EDIT: volgens mij heb ik nog niet gezegd hoe oud ze daadwerkelijk is, ze is namelijk pas 4, dus met goed en rustig training moet het wel goedkomen lijkt me

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ingridxxs schreef:Hallo!
ik val even binnen en ben zeker van plan dit te gaan volgen vanaf nu!
Ik heb even een vraagje, misschien erg dom maar vraag het me toch af.
Ik heb een fjorden ruin van 4,5. Heb hem nu bijna een half jaar en de basis zit er wel in, nu ben ik dus ook bezig met hem aan de teugel te rijden. (voorwaarts - neerwaarts zoals dat te zien is op de foto's van ongeveer 4 pagina's terug). Nou doet hij dat super en zeker in de volte als hij zakt zit het heerlijk, maar nou sinds vandaag ben ik nogal in de war. De achterhand moet eronder treden, maar naar mijn idee als hij zo laag loopt, ligt toch al het gewicht op zijn voorhand. Misschien heb ik het wel fout, maar naar mijn idee komt het gewicht daarop als hij zakt met zijn hoofd en het is een fjord dus hij loopt sowieso al wat lager.
Nou is mijn vraag natuurlijk of dit klopt, en hoe ik zijn achterhand kan trainen als ik op hem rij.
Ik wil dit weekend foto's en filmpjes gaan maken en die zal ik er dan zeker op zetten! maar ik hoop dat mijn vraag nu even duidelijk genoeg is.
Anoniem schreef:hierbij de beloofde "vooruitgang foto's", helaas is onze vooruitgang niet echt te zienpaardje vond het allemaal erg spannend, met losrijden tussen de menwagens... Ondanks dat wel erg trots op mn puppypaard, hoe goed ze verder dr best deed!
Maar goed, @Joolien ik had je foto's beloofd dus dan plaats ik ze ook even
Commentaar mag bestmaar wees een beetje lief voor ons, wij vonden t erg spannend allemaal
![]()
![]()
[ Afbeelding ][ Afbeelding ][ Afbeelding ]
_Michelleee schreef:Jolien, die foto's die ik toonde... Liep Elina dan door de rug of nog steeds niet?
donnar schreef:Ik heb ook nog even een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dublin is van zichzelf heel nerveus en onzeker, mat het rijden vlucht hij dus bijna continu en been is hij ook nog erg gevoeli op. Op dit moment kan ik hem wel laten loslaten in de bovenlijn en ook nageeflijk gaan, dit is in stap. Zodra ik aandraaf geeft hij gas en ben ik continu bezig met hem terug te rijden, ik moet zo ongeveer in zijn mond hangen om hem terug te krijgen. Terugrijden op zit reageert hij wel op maar nog lang niet genoeg om hem een goed tempo aan te laten nemen. Hebben jullie misschien tips om hem terug te rijden en hem te leren ontspannen?
_Michelleee schreef:Jolijn, ik heb bijna een hele week niets anders gedaan met haar dan gaan wandelen in bos daar aan de hand, aan de bak grasjes laten eten, rondstappen, Vd kunstjes, maar nog blijft ze erg gespannen!