Huertecilla schreef:jasmijn78 schreef:Daarbij Jasmijn, is de crux of jouw páárden een innege band met joú menen te hebben
Misschien kan jij dat moeilijk voorstellen omdat ik niet in een spaans landschap woon, maar ik weet wel zeker van wel
aaaa1111 schreef:Deze merrie had een trauma met opstappen en was dus uiteindelijk bijna onverkoopbaar omdat er niemand op kon komen behalve de vaste ruiter. Die kon er zonder problemen op stappen en was er Z2 dressuur mee. Ze is uiteindelijk toch verkocht omdat de nieuwe eigenaar er wel wat in zag maar die hebben er 3 maanden over gedaan voordat ze er de eerste keer opzaten
Dat had ik met mijn vorige paard ook: zij was zo enorm kopschuw dat niemad haar een hoofdstel in kreeg. Zo was ze ook al dat ik haar als 3-jarige kreeg. Geen idee hoe ze er aan is gekomen, maar na een hele tijd kon ik het hoofdstel wel zonder problemen in krijgen. De handelaar waar ik haar van kocht deed het met een praam. Na een lange tijd kon ik het hoofdstel wel zonder problemen en hulpmiddelen inkrijgen, maar anderen konden niet in de buurt komen van haar hoofd. Daardoor was zij ook echt moeilijk te verkopen.pharagirlke schreef:Ik ken twee meisjes waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat ze beter rijden dan mij, en veel beter ook. Maar ik kan je er ineens met 100% zekerheid bij zeggen, dat ze Pret niet voor elkaar krijgen.
Maar er zal heus wel iemand op de wereld rondlopen die het wel kan. Die ken jij dan misschien nog niet, maar die zal er vast wezen. Dat is het punt.KiWiKo schreef:het mooiste is een combi van technisch en gevoelsmatig beter maarja............ denk heul dun gezaaid
Maar ze zijn er dus welIk ben het wel met je eens dat er heel weinig mensen zijn die gevoelsmatig en technisch echt goed kunnen rijden. De vraag is ook of diegene die dat kunnen zin hebben om op al die paarden te stappen die volgens hun eigenaar door niemand dan hunzelf te rijden zijn
Of hun energie willen steken in een paard met een slechte opvoeding, lastig karakter en als het paard dan ook nog eens weinig kwaliteiten/potentie heeft....
Welshcobfan schreef:en met rijden dan? als jij alleen je paard hebt ingereden en hebt doorgereden?
Mijn paarden zijn eigenlijk alleen maar door mij opgevoed, ingereden en doorgereden. Op mijn jongste paard heeft zelfs nog nooit iemand anders gezeten dan ik (is nu 6) Maar ik verwacht niet dat dat problemen zal geven. Mijn oudste paard kan ik zowiezo iedereen opzetten. Maar het gebeurd zelden, tenzij ik er wat mee op ga schieten (bijvoorbeeld door mijn instructeur er op te laten) Of ik moet met een vriendin een buitenrit willen maken ofzo; dan vind ik het leuk als allebei mijn paarden meekunnen (en dat vinden zij ook leuk)
Huertecilla schreef:Dat heb ik al geschreven. Is een non-probleem; gewoon een kwestie van even notarieel regelen
Maar degene aan wie je hem nalaat kan ook zomaar gaan hemelen....