quadripes schreef:nou sorry Jasmijn, maar dat paard valt helemaal niet uit elkaar. En om hem nog iets meer uit te nodigen zich lang te maken, zit ik iets naar voren, om te zorgen dat ik hem daarbij niet hinder. je ziet dat mijn rug recht is. er is contact op beide teugels, mijn handen zijn gedragen en vormen met de teugels een rechte lijn naar de mond, het paard geeft na en is op de juiste manier gesteld en gebogen in de hoek. ik rijd daar een verruiming. de diagonaal is niet verbroken, het achterbeen komt iets eerder op de grond dan het voorbeen dus dat wil zeggen dat het paard op eigen benen loopt en daarbij grijpt het achterbeen mooi naar het zwaartepunt. het paard draagt zijn staart rustig, een teken van ontspanning en een losgelaten rug.
en ik les nu ook weer bij GP instructeurs, vanwege een verhuizing ben ik gestopt bij mijn vorige instructeur, dus ik zou maar niet te snel conclusies trekken over mijn niveau.
en ik zet juist expres dat plaatje op de voorkant, om mensen die hun paard in de krul willen zien lopen naar Nederlandse standaarden en 'in elkaar' en alleen maar daar mee bezig kunnen zijn, te laten zien dat ik die kant in elk geval niet op zal gaan.
en mocht je nog niet overtuigd zijn, kijk dan even op deze link.
http://www.hippike.nl/conversano/vwnwdraflinks_sm.JPG
Sorry voor dit commentaar
maar je zit echt scheef, je hoofd hangt naar binnen en je hebt teveel druk op de binnenhand
op de foto van je site, hang je ook naar binnen op de foto.
dat is niet gecentreerd zitten in het midden en daarmee duw je je paard naar buiten, waardoor hij compenseert in zijn lijf en jij aan de binnenhand moet werken om hem te laten inbuigen.
Terwijl dat niet nodig zou zijn als je goed zou zitten.
Het uit elkaar klopt wel een beetje.