Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lise81 schreef:griebels schreef:Heeft iemand interesse om mijn arabier (die moeilijk over de rug te rijden zijn) te beoordelen? ze staat 1 of 2 pagina's terug...
ik heb ook nog een andere arabier met een nog moeilijkere rug (hoge kont) maar daar moet ik nog een foto van zoeken
Lees je niets ofzo? ---lees iig even deze pagina!
Wat vind je zelf van die foto?
Ik denk dat iedereen die de moeite heeft genomen dit topic door te lezen kan zien hoe je paard over de rug loopt.
*edit taalfoutje +
griebels, ga gewoon mee in de discussie. Dat je aankaart dat een arabier moeilijk over de rug te rijden zijn - dat is intressant voor dit topic! De foto bevestigd dat, maar voegt los weinig toe aan de discussie. Je kan zelf ook wel zien dat hij niet over de rug loopt en op de voorhand valt.
Misschien kan je uitleggen waarom je vind dat dit zo is, dat arabieren slecht over de rug lopen in het algemeen.
Ligt dat aan hun bouw? Hoe ze gefokt zijn of hoe ze gereden worden? - Ik zie mensen arabieren veel weinig van achter uit rijden - op de kop trekken.
Heb je een foto gevonden van een arabier die wél over de rug loopt????
Lise81 schreef:Dit zijn hele andere foto's dan jou rijfoto en die heb ik beoordeeld. Ja, op de showfoto's loopt ze mooi en bergop...dus ze kan het wel. Op je rijfoto is dat dus niet te zien, ze loopt dus heel anders met jou er op dan in haar vrije beweging. Daar gaat het topic toch ook over.
Zet dan gelijk deze foto's neer als je geen kritiek aan kunt, want zo komt het een beetje over.
Evelijn schreef:Griebels ze loopt zonder belasting echt 10x beter. Maar goed dat wil je ook onder het zadel. Ik zie ook wat Lise ziet, een kuiltje achter het zadel, weinig buiging in de heup, verstoorde takt. Ook niet onlogisch met zo'n jong paard, het kan niet meteen perfect, maar het is niet over de rug.
Om even het kuiltje beter aan te geven.. omdat jij dat niet kan zien...
anneliesdj schreef:ook een arabier kan rond worden en zijn rug goed gebruiken. Dat ziet er alleen anders uit dan bij een doorsnee sportpaard, maar daarom kan het wel.
Heb je ook een standfoto van dit paard?