Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:44

maranba ->

Hoeveel ik WIL afvallen ? hahahaha dat is niet realistisch!
Gezien leeftijd, kids en alles meetelt...
Volgens de chirurg die de maagband heeft geplaatst zou ik voor mijn lengte nog maar max 55 kilo mogen wegen. Nou dat heb ik gewogen toen ik 12 was of zo ;-)

Volgens de Dieetist die ik nu heb zou ik 65 mogen wegen wat in mijn ogen al een stuk redelijker is, maar ik zou al helemaal blij zijn als ik 75 weeg, dus nu de komende tijd ga ik heel hard aan de slag om 20 kilo af te vallen.
Daarna ga ik pas weer prive les nemen, dan voel ik me prettiger en heb tot die tijd ook conditie opgebouwd!
En ja ik moet dus afvallen voor mijn gezondheid, ik heb al mijn spieren zwak en overal klachten en dat gaat alleen over als het gewicht minder word ;-)

Hihi op de manege hebben ze een shet, en ik ga vragen of ik zo af en toe mag lopen met hem, lijkt me echt leuk en is goed voor mijn lijn, dus hopen dat het mag!

Vanavond eerste training cardio FysioFittnes en erna zwemmen.
Zal wel heel zwaar tegenvallen maar wat moet dat moet, als een paard moet gaan trainen om bv af te vallen en spieren op te bouwen zal ie ook niet leuk vinden hihihi.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:50

Hierbij de foto's van GroteVogel!
Afbeelding
Afbeelding
*sorry kwaliteit is wat achteruit gegaan door de upload*

GroteVogel

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:53

Dank je wel Clauwtje!!!
De kwaliteit was al bagger ik wil nooit op foto's en mijn zoon was even met de gsm aan het spelen....
Maar als je dus goed kijkt zie je de buik boven het zadel liggen.....en dat is gewoon gevaarlijk voor mij, en ja geen conditie niks heb ik, dus ik ga er hard aan werken!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:56

GroteVogel; ergens in Nederland is er zelfs een bedrijf dat "wandelen met een Shetlander" aanbiedt, dus het zou geweldig zijn wanneer meer maneges (of kleine bedrijfjes) dat zouden doen +:)+

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:58

Hahaha, ja dat zou super zijn en met mij zijn er meerdere ook kinderen die ik ken die dat zouden willen.

Helaas hier in zuid limburg heb ik nog niks gevonden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:03

Ik weet dat ik het een keer ben tegengekomen op een site - vakantieboerderij of zo - maar wie weet vinden ze het goed op de manege waar je al rijdt en dus bekend bent. Voor deze manege een voordeel. Want zo blijf je klant en de Shet komt aan extra aandacht :o
Ik heb een te dikke mini - die zou ook wel wat extra wandelingen kunnen gebruiken, maar ik zit niet in Zuid Limburg :o
Ik weet niet of ik mijn dieren aan kinderen zou toevertrouwen - ik heb ook nooit de buurkinderen de honden laten uitlaten. Kinderen zijn vaak zeer onverantwoordelijk (kunnen ze niets aan doen, het zijn tenslotte kinderen) dus ik wandel dan liever mee....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:06

Ik met overgewicht op m'n pony van 1.43

1e keer met zadel erop:
Afbeelding

2de (en laatste, zadel is te klein voor mij) keer met zadel;
Afbeelding

o hoe gebukt mijn pony eronder gaat :p (ze is nog niet ingereden btw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:46

Je stelt je post alsof je een bepaald iets wilt horen, dus zeg maar wat je wilt horen dan, het is heel duidelijk iig dat je geen serieus commentaar wilt (wat overigens ook niet echt te geven is aan de hand van een foto).

Jonkheer4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:31

Yamcha schreef:
Je stelt je post alsof je een bepaald iets wilt horen, dus zeg maar wat je wilt horen dan, het is heel duidelijk iig dat je geen serieus commentaar wilt (wat overigens ook niet echt te geven is aan de hand van een foto).

Inderdaad, dat idee kreeg ik ook.

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:35

Mijn draver van 158 kan mij met mijn 95 kilo prima houden ben super blij met haar en zij gelukkig ook met mij

Mijn kwpnner van 165 kan mij daarin tegen niet houden maar goed daar komt niemand zwaarder dan 50 kilo op omdat zij rug problemen heeft vergroeiing die bij de vorige eigenaar helaas zijn gekomen.
Maar dat is dan natuurlijk weer een ander verhaal was ze 'gezond'geweest dan had ze me ook kunnen dragen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:41

ik zie zelf het probleem niet zo, tuurlijk minder is altijd fijner, maar zou een paard er nou echt zo gebukt onder gaan om 100 kilo te dragen? ik betwijfel dat, maar ieder heeft daar natuurlijk zo zijn eigen idee over. Ik zou er in ieder geval geen moeite hebben als iemand een keer op mijn paard wil rijden die 100 kilo weegt. Mijn mening is altijd dat paarden niet van porselein zijn en heus wel wat kunnen hebben. Ben zelf ook 30 kilo zwaarder geweest en heb inmiddels al een tijdje een gezond gewicht, maar stapte toen ook op mijn paard en merk nou niet dat hij toen in verzet kwam of weet ik wat, merk eigenlijk weinig verschil.

Overigens vind ik het wel lelijk, dikkere mensen te paard, zeker als je op wedstrijden kijkt. Als ik nu foto's van mijzelf zie van vroeger, vind ik het een lelijk gezicht al die rollen in dat jasje gewurmt, maar dat is natuurlijk een andere discussie los van of het wel of niet gezond voor je paard is.

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 12:43

Respectloos. Jammer dat je er zo over denkt.
Obesitas is een ziekte waar je nooit meer vanaf komt.

Misschien even nadenken voordat je iets plaatst.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:52

Yamcha schreef:
Jij houdt écht van paarden en niet alleen van het rijden...

En dat zou iedereen moeten doen. Ongeacht zijn gewicht ...

Ik ben trouwens ook te zwaar (voor foto's zie profiel), maar ik denk dat ik mijn paard niet hinder en tracht mijn gewicht wel onder controle te krijgen. Door het slikken van een hoop medicatie (anti epileptica, pijnstilling, ontstekingsremmers en hormonen) is het echter ook deels medicinaal bepaald. Wat het niet makkelijker maakt.
Laatst bijgewerkt door Belsje op 16-09-11 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:54

ik vind mezelf ook lelijk op een paard maar heb er bal aan. Gaat voor mij om de hobby, vind het erg leuk. Dus als zij het zo vind prima. volgens mij walg ze eerder van zichzelf nu ze terug kijk dan dat ze het vind van andere. Heb ik ook ik vind het zelf een walgelijk gezicht als ik er op zit maar van een ander niet.

En over hoe je over obesitas praat is oke. maar veel mensen schuilen hier achter. En is ook echt afkicken als je te zwaar bent en je gewoontes moet veranderen. Dat is in mijn mening hetzelfde als alcoholverslaafde, drugsverslaafde en nicotine verslaving. Dan kan je ook niet verschuilen dat het een ziekte is. Dan moet je net als andere verslavingen doorzetten.

Wat verdomd moeilijk is en veel doorzettigns vermogen moet hebben om het voor elkaar te blijven. Maar je zal altijd weer terug kunnen vallen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:02

Maranba, je moet er ook bal aan hebben, gelijk heb je! ik walg niet van mijzelf, maar vind het wel een lelijk gezicht als ik foto's van mijzelf in mijn wedstrijdpakjes zie op mijn oude gewicht, en niet alleen bij mezelf, ook bij andere vind ik het plaatje van een te dik iemand, zeker in wedstrijdkleding, niet mooi. Overigens weet ik hoe moeiljk het is om af te vallen of op gewicht te blijven, daar zeg ik verder niets over.

Peggy, weet niet of je post voor mij bedoeld is, maar ik reageer even. Natuurlijk is obesitas een ziekte en heel moeilijk vanaf te komen, kost een hoop disipline, maar daarom kan ik toch wel vinden wat ik vind?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:16

Jonkheer4 schreef:
Yamcha schreef:

Inderdaad, dat idee kreeg ik ook.

Om dus aan ts te laten dien dat overgewicht niet per see zo erg hoeft te zijn te paard ;)
Mijn paardje heeft er geen moeite mee altans!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:03

kijk, je hebt overgewicht en OVERgewicht (door ziekte of medicijngebruik buiten beschouwing gelaten).

Als iemand een paar kilo te zwaar is maakt dat imo niet zo gek veel uit, maar wanneer iemand echt veel te zwaar is (bmi van boven de 26/27) dan heb je wel een probleem.
Je zit onbewust je paard in de weg, je balans is minder en je bent minder soepel in je bewegingen.
Uiteraard kan je er dan voor kiezen een zwaarder (leuke woordkeuze) type paard te nemen wat steviger gebouwd is of je kan proberen af te vallen zodat je op je huidige paard verder kan.

Het hangt er ook weer vanaf wat je met je paard doet;; rij je alleen recreatief en hobbel je een paar x in de week rond dan moet het geen drama voor het paard zijn, maar spring je of rij je (zwaardere) dressuuroefeningen dan verwacht je van je paard een topconditie en topprestaties en dan vind ik het niet meer dan logisch dat je zelf ook in een goede conditie verkeert.

Oke, schiet me nu maar verbaal neer :+

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:05

nobel1 schreef:
kijk, je hebt overgewicht en OVERgewicht (door ziekte of medicijngebruik buiten beschouwing gelaten).

Als iemand een paar kilo te zwaar is maakt dat imo niet zo gek veel uit, maar wanneer iemand echt veel te zwaar is (bmi van boven de 26/27) dan heb je wel een probleem.
Je zit onbewust je paard in de weg, je balans is minder en je bent minder soepel in je bewegingen.
Uiteraard kan je er dan voor kiezen een zwaarder (leuke woordkeuze) type paard te nemen wat steviger gebouwd is of je kan proberen af te vallen zodat je op je huidige paard verder kan.

Het hangt er ook weer vanaf wat je met je paard doet;; rij je alleen recreatief en hobbel je een paar x in de week rond dan moet het geen drama voor het paard zijn, maar spring je of rij je (zwaardere) dressuuroefeningen dan verwacht je van je paard een topconditie en topprestaties en dan vind ik het niet meer dan logisch dat je zelf ook in een goede conditie verkeert.

Je hebt gelijk! Als je een beetje te veel weegt voor het paard en je hobbelt rond in het bos, lijkt me dat minder erger dan als je een paar keer per week zwaar trainen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:14

nobel1 schreef:

:D ik schiet je niet neer, maar mijn BMI is 28/29
ik ben 172 en 83kg
mijn gewicht is verdeeld over mijn lichaam en het meeste zit in kont en benen,heb broekmaat 42
ik ben wat te zwaar ,maar vind mezelf echt niet te dik om op mijn paard te zitten
heb een normale 16 inch westernzadel en heb ruimte zat

dus ik mag volgens jouw redenering BMI boven 26/27 niet meer paardrijden?
dit is een foto vorige week genomen,ik vind niet dat ik TE ben om te rijden [ en soepel ben ik nooit geweest :+ ]
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... C08673.jpg

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:22

hoho :+ ik heb het over met overgewicht topprestaties of iig lichamelijk zware oefeningen vragen van je paard.
Iemand met overgewicht die een vrolijke recreatieruiter is kan imo minder kwaad doen bij het paard dan iemand met overgewicht die ofwel 1.20 spring ofwel ZZ dressuur rijdt.

En nee, ik vind je niet te zwaar voor je paard als ik zo naar het plaatje kijk (moet denk ik het BMI aanpassen naar 28/29, ben nooit zo'n ster geweest in BMI's berekenen :+).

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:48

nobel1 schreef:

Ik ga ook niet schieten ben tegen zinloos geweld :)
Maar mijn bmi is rond de 30 dus 176 en weeg 95 kilo
Maar ik ben soepeler dan menig meid hier van 40 kilo en ik zit mijn paard echt niet in de weg
Ik rij geen wedstrijden maar in de bak en lekker buiten.

Ik ken hier meiden die allemaal slank zijn maar klappen op het paard niet soepel zijn en zagen en trekken.
Mijn paard heeft mij graag op haar rug en gaat door het vuur voor mij
Ik ga altijd heel goed mee (krijg vele complimenten hierover) ik ben zacht in de hand mijn paard reageerd op stem dus been hulp doe ik alleen het noodzakelijke
en ik ben erg soepel!! vraag mijn man maar haha.

maranba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:51

ik schiet je niet lek hoor maar mijn bmi ligt helaas hoger en ja ik schrok me de ter#ng. Maar goed ik zie er ongeveer ook zo uit qua benen zal wat zwaarder zijn bij mijn buik... maar ik hobbel lekker in het bos rond. Zag gelijk je mooie zadel Mirgino. pas die in een normaal manege kastje zo te zien wel. Is daar een aparte naam voor wil eigenlijk ook een western zadel vanwege mijn krakkemikkige lijf.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:58

Pearlss schreef:
Ik ga ook niet schieten ben tegen zinloos geweld :)
Maar mijn bmi is rond de 30 dus 176 en weeg 95 kilo
Maar ik ben soepeler dan menig meid hier van 40 kilo en ik zit mijn paard echt niet in de weg
Ik rij geen wedstrijden maar in de bak en lekker buiten.

Ik ken hier meiden die allemaal slank zijn maar klappen op het paard niet soepel zijn en zagen en trekken.
Mijn paard heeft mij graag op haar rug en gaat door het vuur voor mij
Ik ga altijd heel goed mee (krijg vele complimenten hierover) ik ben zacht in de hand mijn paard reageerd op stem dus been hulp doe ik alleen het noodzakelijke
en ik ben erg soepel!! vraag mijn man maar haha.

Kijk, daar heb je het al, je rijdt wat dressuur en lekker buiten, dan moet je gewicht theoretisch geen vreselijke belemmering zijn.
Maar ik ben wel eens een foto topic tegengekomen waar een aardig forse meid haar paard over 1.10 heen mept en dan denk ik " ken je beperkingen "...begrijp je wat ik bedoel? :)

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:03

[/quote]

Kijk, daar heb je het al, je rijdt wat dressuur en lekker buiten, dan moet je gewicht theoretisch geen vreselijke belemmering zijn.
Maar ik ben wel eens een foto topic tegengekomen waar een aardig forse meid haar paard over 1.10 heen mept en dan denk ik " ken je beperkingen "...begrijp je wat ik bedoel? :)[/quote]

Uhm alsnog rij ik dressuur en een sprongetje af en toe nee inderdaad geen erg zware training maar ze is dan ook al 24 jaar

en theoretisch geen vreselijke belemmering ! Ik ben TOTAAL GEEN belemmering voor mijn paard
puur omdat ik qua basis (zit houding basis oefeningen etc) goed kan rijden.

Mijn paard tolereerd weinig mensen op haar rug omdat ze gevoelig is qua straffen etc het is een pittige dame . Maar met mij is ze gewoon lekker leuk en af en toe even een trutje maar ja dat hoort erbij he.

HorsexxDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:05

Ik vind het gwn zielig voor het paard/pony waar iemand op zit die te zwaar is
de paard/pony gaat nog een keer door die benen zo zwaar

het is het zelfde jij wil toch ook niet iemand op de rug die zobizo 20 kilo meer weegt!!
/3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3 /3