke foto, maar misschien dat iemand er toch iets vanaf kan lezen?
ik moet meer rechtop zitten.
dus, over het algemeen:
- actiever
- rechtop zitten
het lijkt weer alsof ik mijn handen vastzet, ik zal eens kijken of ik een keer iets kan filmen en ik ga er erg op letten de volgende keer, ik hoop in de gaten te krijgen wat ik fout doe.
ik weet niet of jullie er iets van kunnen zien, ik dacht niet geschoten is toch al mis.
ik ga er binnenkort weer heen want we vonden het allebei erg leuk, lekker rijden en foto's maken en ik zal de tips meenemen (als die kunnen worden gegeven).
LoveUggs schreef:{Knip}
Mensen mogen van mij denken dat paarden je niet uittesten, niks met opzet doen, en niet expres de draak uithangen, maar dan hebben jullie Amira nog niet ontmoet!Want ze test me gewoon uit. Als je haar goed weet op te pakken is het een heerlijk dier, dat onwijs gaaf en lekker kan lopen, en echt voor je werkt, maar als je dit niet doet, dan is er geen land mee te bezeilen. (zo heeft ze losse beentjes, is expert in ontsnappen, weet mensen bang te maken, en is het ook nog eens een echte merrie die verschrikkelijk hengstig kan zijn!) De andere bijrijdster heeft een mep van haar gehad, en ze is er bij uitgebroken, dus wie zegt dat paarden je niet in de maling nemen? Deze maakt er misbruik van!
![]()
En toch, is het zo'n schat, en ben ik blij dat ik haar mag rijden en verzorgen!
Goed, ik wou het kort houden, maar dat is me weer niet gelukt, ik hoop dat ik binnenkort snel foto's kan plaatsen van hoe we het nu doen, maar niemand haalt mn trots weg!*trots*
Ohjaa, en gelukkig nieuwjaar allemaal!![]()
_Michelleee schreef:Ja klopt, Elina heeft best wel veel bloed en durft makkelijk onderuit lopen. Dat gaat nu al veel beter.
Ik begin met momenten haar echt heel goed aan het lopen te krijgen, waarbij ik goede overgangen kan rijden, wendingen kan rijden, stellingen kan vragen.
Maar in het begin moet ik jammer genoeg altijd even inwerken en strenger zijn. Ik heb gisteren les gehad, een half uur aan een stuk hand stil, maar dan loopt ze gewoon onder mij uit en maat zich erg sterk, ze zal niet uit zich zelf zakken en nageven. In het begin moet ik echt altijd even inwerken. Kan ik daar nog iets aandoen? Ik zou liefst van bij het begin al mijn hand mooi stil willen kunnen houden, maar dan loopt ze gewoon onder mij uit en heeft zij de leiding zeg maar...
Snackie schreef:Ik was een tijdje terug mee gaan jureren en er was duidelijk verschil tussen de gangen. Voorwaarts aanspringen en opwaarts aanspringen ( de lucht in dus)
Dat laatste is niet gewenst zei ze want je wilt dat ze naar voor aanspringen. Waarom leren wij dan overal dat ze omhoog moeten komen?
Is dat dan eigenlijk niet omhoog komen voor. Maar eigenlijk zakken vanachter( door de verzameling?)