Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ansie schreef:.
Even ontopic, ik vind het vooral interessant hoe het kan dat als er hier filmpjes getoond worden, al dan niet van bekende ruiters, we er verschillende meningen op na houden v.w.b. het wel of niet correct rijden van het paard. Dat zou betekenen dat de theoretische begrippen door iedereen anders geinterpreteerd worden of dat we bepaalde beelden (achter ll/voor naar achter rijden/stuwen ipv dragen.. ik noem maar wat) heel normaal zijn gaan vinden?
Lijkt me veel interessanter om daar op verder te gaan. Wat zie je en waarom denk je dat het wel of niet correct is. Dat zijn de vragen die gesteld moeten worden bij het zien van filmpjes en dan kan je daar alleen maar van leren als iemand daar een antwoord op geeft of je zelf probeert een antwoord te dichten. Het is dan wel jammer als iemand zijn mening doordrijft maar neem er dan een onderdeel uit waar je iets mee kan en laat het verder links liggen.
jasmijn78 schreef:Ansie schreef:Even ontopic, ik vind het vooral interessant hoe het kan dat als er hier filmpjes getoond worden, al dan niet van bekende ruiters, we er verschillende meningen op na houden v.w.b. het wel of niet correct rijden van het paard. Dat zou betekenen dat de theoretische begrippen door iedereen anders geinterpreteerd worden of dat we bepaalde beelden (achter ll/voor naar achter rijden/stuwen ipv dragen.. ik noem maar wat) heel normaal zijn gaan vinden?
Lijkt me veel interessanter om daar op verder te gaan. Wat zie je en waarom denk je dat het wel of niet correct is. Dat zijn de vragen die gesteld moeten worden bij het zien van filmpjes en dan kan je daar alleen maar van leren als iemand daar een antwoord op geeft of je zelf probeert een antwoord te dichten. Het is dan wel jammer als iemand zijn mening doordrijft maar neem er dan een onderdeel uit waar je iets mee kan en laat het verder links liggen.
Ik denk dat we niet eens allemaal zo heel erg verschillen in wat we wel of niet correct vinden. Sommige zijn gewoon genuanceerder over wat ze zien, en stempelen alles wat even niet zoals het boekje gaat direct af als 'niet correct'. Veel mensen, zoals ik, zien zaken die misschien iets afwijken van het ideaal eerder als 'work in progress'. Of hebben niet de verwachting dat het eindresultaat altijd helemaal gelijk is, maar zien ook verschillen die ontstaan door de bouw van het paard etc. Bij een Tinker zal de maximaal haalbare lichtheid en harmonie er wls toch iets anders uitzien als bij een barok type of bij een langgelijnd warmbloedpaard. En sommige hebben ook gewoon meer oog en waardering voor wat er wel goed gaat, en voelen dan niet direct de noodzaak om iemand helemaal af te kraken als er wat mis gaat.
Damned schreef:nombrado schreef:Charlotte rijd met Valegro te diep...
en waaraan zie je dat? kan je anders eventueel een paar stills () maken en dat erop aanduiden, want eerlijk gezegd, ik zie het niet.
nombrado schreef:maar er zelf maar stills van. heb ik niet nodig om het te zien hoor
Gini schreef:nombrado schreef:maar er zelf maar stills van. heb ik niet nodig om het te zien hoor
Ik weet nog dat je hetzelfde tegen mij zei toen ik je vroeg om lijntjes te trekken op Totilas.
Wat is eigenlijk jouw doel met dit topic? Mensen iets bijbrengen door een interessante discussie of een kanaal om jouw eigen mening te verkondigen?
Damned schreef:Maar ik bedoel helemaal niet dat je het niet zou weten ofzo, Nombrado, ik stel alleen de vraag of jij mij de momenten zou willen tonen wanneer hij te diep loopt, dat is alles![]()
gewoon een oprechte, geïnteresseerde vraag.
Gini schreef:Mijn vraag was ook oprecht. Ik kon met de beste wil van de wereld die lijntjes niet trekken.
Het zou zijn alsof je aan een kleuter vraagt om de vermenigvuldiging 7 x 8 op te lossen zonder bijkomende uitleg. Voor jou dus de kans om mij iets bij te brengen.
Volgens mij voel jij je idd snel aangevallen terwijl mijn voornaamste bezigheid hier bijleren is. Zoals een jong paard, een onbeschreven blad. Treat me like one of your fillies.
vur schreef:O ja, en ik vind het wel positief als de stangteugel loshangt. Maar ik heb hier ook wel eens commentaar over gehad. Hij moest van de jury toen toch echt aangenomen zijn. Ik vind het dan ook positief dat zonder stang gestart mag worden t/m Grand Prix niveau. Ik wil wel de eerste zijn die dat doet.Internationaal mag het dus (nog) niet. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het een internationale proef was in Drachten, maar het zou kunnen. Anders zou Emmelie ervoor kunnen kiezen om gewoon op trens te starten. Ik ben van mening dat je de stangteugel niet nodig hebt om een paard echt in verzameling voor te stellen.