duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilja000

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 14:56

Die reactie komt vanzelf wel... of niet. Daar hoef je niet om te vragen, want dat deed je de eerste keer al.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 15:54

merel90 schreef:
panache schreef:
Afbeelding

Oke, ik ga een poging wagen Lachen (ben hier nog niet zo goed in, dus correct me if I'm wrong Knipoog )

Pasgrootte voor is groter dan achter; Paard draagt nog niet voldoende met de achterhand.

Amazone heeft een zacht hand, het paard ontspant in de kaak.
De jsuite spieren in de hals zijn aan het werk, de hals is rond vanaf de schoft, en zit geen 'deuk' voor het zadel.
Achter het zadel zie je nog een lichte deuk; achterhand mag er meer onder.
Ik vind dit paard goed ontspannen lopen, hij gebruikt zijn rug nog niet optimaal maar dat is ook een kwestie van niveau, dat heb je niet in een weekje voor elkaar.

Ik vind dat je een erg aansprekend paardje hebt, dat hoofdje straalt echt iets uit. Mooie combinatie!

dankjewel Ja Pling

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:02

Fijn topic.. ik blijf het even volgen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 22:56

zijn hier nog adviesgevers Knipoog ?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:07

@merel90 Zou je over mijn fotos ook wat willen vertellen? (vorige pagina bijna onderaan).

josan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 01:05

Wat ik hier leuk vind om te zien is dat mensen denken dat hun paard/pony door de rug loopt, waneer hij aan de teugel is. hier op heb ik 2 aanmerkingen .
als je een paard aan de teugel hebt lopen.. is het begrip verkeerd.
een paard moet juistem van de hand af willen lopen en je hand willen volgen.
Je paard gebruikt ook neit de rug als hij gewoon naar beneden loopt!.
Als je paard het stukje achter de rugniet los laat gebruikt hij zijn rug Niet en kan hij dus ook nog zo mooi nagevelijk zijn.. maar zijn rug zit vast.!.. ga maar is goed naar foto's kijken .. dan zie je dat de mensen een foto hebben staan van een paard dat zijn hoofd omhoog heeft = rug vast (dat klopt)
maar een paard met hoof omlaag = rug los.. maar dit klopt niet.. want kijk maar is bij sommige foto; s hoe erg strak het paard loopt en de rug (achter het zadel) vast houd.
Kus

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:12

@ josan123: Bedoel je met 'hier' hier in dit topic? Want dat is juist helemaal niet zo, dan heb je het topic niet gelezen? Hier zeggen we júist dat dat niet zo is..?

josan123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:15

ow..Knipoog foutje dan..Knipoog ik ben nog niet zolang echt op bokt.. dus dan zou ik het wel verkeerd begrepen hebben...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:35

Ik volg dit topic nu even.. en vroeg me af of mijn paardje goed loopt..

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:02

merel_gomez schreef:
hier kan je fotos plaatsen, en dan evenuteel advies krijgen etc.

Ik dacht dat dit topic bedoeld is om te uit te leggen en laten zien wanneer een paard zijn rug wel of niet goed gebruikt.

Voor foto's plaatsen en advies krijgen is HAW en ITP! Pling

Dit topic is om deel te nemen aan een discussie, je visie te geven, je kijk op het paard (of het nu je eigen is of niet) te verbeteren/veranderen.

Vind dat er nu wel erg makkelijk foto's geplaatst worden. Kijk nou eerst eens zelf naar je paard aan de hand van alle comentaar wat gegeven is ...ja, het zijn veeel pagina's geworden...maar de meesten zijn zeer intressant.

Panache, ik vindt jou foto heel erg moeilijk te duiden omdat de horizon van de foto gekanteld is. Zou je hem recht zetten dan duikt je paard erg op de voorhand, daarbij zie je een knikje achter het zadel. Ik weet dat je paard jong is. Ik zou hem zo weinig mogelijk naar beneden rijden en meer van achter.
Ik geef dus een herhaling van de kritiek die eerder ook al in dit topic is gegeven op deze combinatie, een aantal pagina's geleden, want daar stonden ook al foto's van dit paard en is er lang genoeg over gediscussieerd!
Ik snap niet wat je er mee wilt bereiken door de foto's nog een keer te plaatsen Verward

Martine_m Voor jou geld ook, lees het topic een keer goed door. Aan de hand van de kritiek die op andere foto's is gegeven zal je al veel meer weten. - dit had je er zelf al bij kunnen zetten.
Maar goed, wat ik er op zie
foto 1:
- voor paslengte groter dan achter
- lijkt rechtsvoor meer gewicht te dragen, loopt niet optimaal van achteruit
- in mijn ogen een aardig actieve achterhand
- niet optimaal rug gebruik, is meer hol dan bol in de thoricale wervels
foto 2:
- op de voorhand, rechtsvoor draagt meer gewicht dan linksachter
- paslengte voor hoger, niet duidelijk veel groter
- kantelt weinig in het bekken / sacrum, waardoor rug niet optimaal bolt
Mijn conclusie: paard lijkt jong en niet optimaal gebouwd.

Merel_Gomez moeilijk paardje om te beoordelen - doe alleen de 2e 2 foto's
Foto 1:
- links voor lijk meer gewicht de dragen dan rechtsachter, daardoor zou je denken dat hij iets op de voothand loopt. Maar de foto ziet er juist heel berg-op uit - daarom niet een goede foto om door mij te beoordelen.
Foto 2:
- paslengte voor groter dan achter
- rechtsvoor raakt de grond nog, terwijl linksachter al de lucht in is = op de voorhand
- aardig rug gebruik maar nog niet optimaal
* andere 2 foto's liep hij/zij nog meer op de voorhand en leken de bewegingen ers stijf

Ginger zijn geen duidelijke foto's
foto 2 loopt hij iig ontspannen met minimaal rug gebruik

Zullen we het zo doen dat voordat je foto's plaatst je eerst het ruggebruik van het voorgaande paard analyseerd?!
Laatst bijgewerkt door Lise81 op 04-11-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:05

Ik moet eerliijk zeggen dat het wel leuk is, al die foto's, maar het lijkt me nuttiger om, als je foto's van elkaar wilt beoordelen, daar een ander topic voor opent.
Dit is een discussie/informatietopic, geen foto verzameling topic.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:08

Helemaal mee eens, maar ik vind dat er best foto's geplaatst mogen worden maar alleen als het iets algemeens toevoegd voor iedereen. Niet idd om je te laten beoordelen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:20

Nee klopt idd wat je zegt. Beoordelingen van foto's zijn voor HAW, en dit is geen HAW topic.

De opzet van het topic was om iedereen er wat van te laten leren. Je kunt door dit topic veel beter leren kijken, maar dat leer je imo niet door je foto door een ander te laten beoordelen.
Ik heb er daarom ook voor gekozen om geen foto's meer te beoordelen. Lachen

Denk wel dat het leuk is om je kennis te testen. Ja
Bv een foto die je vindt op internet te plaatsen, te vertellen wat je ervan vindt en erin ziet, dan weet je of je ook geleerd hebt om te kijken. Kunnen wij daar ook weer commentaar op geven.

@ merel_gomez: het is ook echt een beetje vervelend dat het die kant op ging.
Als iedereen maar foto's plaatst, leer je zelf niet te kijken. En dat is heel jammer.

De bedoeling is uiteindelijk dat je zo goed kunt kijken, dat je je eigen foto's ook eerlijk (en mss wel heel anders) gaat bekijken. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:09

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:07

Daarom.
En het was geen bedoeling er een HAW topic van te maken. Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:49

@Lise81: Ja klopt hij is jong.. 2jaar. Ik zie het zelf niet zo goed.. heb het wel geprobeerd door idd de reacties op andere foto's maar vind het toch nog moeilijk om te beoordelen! Badankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:57

Hij is ook nog te jong om het serieus te beoordelen.
Als een veulen zo'n 5 maanden oud is, kun je een beetje een idee krijgen.
Dit paard zit nog vol in de groei, hij is op dit moment overbouwd, van de verhoudingen klopt nog helemaal niets. Het is echt nog een slungel. Wacht rustig af tot hij 4 is, dan heb je alweer een veel duidelijker beeld.
Maar een echt reëel beeld heb je pas met een jaar of 6. Dan is ie slungel-af.
Het heeft nu geen zin om hem te beoordelen, hij zit af en toe nog in de knoop met zijn eigen benen. Een baby nog Haha!

Geeft niks, lekker laten groeien. Komt helemaal goed hoor Ja

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:05

@Yamcha: Haha ja is ook zo Haha! het is ook echt een babytje Haha! thx!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:34

Ik ga hier in mee met jullie, het zou zonde zijn als dit topic een HAW-topic gaat worden, het was net een fijn discussietopic.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:50

Ach, een aantal van die foto beoordelingen maakt het wel leerzaam, zo kan iedereen meekijken of hij of zij hetzelfde ziet aan de foto´s. Maar goed, misschien kunnen we nog wel wat informatie plaatsen over hoe je nu je paard kunt verbeteren.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:24

Heeft iemand interesse om mijn arabier (die moeilijk over de rug te rijden zijn) te beoordelen? ze staat 1 of 2 pagina's terug...
ik heb ook nog een andere arabier met een nog moeilijkere rug (hoge kont) maar daar moet ik nog een foto van zoeken Ja

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:40

griebels schreef:
Heeft iemand interesse om mijn arabier (die moeilijk over de rug te rijden zijn) te beoordelen? ze staat 1 of 2 pagina's terug...
ik heb ook nog een andere arabier met een nog moeilijkere rug (hoge kont) maar daar moet ik nog een foto van zoeken Ja

Lees je niets ofzo? ---lees iig even deze pagina!
Wat vind je zelf van die foto?

Ik denk dat iedereen die de moeite heeft genomen dit topic door te lezen kan zien hoe je paard over de rug loopt.

*edit taalfoutje +
griebels, ga gewoon mee in de discussie. Dat je aankaart dat een arabier moeilijk over de rug te rijden zijn - dat is intressant voor dit topic! De foto bevestigd dat, maar voegt los weinig toe aan de discussie. Je kan zelf ook wel zien dat hij niet over de rug loopt en op de voorhand valt.

Misschien kan je uitleggen waarom je vind dat dit zo is, dat arabieren slecht over de rug lopen in het algemeen.
Ligt dat aan hun bouw? Hoe ze gefokt zijn of hoe ze gereden worden? - Ik zie mensen arabieren veel weinig van achter uit rijden - op de kop trekken.
Heb je een foto gevonden van een arabier die wél over de rug loopt????