[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opaal

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:08

Het paard wat ik nu heb had een peesblessure in zijn kootholte. In de tijd van revalidatie kwam ik op een dag op stal en stond hij met dit blessurebeen helemaal dik in zijn stal. Ik een D.A. uit de buurt gebeld, mijn verhaal gedaan van de peesblessure en van daaruit heeft deze beste man voor de zekerheid maar een peesscan gemaakt. Uit deze scan kwam volgens deze beste man naar voren dat mijn paard nog 2 peesblessure's in dit zelfde been had opgelopen, 3 dus in totaal. Hij vertelde mij dat dit een gebed zonder einde was en keurde hem zonder pardon af. Doordat de verzekering zijn scan beelden niet accepteerden en daardoor een second-opinion eiste kwam er in Lienden uit dat de 2 extra peesblessure's nergens te vinden zijn op de scan en mijn paard kampte met een hoefzweer!!

Het verhaal is even off-topic maar wil er maar mee aangeven dat ik liever zelf bepaal wat wel of niet goed is voor mijn paard dan dat een ander dat voor me doet op een verkeerde manier.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:10

Wat ik nog even aan wil vullen, ik bekijk de situatie, vertrouw ik het niet dan stel ik voor om Dierenarts erbij te halen.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:13

Bets schreef:
Nou ben ook daar niet helemaal mee eens want ons pap heeft ingegrepen op moment dat er maar gesproken werd dat ik nog meer moest komen trainen, hij zag mijn paard ook achteruit gaan, maar ik moest maar vaker langs komen. En toen zei ons pap tegen mij, Bets doe je ogen open dit is niet de oplossing, kijk eens op stal, kjik wat voor tijd en energie je erin steekt, je doet het goed, vertrouw op jezelf, maar dit is niet eerlijk naar je paard toe. En toen is er ingegrepen. Maar als ik het advies had moeten volgen....
Maar ja hij beweerd ook dat HKO niet erfelijk is. Dat bedoel ik je te zeggen.
De ruiters willen niet van hun paard af, hij springt daar mooi op in door te zeggen blijf trainen en kom bij me langs enz... noem maar op, ondanks dat ik systeem onder de knie had (hij wilde mij toendertijd ook hebben om alle ruiters die Z waren op te leiden als leerlingen, kijk anders zegt hij dat niet, mag ik aannemen, nu zijn het niet allemaal Z leerlingen geweest met de eerste lichting van de opleiding voor paard en rechtgebeuren maar goed dat doet er niet toe)
Je moet als instructeur zijnde (vind ik ook) ingrijpen op moment dat niet gaat. Als ik een paard in les heb dat kreupelt ga ik kijken wat er gaande is. Ga ik er zelf even op om te voelen of het door scheefheid mocht komen, vaak is dat niet zo, en zeg ik, stop ermee. Gelukkig komt het nauwelijks voor maar ik vind dat je ook als instructeur een verantwoording hebt naar je leerlingen.

Ja tuurlijk, hij probeerde mij daar ook te houden maar gebeuren zulke dingen niet met alles? Laat eens een kraker, osteopaat of wat dan ook bij je paard komen. Je zult van hun nooit horen dat een behandeling niet werkt, nee juist dat je paard er meer nodig heeft om te kunnen slagen. Heb wat geld uit gegeven aan Rodinde, Erik Laarakker, Jan Jonas, geen van hen heeft me ooit verteld dat hun behandelingen niet werkte voor mijn atactische paard. Dit is gewoon een kwestie van geld, deze oneerlijkheid maakt je met alles in de paardensport mee....

Enne HKO erfelijk, ik weet het niet. Is dit ooit bewezen dan? Zo zijn er zoveel tegenstrijdige beweringen.....de één zegt zus de ander zegt zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:29

Ja, HKO kent een erfelijke factor. Dat kan iedere veearts je vertellen. HKO is zoals elke andere aandoening lastig in de zin van dat je van tevoren niet kunt voorspellen in welke mate de aandoening ook daadwerkelijk gaat opspelen. Dat een paard de erfelijke aanwijzingen heeft, wil nog niet zeggen of en hoe erg de HKO gaat worden. Sommigen zijn met 5 jaar al voorgoed kapot en anderen lopen er jaren mee rond.
Als je dit als instructeur of arts niet wilt onderkennen om je eigen verhaal te kunnen blijven verkondigen, ben je in mijn ogen heel verkeerd bezig. De Bodt doet dat en Opaal geeft er ook een paar goede voorbeelden van. De vader van Bets heeft wel goed gezien dat je ondanks al je moeite soms moet zeggen dat niks meer helpt en dat het genoeg is geweest.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:33

aerdenhout1 schreef:
IK durf bijna niet te reageren, maar ga het toch doen!
Als ze mij, met een verstuikte voet met een geweer op mijn kop gericht, zouden vragen om te rennen....reken maar dat ik liep, hard en niet kreupel ook!
Als je een paard met een zweep tussen de oren voorwaarts moet houden...loopt het paard! Heeft geen idee meer dat hij kreupel is, maar rent eigenlijk in paniek en probeer te overleven.
Sorrie, maar zag vanmiddag weer een van mijn pensionklanten door de baan gaan op deze manier, met een paard dat zijn rug totaal wegdrukt en een hoofd in de hemel.
Ik snap er nog steeds geen hout van en hoop echt dat ze binnenkort toch gaan inzien dat dit niet gaat werken.

Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Nu zie ik 2 paarden die met hun kop in de lucht zonder impuls door de baan gaan! Geef mijn portie maar aan fikkie!

Nog even voor de goede orde...diegeen die s'middags in de bak reed heeft/had ( god zij dank) geen zweep tussen de oren! Het bericht was iets verkeerd overgekomen bij desbetreffende persoon, vandaar dat ik het even recht zet

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:16

Lovely schreef:
Ja, HKO kent een erfelijke factor. Dat kan iedere veearts je vertellen. HKO is zoals elke andere aandoening lastig in de zin van dat je van tevoren niet kunt voorspellen in welke mate de aandoening ook daadwerkelijk gaat opspelen. Dat een paard de erfelijke aanwijzingen heeft, wil nog niet zeggen of en hoe erg de HKO gaat worden. Sommigen zijn met 5 jaar al voorgoed kapot en anderen lopen er jaren mee rond.

Hé, bedankt voor de uitleg, ik wist dit niet. Heb hier nooit indirect mee te maken gehad gelukkig maar voor het leer proces goed om te weten! Knipoog

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 09:20

aerdenhout1 schreef:
aerdenhout1 schreef:
IK durf bijna niet te reageren, maar ga het toch doen!
Als ze mij, met een verstuikte voet met een geweer op mijn kop gericht, zouden vragen om te rennen....reken maar dat ik liep, hard en niet kreupel ook!
Als je een paard met een zweep tussen de oren voorwaarts moet houden...loopt het paard! Heeft geen idee meer dat hij kreupel is, maar rent eigenlijk in paniek en probeer te overleven.
Sorrie, maar zag vanmiddag weer een van mijn pensionklanten door de baan gaan op deze manier, met een paard dat zijn rug totaal wegdrukt en een hoofd in de hemel.
Ik snap er nog steeds geen hout van en hoop echt dat ze binnenkort toch gaan inzien dat dit niet gaat werken.

Misschien moet ik er bij vertellen dat 2 van deze mensen tot voor kort wedstrijden reden en hun puntjes haalden, en de osteophaat niets niets kon vinden! paarden waren dus keurig recht en hadden geen rugprobleem!
Nu zie ik 2 paarden die met hun kop in de lucht zonder impuls door de baan gaan! Geef mijn portie maar aan fikkie!

Nog even voor de goede orde...diegeen die s'middags in de bak reed heeft/had ( god zij dank) geen zweep tussen de oren! Het bericht was iets verkeerd overgekomen bij desbetreffende persoon, vandaar dat ik het even recht zet

Ja dat snap ik! Pufff....is nogal niet wat zoals je dit beschrijf! Als mijn stalhouder dit over mij zou schrijven, laaide ik vandaag mijn paard nog in! Vind het daarbij voor AdB ook niet echt eerlijk om dit te schrijven. Ben het met veel dingen niet met hem eens maar er worden daar echt geen paarden tussen de oren geslagen met de zweep! Goed dat je het even recht zet dus....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:15

Er werd ook niet geslagen hoor...het was alleen een zweep vasthouden, maar inderdaad wel tussen de oren.
Blijf het toch een rare manier vinden om je paard voorwaarts te maken/houden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:09

Zweep tussen de oren ken ik maar al te goed, maar zéker niet van de AdB methode!
Maar dé manier om mijn dwarse ruin(amor bloed Knipoog ) van de bakrand sf te slaan als ie er met zn voorbenen weer eens op ging staan...
Dit is al 8 jaar ofzo geleden, toen had ik nog nooit van AdB gehoord en verschillende ruiters/instructeurs en manege eigenaren etc hebben op die manier mijn staker aangepakt...

Sinds ik volgens de AdB manier les ben ik juist op een véél vriendelijkere rustigere manier gaan rijden, dus zulke dingen klinken echt vreemd voor me.
Net zoals overhaast de bak door jagen met hun hoofd in de lucht...

Maargoed, ieder zijn manier ik blijf iig volgens deze methode rijden zowel met Wis als met de fries als met evt volgende dieren Lachen
Maar dan dus op een manier die wél per paard wordt aangepast, waarbij het paard van achter naar voren wordt gereden zonder weg te jagen, waarbij er wel wordt geschakeld en aan lengtebuiging etc wordt gewerkt.

En ergens verschilt het niet eens zo heel veel als hoe ik bij mn laatste 2 instructeurs heb gereden, beide waren springruiters, werkten veel op binnenhoefslag, veel met contrastelling en schoudervoor/schouderbuiten om het zwakke achterbeen eronder te zetten etc en geen stelling naar binnen afdwingen dmv als een gek aan die binnenteugel te gaan hangen(of binnenhand achter bovenbeen vastzetten zoals je ook nog weleens ziet...) maar juist die buitenteugel dan erbij.

Wat denk ik ook wel zo is, is dat iedereen die bij AdB lest of bij een leerling of weleens een clinic heeft meegereden, dat die thuis allemaal toch een beetje op hun eigen manier terugvallen of hun eigen draai aan de methode geven en je dan hele andere dingen krijgt als die je bv op de clinic/les zelf zou hebben gezien.
Dus iemand die iets raars met zn paard uithaalt, waarvan stalgenoten weten dat die volgens de AdB manier lest, zullen al snel denken dat diegene die dingen daar vandaan heeft terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.

Verder over de HKO dingen enz, mijn pony met HKO fase 4 en spat heeft ook nog in de sport gelopen, ruim 10 jaar geleden dus ver voordat ik de AdB manier leerde kennen, dus het verschilt erg per paard maar 1 ding ben ik het wel mee eens, iets wat lichamelijk stuk is bij het paard kan niet meer aan elkaar worden gereden.

Deze zelfde pony is dit jaar zo slecht geworden dat ik haar heb laten gaan, en heb met haar nooit volgens deze methode gereden omdat ik haar rontgenfoto's ken en dat niet eerlijk vond, gewoon tot het einde af en toe een stapritje in het bos met 1 pad ff crossen en toen ze pijn begon te krijgen en niet meer fit oogde heb ik haar laten gaan.
Zou haar nooit toch volgens deze methode zijn gaan rijden om haar maar niet naar de slacht te hoeven brengen, simpelweg omdat haar lichaam stuk was en dat kon niet meer beter worden.

Wel denk ik dat je volgens deze methode(en niet alleen deze methode, maar iedereen die correct rijdt! Dus van achter naar voor en over 4 benen) veel blessure's bij paarden kan voorkomen, met name de dingen die door verkeerde belasting of overbelasting komen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:09

Renske_ schreef:
Wel denk ik dat je volgens deze methode(en niet alleen deze methode, maar iedereen die correct rijdt! Dus van achter naar voor en over 4 benen) veel blessure's bij paarden kan voorkomen, met name de dingen die door verkeerde belasting of overbelasting komen!

Maar natuurlijk Renkse, als paarden niet scheef belast worden of teveel op voorhand, dan zouden veel paarden geholpen zijn!!! Afgod OK dan! Go jij! Go jij! Dan ging er een wereld open. Helaas komt het nog teveel voor. Ik ben het helemaal met je eens.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:19

Maar waarom claimt AdB dat alleen hij dat voor elkaar krijgt? Er zijn meer instructeurs die rechtrichten goed uit kunnen leggen en daar niet zo'n "show" omheen hangen.
Revolutionaire methode???? Hoogmoedswaanzin noem ik zoiets. Rolleyes

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:51

aerdenhout1 schreef:
Er werd ook niet geslagen hoor...het was alleen een zweep vasthouden, maar inderdaad wel tussen de oren.
Blijf het toch een rare manier vinden om je paard voorwaarts te maken/houden.

Nou ik heb dit in alle uren dat ik bij AdB de lessen heb bijgewoond nog nooit gezien dus begrijp het niet echt goed.....

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:54

Citaat:
Renske_ schreef:

Helemaal mee eens!

Betteke schreef:
Maar waarom claimt AdB dat alleen hij dat voor elkaar krijgt? Er zijn meer instructeurs die rechtrichten goed uit kunnen leggen en daar niet zo'n "show" omheen hangen.
Revolutionaire methode???? Hoogmoedswaanzin noem ik zoiets. Rolleyes

Er zijn helaas nog veel te weinig instructeurs die hier mee bezig zijn en als AdB dit dan overduidelijk wel doet mag daar van mij wel een beetje show aan vast zitten! Haha!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:16

Renske_ schreef:
Zweep tussen de oren ken ik maar al te goed, maar zéker niet van de AdB methode!
Maar dé manier om mijn dwarse ruin(amor bloed Knipoog ) van de bakrand sf te slaan als ie er met zn voorbenen weer eens op ging staan...
Dit is al 8 jaar ofzo geleden, toen had ik nog nooit van AdB gehoord en verschillende ruiters/instructeurs en manege eigenaren etc hebben op die manier mijn staker aangepakt...

Sinds ik volgens de AdB manier les ben ik juist op een véél vriendelijkere rustigere manier gaan rijden, dus zulke dingen klinken echt vreemd voor me.
Net zoals overhaast de bak door jagen met hun hoofd in de lucht...

Maargoed, ieder zijn manier ik blijf iig volgens deze methode rijden zowel met Wis als met de fries als met evt volgende dieren Lachen
Maar dan dus op een manier die wél per paard wordt aangepast, waarbij het paard van achter naar voren wordt gereden zonder weg te jagen, waarbij er wel wordt geschakeld en aan lengtebuiging etc wordt gewerkt.

En ergens verschilt het niet eens zo heel veel als hoe ik bij mn laatste 2 instructeurs heb gereden, beide waren springruiters, werkten veel op binnenhoefslag, veel met contrastelling en schoudervoor/schouderbuiten om het zwakke achterbeen eronder te zetten etc en geen stelling naar binnen afdwingen dmv als een gek aan die binnenteugel te gaan hangen(of binnenhand achter bovenbeen vastzetten zoals je ook nog weleens ziet...) maar juist die buitenteugel dan erbij.

Wat denk ik ook wel zo is, is dat iedereen die bij AdB lest of bij een leerling of weleens een clinic heeft meegereden, dat die thuis allemaal toch een beetje op hun eigen manier terugvallen of hun eigen draai aan de methode geven en je dan hele andere dingen krijgt als die je bv op de clinic/les zelf zou hebben gezien.
Dus iemand die iets raars met zn paard uithaalt, waarvan stalgenoten weten dat die volgens de AdB manier lest, zullen al snel denken dat diegene die dingen daar vandaan heeft terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn.

Verder over de HKO dingen enz, mijn pony met HKO fase 4 en spat heeft ook nog in de sport gelopen, ruim 10 jaar geleden dus ver voordat ik de AdB manier leerde kennen, dus het verschilt erg per paard maar 1 ding ben ik het wel mee eens, iets wat lichamelijk stuk is bij het paard kan niet meer aan elkaar worden gereden.

Deze zelfde pony is dit jaar zo slecht geworden dat ik haar heb laten gaan, en heb met haar nooit volgens deze methode gereden omdat ik haar rontgenfoto's ken en dat niet eerlijk vond, gewoon tot het einde af en toe een stapritje in het bos met 1 pad ff crossen en toen ze pijn begon te krijgen en niet meer fit oogde heb ik haar laten gaan.
Zou haar nooit toch volgens deze methode zijn gaan rijden om haar maar niet naar de slacht te hoeven brengen, simpelweg omdat haar lichaam stuk was en dat kon niet meer beter worden.

Nogmaals ik heb nog nooit een echte les van adb zelf gezien maar dit was een leerling, wie zegt niet dat deze het helemaal verkeerd overbrengt of doet.
Wat ik daar heb gezien stond mij en mijn vriendin totaal niet aan, zij heeft de les zelf gereden.
Voor hetzelfde geld is het iemand die gelest heeft bij hem die zich hier een centje mee bijverdient.
Dus over adb zelf kan ik me niet uitlaten.

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:30

Ik heb een bijna 2 jaar terug ook een keer, (en ook nooit weer)
bij hem gelest. Ik vond het maar niks, hij kwam arrogant uit de hoek, en stond alleen maar tegen het publiek te praten, terwijl ik toch echt wel degene was die les had. Mijn pony was niet helemaal aan het been, en liep niet al te lot door, dus moest ik 2 passen staan, een pas zitten. En ja, dan gaat hij wel harder lopen als ik weer op zn rug terecht kom met een dreun, omdat ik dit vrij lastig vond.

Ik was teon 12, en hij vroeg mij allerlei dingen over of het zadel zo recht lag enzenz. maar dat wist ik niet, en als ik dan iets verkeerds zei, dan werd hij meteen heel boos/arro tegen mij, voor mij dus geen goede ervaring.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:52

2x staan en 1x zitten is een goede oefening voor je eigen balans.
Als je dat niet kan, dan kan je ook niet goed de rest van je lichaam onafhankelijk bewegen en je paard niet storen in zn beweging, omdat je dus teveel moeite hebt om je eigen balans nog te vinden.
Waarschijnlijk is dit, zeker omdat je toen pas 12 bent, niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Deze oefening moest ik ook doen, op een paard van Mireille, voor ik weer op Wis ging rijden.
Ik vond het ook onwijs moeilijk in het begin, nu inmiddels is 2x staan 1x zitten of 3x staan 1x zitten erg simpel, maar het heeft wat moeite gekost in het begin Bloos
En da te bedenken dat ik Z1 heb gereden, L heb gesprongen en al ruim 15 jaar paardrij!! Maar zoiets als 2x staan 1x zitten lukte echt nie tin het begin...
Jammer dat je door 1 les waarin het niet helemaal duidelijk werd er een slecht gevoel aan o0ver hebt gehouden.

Jesito, het kan heel goed dat diegene totaal wat anders doet of het verkeerd uitlegt, of het gewoon niet duidelijk over kan brengen waardoor jullie een verkeerd beeld krijgen.
Ik vind mijn instructrice helemaal geweldig, maar heb ook een ander gezien en die komt totaal niet over als hij wat zegt, en vond hem moeilijk te begrijpen terwijl ik deze methode dus al wel ken. Diegene is als ruiter wel er goed, maar kan het in de les niet zo goed overbrengen, en dat vind ik dan erg jammer.Ben heel blij dat mijn instructrice wel heel duidelijk is, en ook nog eens een erg handige ruiter is!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:26

Deze methode is juist heel vriendelijk, met zwepen tussen de oren heb ik nog nooit gezien en denk dat die persoon zelf maar wat aan het rommelen is.
2 Passen staan en 1x zitten moest ik ook doen voor mijn balans, nou die was ver te zoeken, het is wel een heel goede oefening.
Na 1 les kun je er eigenlijk niet goed over oordelen, ik vond de eerste paar lessen ook niks maar nu ik al zo snel resultaat merk bij mijn paard begin ik de lessen ook leuk te vinden. Die knop moet gewoon om, van de oude methode naar de nieuwe.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:15

Zweep bovenhands heb ik ook gezien en wel bij AdB zelf. Is niks onvriendelijks aan hoor, paard wordt niet geslagen er wordt alleen gezwiept met de zweep, waardoor het paard (nog) harder gaat lopen. Knipoog

Ik vind trouwens die show eromheen totaal overbodig. Promoot je zelf via websites of de media, maar niet als je les staat te geven.
Heel herkenbaar is het verhaal hier dat iemand les heeft en AdB met het publiek bezig is. Imo onbeschoft en behoorlijk arrogant.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:47

Betteke schreef:
Ik vind trouwens die show eromheen totaal overbodig. Promoot je zelf via websites of de media, maar niet als je les staat te geven.
Heel herkenbaar is het verhaal hier dat iemand les heeft en AdB met het publiek bezig is. Imo onbeschoft en behoorlijk arrogant.

Tja dat is bekend hé, dat je best geen blonde vriendin van een jaar of 20 meeneemt als je moet gaan lessen.
Want dan komt er van je les niet veel terecht ROFL

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:18

Luckystory je zit AdB belachelijk te maken. Hoe durf je, die man heeft een revolutionaire methode ontwikkeld. Laat hem dan lekker naar blondjes van rond de 20 loeren en onzin uitkramen. Sigaar

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:21

Ikima schreef:
Deze methode is juist heel vriendelijk, met zwepen tussen de oren heb ik nog nooit gezien en denk dat die persoon zelf maar wat aan het rommelen is.
2 Passen staan en 1x zitten moest ik ook doen voor mijn balans, nou die was ver te zoeken, het is wel een heel goede oefening.
Na 1 les kun je er eigenlijk niet goed over oordelen, ik vond de eerste paar lessen ook niks maar nu ik al zo snel resultaat merk bij mijn paard begin ik de lessen ook leuk te vinden. Die knop moet gewoon om, van de oude methode naar de nieuwe.

Om even terug te komen op wat er gezegd is.. Een zweep tussen de oren is ook helemaal niet zo en deze persoon doet dat ook niet. Echt banketstaaf dat iedereen nu gaat denken dat dat ook zo is. Degene die dat roept is nogal boos dat deze persoon bij een ander is gaan lessen, en spuwt haar vuur hier op bokt...beetje jammer Knipoog
De zweep wordt een enkele keer omhoog vast gehouden om te zwiepen en komt niet eens in de buurt van zijn oren.. beetje beter kijken voortaan en dan wat roepen, of nog beter neem zelf eens een les.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:48

Alabaster schreef:
Ikima schreef:

Om even terug te komen op wat er gezegd is.. Een zweep tussen de oren is ook helemaal niet zo en deze persoon doet dat ook niet. Echt banketstaaf dat iedereen nu gaat denken dat dat ook zo is. Degene die dat roept is nogal boos dat deze persoon bij een ander is gaan lessen, en spuwt haar vuur hier op bokt...beetje jammer Knipoog
De zweep wordt een enkele keer omhoog vast gehouden om te zwiepen en komt niet eens in de buurt van zijn oren.. beetje beter kijken voortaan en dan wat roepen, of nog beter neem zelf eens een les.

OK dan!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:16

Alabaster schreef:
Ikima schreef:

De zweep wordt een enkele keer omhoog vast gehouden om te zwiepen en komt niet eens in de buurt van zijn oren.. beetje beter kijken voortaan en dan wat roepen, of nog beter neem zelf eens een les.[/quote]

Ik weet niet of die zin op mij slaat maar als je terug leest dan zie je dat ik zelf ook met deze methode rijd en les.
Wat de zweep betreft, ik heb hem tijdens een klinic ook iemand de zweep rechtop laten dragen en zij moest er ook licht mee zwiepen, het paard reageerde er positief op. De Spaanse rijschool rijdt trouwens ook met de zweep omhoog dus zo gek is het niet.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:33

AdB is niet van het slaan, ik moet zeggen heb ook bij hem gelest, ik vind het een hork van een vent maar moet heel eerlijk zijn ik heb veel van hem geleerd, ik ben na een periode bij een van zijn leerlingen gaan rijden omdat hij niet meer kwam waar ik les had, ook zij vertelde op de zelfde manier de dingen. Ik ben wel van mening dat op een gegeven moment je vast loopt bij AdB, ik ben dan ook gestopt met lessen via zijn systeem, ik les nu nog wel en ook gericht op rechtrichten maar van iemand anders. ik rij wel regelmatig nog oefeningen die ik bij AdB heb geleerd. O en hij heeft mij nooit aangezet tot over het tempo van mijn paard heen te rijden.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:38

Dat hij met het publiek praat klopt, maar wat hij bij ons doet is praten over het paard en ruiter en legt dan wat uit, hij praat dus dan niet over het weer of hoe het thuis gaat.