Simpelman schreef:Begin niet met je paard recht te houden dat is heel moeilijk voor hem en voor jou en het verleidt je tot voor je paard onaangename inwerking, maar rijdt hem voorwaarts met stelling en buiging op gebogen lijnen.
Linksom en rechtsom, linksom en rechtsom.
Daar leert hij zijn evenwicht te vinden en het maakt hem sterker.
Verwacht geen perfectie in het begin, dat komt met de jaren.
Helaas gaat dat dik gedrukte dus niet voor mijn paard op. Ze zal een uitzondering zijn op de regel, vast. Ze doet wel vaker dingen andersom en niet volgens het boekje.... Je leert er een hoop van, maar soms is het wel frustrerend, omdat niet iedere lesgeefster ook verder kijkt dan waar hij/zij voor staat en gewend is. Met behulp van mijn klassieke rijkunst instructrice is het weer iets goed gekregen, en zij beschreef mijn paard ook als 'anders', want haar gebruikelijke methode werkte niet bij mijn merrie.
Als ik mijn paard niet recht hou stopt ze er uiteindelijk mee. Dan is er geen land mee te bezeilen, dan wilt ze niet meer voorwaarts, alleen maar staken en bokken. 5 jaar geleden kon ik er neits meer mee. Niet meer rijden, niet meer longeren, en zelfs niet meer buiten rijden. Ik had gedacht dat we inmiddels wel wat verder zouden zijn, vandaar dat ik ook dit topic volg en weer wat 'verder' wil kijken en dingen wil proberen. Maar ze accepteert het blijkbaar nog steeds niet als ik haar teveel laat vallen.
Mogelijk een kwestie van tijd. Maar die zure appel waar we dan doorheen moeten lijkt ondoorgaanbaar.