maranba schreef:Ik snap jullie allemaal maar ik bedoel dat je tevreden met je zelf mag zijn als je niet perfect van gewicht ben. Dat als je dus overgewicht heb continu zeurende mensen je de les gaat lezen. ik vind gewoon als hij al langzaam of te wel 1 kilo in de week af valt dat je dan blij moet zijn met je zelf.
tuurlijk overgewicht is en blijf niet goed voor mens en paard. maar meestal hoor je alleen de mensen die alles kunnen eten zonder een kilo aan te komen dit soort dingen zeggen. Heb namelijk ook zo'n zus. die kan echt alles eten en blijf mager. om precies te zijn minimaal het dubbele van mij en zij sport 2 keer in de week en ik 4 keer. ik bedoel maar wat is er dan niet eerlijk.... en makkelijk gezegd. tuurlijk haar vriend hoort ongeveer maar 85 kilo te wegen en ja hij heeft een groot overgewicht. Maar ik zou niet zeggen dat hij moet stoppen om te paardrijden. ik zou zeggen half uur per week en er hard voor gaan om af te vallen. en dan een doel zetten op als hij 100 weeg als beloning 45 min rijden voor het paard dan minder belastend. en dan als hij 95 nog een keer in de week rijden. en dan zo uitbreiden. als je alle mensen met een paard zou wegen en degene die overgewicht hebben hun paard af moeten staan. Dan zouden er heel wat mensen hun paard kwijt zijn. als de manege's in dit land dat zouden doen mensen met welke vorm van overgewicht niet mogen paardrijden. zouden veel manege's of moeten sluiten of minimaal twee keer zo duur moeten zijn. Dan zouden de magere mensen het niet meer kunnen veroorloven en dan zou er zo veel paarden naar de slager moeten omdat het overschot van paarden zo groot is. Dat we niet anders meer kunnen.
Precies wat ik zou zeggen.
Maar IK met overgewicht kies ervoor om op dit moment niet meer te rijden en waarom?
Volgens de manege houder kan het makkelijk, maar sorry, ik zit mezelf in de weg, ik ben misschien qua gewicht niet eens extreem maar omdat ik klein ben is het plaatje Michellin.....
- Ik ben als enige met opstapje ( niet lenig genoeg)
- Je word toch bekeken vanuit de kantine
- Als ik op een kleiner paard moet voelt dat zo vreemd, niet passend
- IK heb geen conditie, kom zwetend en puffend na 30 min al van het paard en dan heb ik niet veel gedaan!
-Juist omdat ik te weinig balans heb zit ik het paard duidelijk in de weg en mezelf!
- Ik kan bv net niet het zadel vastgrijpen, te dikke buik, risico om er dan weer af te stuiteren is te groot!
En ja zo kan ik nog heel even doorgaan.
Ik ben deze week begonnen met Fittness cardio en zwemmen en zo ga ik er iets aan doen, en dat zal echt niet binnen 1 jaar zo zijn dat het gewicht beter is.
Maar.......om nu helemaal niet meer te rijden?
Sorry heb nog 8 lessen tegoed en niet komen dan zijn ze over 10 weken niet meer geldig!
Ik ga nu dus alleen nog maar wat zitten, ik bedoel naar buiten even lekker stappen, en lekker tutten, ook al is het maar een half uurtje, beter dan de lessen weg te gooien!

. Je moet altijd en overal perfect in balans en op gewicht zijn, anders mag je zelf je hobby niet eens meer uitvoeren. Mensen met overgewicht krijgen dat vaak juist DOOR dergelijke opmerkingen. Dus als iedereen daar nou eens mee zou stoppen, dan zouden er misschien wel veel minder mensen zijn met overgewicht, daar wel eens over nagedacht?
. GroteVogel geeft aan dat ze geen conditie heeft, te zwaar is, een paard in de weg zit en desondanks toch met een lange rit meegaat, iets wat ze dus totaal niet trekt. En dan zeg jij dat ze goed bezig is? Je spreekt jezelf nu wel heel verschrikkelijk tegen.