Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:hmm.. vechtsport... dan zou je core toch wel sterk moeten zijn... misschien helpt het om je te verdiepen in centered riding.. want als ik filmpjes zo zie komt het grootste deel gewoon uit onbalans en daardoor klemmen en vasthouden... onafhankelijk leren zitten heb je dan echt heel veel aan.
Ik merk dat ik door regelmatig yoga te doen echt beter ben gaan zitten... heb gewoon meer balans en meer controle over mijn lichaam. Maar hoeft natuurlijk geen yoga te zijn... veel vechtsporten maar ook pilatus, dans etc. werken hetzelfde.
Kan ik weer favo filmpje laten zien![]()
[ Video ]
_Michelleee schreef:Dank je voor je reactie![]()
Denk je echt dat dat er niet uit te krijgen is dat "druk" en "spannig" zijn? Zij moet inderdaad altijd alles gezien hebben en is erg snel afgeleid.
Wat ik mij ook afvraag is dat als ik begin te draven in het begin, dat ze dan altijd zo begint te briezen en te "niezen" en na 5 minuten is dat gedaan. Als ik haar dan weer even gestapt heb en terug aandraaf, doet ze dat terug. Heeft dat ook met spanning te maken?
Ook heeft ze nu weer iets nieuws en dat ik op haar bit knabbelen, ook hier twijfel ik wel of het van ontspanning is zoals ze zeggen...
SETEFURII schreef:_Michelleee schreef:Dank je voor je reactie![]()
Denk je echt dat dat er niet uit te krijgen is dat "druk" en "spannig" zijn? Zij moet inderdaad altijd alles gezien hebben en is erg snel afgeleid.
Wat ik mij ook afvraag is dat als ik begin te draven in het begin, dat ze dan altijd zo begint te briezen en te "niezen" en na 5 minuten is dat gedaan. Als ik haar dan weer even gestapt heb en terug aandraaf, doet ze dat terug. Heeft dat ook met spanning te maken?
Ook heeft ze nu weer iets nieuws en dat ik op haar bit knabbelen, ook hier twijfel ik wel of het van ontspanning is zoals ze zeggen...
Ik rij zelf ook een paard dat alles gezien heeft en ook hij briest veel, vanaf het moment dat hij begint met briesen weet ik dat de ontspanning niet zo ver meer zit en dan ik daarna pas kan beginnen met actief te rijden. Als ik voor het briesen er in wil vliegen lukt het niet, eerst moet die ontspannen rondlopen, heel laag, zijn rug gebruiken en dan pas oppakken. Er is een verschil tussen knarsentanden (deed de mijne vroeger ook) en knabbelen, het knabbelen zie ik wel als iets positief, een teken dat hij het bit aanneemt denk ik.
Ik denk niet dat het 'alles zien' er ooit volledig uit gaat gaan, maar het zal wel minderen naarmate dat je een bete band hebt en elkaar beter aanvoelt.
_Michelleee schreef:Kan niemand ons helpen?
Babootje schreef:_Michelleee schreef:Kan niemand ons helpen?
Filmpje is niet al te best maar wat me opvalt is, dat je haar nog niet voldoende aan elkaar hebt lopen. Pony is voorwaarts genoeg maar alles wat je aan stelling en buiging vraagt laat je er aan de andere kant weer uit lopen. Dus meer rechtrichten (schouder begrenzen) en proberen wat meer naar de hand toe te rijden. Ik vind de pony wat te weinig contact nemen (komt wat achter de teugel).
Babootje schreef:_Michelleee schreef:Kan niemand ons helpen?
Filmpje is niet al te best maar wat me opvalt is, dat je haar nog niet voldoende aan elkaar hebt lopen. Pony is voorwaarts genoeg maar alles wat je aan stelling en buiging vraagt laat je er aan de andere kant weer uit lopen. Dus meer rechtrichten (schouder begrenzen) en proberen wat meer naar de hand toe te rijden. Ik vind de pony wat te weinig contact nemen (komt wat achter de teugel).
_Michelleee schreef:Ja idd, ze neemt nog steeds te weinig contact. Maar weet niet goed hoe ik dit moet oplossen...
Babootje schreef:@Tantaatje, ik vind de slof niet zo los hangen als ik graag zou zien. En hij zit aan 1 kant losser en de andere kant niet. Ik snap de reden waarom je er een slof om hangt en ik ben helemaal niet tegen slofgebruik, maar probeer hem goed te gebruiken. Dat betekent ook geen verschil in beide kanten. Op foto 1 vind ik hem nog te veel op de slof gereden. Foto 2 niet, maar daar ben je de teugels aan het verlengen en valt je paard wat uit elkaar in het voorwaarts neerwaarts. Foto 1 vind ik je paard wat te weinig zijn rug gebruiken.
Heerlijk zo'n grote wei om in te rijden, maar het nadeel is dat je geen lijnen kunt rijden, waardoor je ook niet kunt controleren of je paard wel helemaal goed aan de hulpen is.
tanjaatjuhh schreef:Wat grappig dat mensen denken dat ze een pony is haha. Ze is 1.70ik ben 1.88 en pas daardoor lastig in zadel door mijn onwijs lange benen.
Anoniem schreef:tanjaatjuhh schreef:Wat grappig dat mensen denken dat ze een pony is haha. Ze is 1.70ik ben 1.88 en pas daardoor lastig in zadel door mijn onwijs lange benen.
dat ken ik! ik heb ook lange benen en een paard van 1,72, alleen zelf wel iets kleiner dan jij (1,75) maar door mijn lange benen wordt mijn paard (op foto's) altijd 1,60 geschat
Anoniem schreef:wij staan al in dit topic, maar wil graag kijken of andere ook vooruitgang zien en ik het niet alleen voel
[ Afbeelding ]
ze mag nog iets lager lopen, maar we waren aan t springen, vandaar ook t borsttuig
Joolien schreef:Anoniem schreef:wij staan al in dit topic, maar wil graag kijken of andere ook vooruitgang zien en ik het niet alleen voel
[ Afbeelding ]
ze mag nog iets lager lopen, maar we waren aan t springen, vandaar ook t borsttuig
Even iets belangrijks uit de wereld helpen, het gaat vooral op dit plaatje niet om het lager lopen met het hoofd maar wat ik hier mis is activiteit in het hele lijf. Dan kun je het hoofd nog wel 20 cm lager instellen maar dan nog is het lijf niet goed mee en is je paard niet juist nageeflijk. Ga werken aan activiteit, veel overgangen en schijnovergangen rijden.
Tanja, Oeps