Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

HorsexxDream schreef:Ik vind het gwn zielig voor het paard/pony waar iemand op zit die te zwaar is
de paard/pony gaat nog een keer door die benen zo zwaar
het is het zelfde jij wil toch ook niet iemand op de rug die zobizo 20 kilo meer weegt!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nobel1 schreef:@pearlss: Dressuur is de basis van alles dus logisch dat je dat doet, het is het gymnastiseren van je paard en zeker voor een paard op leeftijd belangrijk, maar ik ga ervan uit dat je geen galopswissel om de pas rijdt
En met een sprongetje zal het ook niet boven de meter gaan en ook niet 6x per week gedaan worden.
Dus in dat opzicht houdt je rekening met je paard en haar leeftijd.
Met theoretisch bedoelde ik dat je in theorie niet je paard overbelast of in de weg zit, in de praktijk blijkbaar ook niet want je paard accepteert alles wat je doet.
Mocht je te ver gaan dan zal je paard (zeker omdat het een pittige tante is) jou dat wel aangeven.
haha
Colway schreef:Dus iemand met 60 kilo zou niet met jouw paard overweg kunnen? Wordt steeds gekker hier
maranba schreef:weet je mensen ik doe mijn paardje ook niet belemmeren. ze is 158 fries x tinker. Ze word nu beleerd en ben nu al drie kilo afgevallen. Ben blij omdat het een begin is. En ja moet nog even door. Maar weet je mensen, 94 kilo is niet licht en ben ik te zwaar natuurlijk. In mijn ogen is als je dat zelf vind of een arts dan moet je er wat aan doen. Verder heb ik zo iets van er zijn veel dikkere mensen die er niks aan doen. Moeten hun weten. Ik ben van mening dat het voor mijn paardje beter is als ik afval. Ze is jong zo groen als gras en tuurlijk zou ze me kunnen houden. Maar zou het voor mezelf fijn vinden dat als ze ooit last heeft of krijg van haar benen of rug dat het niet aan mijn gewicht gelegen heb. Mijn doel is om over 7 weken toch onder de 90 kilo te wegen. Dan mag ik er op van mijzelf op. tijdens verdere training geef ik mezelf weer van dit soort doelen. als ik rond de 80 uiteindelijk weeg ben ik al heel tevreden.
Faily schreef:maranba schreef:weet je mensen ik doe mijn paardje ook niet belemmeren. ze is 158 fries x tinker. Ze word nu beleerd en ben nu al drie kilo afgevallen. Ben blij omdat het een begin is. En ja moet nog even door. Maar weet je mensen, 94 kilo is niet licht en ben ik te zwaar natuurlijk. In mijn ogen is als je dat zelf vind of een arts dan moet je er wat aan doen. Verder heb ik zo iets van er zijn veel dikkere mensen die er niks aan doen. Moeten hun weten. Ik ben van mening dat het voor mijn paardje beter is als ik afval. Ze is jong zo groen als gras en tuurlijk zou ze me kunnen houden. Maar zou het voor mezelf fijn vinden dat als ze ooit last heeft of krijg van haar benen of rug dat het niet aan mijn gewicht gelegen heb. Mijn doel is om over 7 weken toch onder de 90 kilo te wegen. Dan mag ik er op van mijzelf op. tijdens verdere training geef ik mezelf weer van dit soort doelen. als ik rond de 80 uiteindelijk weeg ben ik al heel tevreden.
Denk dat je paard blij mag zijn dat je zo hem/haar denkt!
). Die pony bokte iedereen eraf behalve mn nichtje! Zelf spotte ze hier ook mee ( "kilo's hebben ook zn voordeel, onder mij krijgt hij zn kont niet de lucht in!") Floortje_89 schreef:Niemand hoeft dik te zijn.
Kimberley84 schreef:Floortje_89 schreef:Niemand hoeft dik te zijn.
Dit valt mij even verkeerd, jij zegt dat niemand dik hoeft te zijn?! Het spijt me zeer, maar de werkelijkheid is dat niet iedereen slank KAN zijn. Er zijn mensen met medicijnen die er enorm van groeien, maar niet kunnen afvallen door de medicijnen. Ook zijn er mensen die dik zijn en wel gezond/normaal eten. Baal ervan dat het beeld van dik zijn direct geassocieerd word met slecht voeding. Sommige mensen zijn nou eenmaal dik/dikker dan het perfecte beeld. Wake up!

maranba schreef:
hier voor doe ik het.
Idd iedereen kan afvallen, iedereen kan een maatje 42/44 krijgen en sorry mensen dat noem ik normaal. op mijn slankste met 67 kilo had ik nog niet maatje 38 had toen maatje 40 en was toen niet dik.
En sorry mensen maar maatje 34 vind ik niet echt normaal. normaal is meer gemiddeld.

dus de laatste 4 jaar pas een normaal postuur.
haha...Kimberley84 schreef:Floortje_89 schreef:Niemand hoeft dik te zijn.
Dit valt mij even verkeerd, jij zegt dat niemand dik hoeft te zijn?! Het spijt me zeer, maar de werkelijkheid is dat niet iedereen slank KAN zijn. Er zijn mensen met medicijnen die er enorm van groeien, maar niet kunnen afvallen door de medicijnen. Ook zijn er mensen die dik zijn en wel gezond/normaal eten. Baal ervan dat het beeld van dik zijn direct geassocieerd word met slecht voeding. Sommige mensen zijn nou eenmaal dik/dikker dan het perfecte beeld. Wake up!
Ik bedoel met dik niet mollig, volslank of stevig. De een zal er wat meer voor moeten doen om slank/normaal/niet dik te zijn, maar ik denk dat 99 van de 100 met de juiste voeding en beweging gewoon een normaal postuur kan hebben. De een zal wat langer moeten hardlopen/crosstraineren dan de ander en de een kan na kerst merken dat hij is aangekomen en de ander niet, die verschillen zijn er natuurlijk.