Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:52

In Denemarken is het voor pony ruiters (t/m 16 jaar) verplicht om een bp te dragen tijdens springen, les en wedstrijd. Veel maneges eisen ook een bp tijdens dressuur. Volwassen mogen zelf kiezen of ze een bp willen dragen of niet. Die zouden oud en wijs genoeg moeten zijn. Voorlopig zie ik nog niet veel volwassenen met een bp maar, ik denk dat als straks de pony ruiters van nu volwassen zijn de meeste nog wel een bp dragen. Het is een kwestie van wennen.

picobello3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:28

Verplichten vind ik persoonlijk beetje onnuttig, als je nou echt op een jong paard rijdt, kan ik het me nog bij voorstellen ( of bij het inrijden ).
Maar zo vind ik niet echt nodig.

Dat is mijn mening

meloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:19

nee alsjeblieft niet zeg met cross is het nodig maar met springen vind ik niet echt prettig

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 18:37

in ieder geval moeten ze het bij kinderen onder de 18 verplichtten vind ik persoonlijk, kinderen zien vaak het gevaar niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:58

shadowprince schreef:
in ieder geval moeten ze het bij kinderen onder de 18 verplichtten vind ik persoonlijk, kinderen zien vaak het gevaar niet.

Mag ik daar als moeder alsjeblieft zelf over beslissen????

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:08

nou ik vind het nog al wat als kinderen van jonge leeftijd maar zonder bodyprotector gaan rijden, als er wel iets gebeurd moet je je toch wel heel schuldig gaan voelen als moeder zijnde....
dat ze niet goedkoop zijn oke, maar eigenlijk moeten die dingen standaard bij een manege liggen voor de springlessen bij de kleintjes. mijn mening, wat jouw mening is is jouw mening Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:05

Anne_GTI schreef:
shadowprince schreef:

Mag ik daar als moeder alsjeblieft zelf over beslissen????

De verzekering heeft niet de keus of ze betalen of niet bij een val met ernstige verwondingen Vork

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:36

MISTRAL94 schreef:
De verzekering heeft niet de keus of ze betalen of niet bij een val met ernstige verwondingen Vork

Welke verzekering hebben we het over? De ziektekostenverzekering keert 100% zeker gewoon uit. En ik kan het weten want het is mijn baas.
Diezelfde verzekering keert ook uit als mijn kind van de fiets valt of uit een boom, klimrek, stapel stenen enz. enz.
Alleen de pleisters betaal ik zelf wel, tot op heden is dat ruim voldoende toereikend.

Ze kunnen ook een serieus probleem hebben als ze infectie oplopen door een kattekrab; niet meer met jonge katten laten spelen dan maar?

Ze hebben er veel meer aan als ze van jongs af aan spelenderwijs lekker met een pony bezig kunnen zijn. Indiaantje spelen en wedstrijdje tegen de buurjongen op de crossfiets. Worden ze handig van en dan vallen ze d'r ook niet zo snel af.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:47

van een infectie door een krab van een kat krijg je geen rugletsel, of wel?
mijn zusje zit in een rolstoel door een dwarslaesie, gebroken rug sinds september. wil je dat je kind aandoen?kan je vertellen is geen pretje....

ze mogen de ziektekosten dan wel vergoeden maar eenmaal gebroken is niet(altijd) zo weer gefixt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:57

Door een BP kan je niet draaien in de lucht en loop je mijns inziens een grotere kans om je nek te breken.

Door een infectie van een kattekrab kan je zelfs doodgaan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:49

shadowprince schreef:
nou ik vind het nog al wat als kinderen van jonge leeftijd maar zonder bodyprotector gaan rijden, als er wel iets gebeurd moet je je toch wel heel schuldig gaan voelen als moeder zijnde....
dat ze niet goedkoop zijn oke, maar eigenlijk moeten die dingen standaard bij een manege liggen voor de springlessen bij de kleintjes. mijn mening, wat jouw mening is is jouw mening Lachen

Tjongejonge, toen ik onder de 18 was bestonden die dingen helemaal niet en vielen we net zo goed wel van het paard. Stond je weer op en stapte weer op, geen probleem, mogelijk een blauwe plek rijker. In mijn complete paardrijverleden (bijna 40 jaar) heb ik nog nooit iemand met schade aan de romp meegemaakt. Ik kom niet verder dan blauwe plekken en een snee net onder de cap (was iemand anders), van horen zeggen dan nog eens een gebroken arm of iets van die strekking, maar niets waarbij een bodyprotector nodig was. Wat doen de kids dan tegenwoordig anders dat ze nu wel zo'n corset aan zouden moeten hebben?

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:53

ehm ik ken er wel een paar die nooit meer kunnen rijden doordat ze tegen die balken zijn geknald.....

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:03

mijn dochter (16) moet met het springen haar bp aan en met dressuur mag ze zonder .
wil het niet op mijn geweten hebben dat ze met het springen op een balk of paal terecht komt . ze heeft vorig jaar met een onderlinge een hele avond in het ziekenhuis gelegen omdat ze er vies was afgevallen en dat ze dachten dat er wat met haar ruggewervel was gelukkig niet maar vanaf die tijd vind ik dat ze met springen er 1 om moet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:05

echt niet, ik vind die dingen zo vervelend zitten!
ik heb veiligheidsbeugels, en altijd een cap op, ik vind het wel best, cross oke maar voor de rest.. nee.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:06

Klinkt alsof er dan misschien niet helemaal goed lesgegeven werd bij die gevallen? Misschien een onverstandige combi ruiter-paard?
Wat ik zeg, ik heb het in al die jaren niet meegemaakt en ik hield me niet alleen bezig met brave rondjes rijden in de bak op een paard te sloom was om een pas verkeerd te zetten (hmmm, heb ik dat eigenlijk ooit wel eens gedaan??).

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:07

montoya schreef:
mijn dochter (16) moet met het springen haar bp aan en met dressuur mag ze zonder .
wil het niet op mijn geweten hebben dat ze met het springen op een balk of paal terecht komt . ze heeft vorig jaar met een onderlinge een hele avond in het ziekenhuis gelegen omdat ze er vies was afgevallen en dat ze dachten dat er wat met haar ruggewervel was gelukkig niet maar vanaf die tijd vind ik dat ze met springen er 1 om moet

kijk goed zo dat bedoel ik, dan liever zo'n ding om

en als ze niet veilig zijn omdat je er niet mee kunt draaien, waarom liggen ze dan in de winkel? beetje dom, wordt tijd dat ze weer wat nieuws ervoor gaan verzinnen dan...

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:11

Waratje schreef:
Klinkt alsof er dan misschien niet helemaal goed lesgegeven werd bij die gevallen? Misschien een onverstandige combi ruiter-paard?
Wat ik zeg, ik heb het in al die jaren niet meegemaakt en ik hield me niet alleen bezig met brave rondjes rijden in de bak op een paard te sloom was om een pas verkeerd te zetten (hmmm, heb ik dat eigenlijk ooit wel eens gedaan??).

nee hoor de lessen zijn prima de combinatie is ook goed maar het paard was zo blij met het springen dat hij een vuile bok maakte die ze niet kon uitzitten naar de sprong

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:11

shadowprince schreef:
en als ze niet veilig zijn omdat je er niet mee kunt draaien, waarom liggen ze dan in de winkel? beetje dom, wordt tijd dat ze weer wat nieuws ervoor gaan verzinnen dan...

Waarom liggen er sigaretten in de winkel? Er ligt wel meer in de winkel wat niet zo goed werkt. Belangrijkste veiligheidsartikel dat overal verplicht zou moeten zijn is gezond verstand, maar ja, daar moet je zelf moeite voor doen, je kunt het niet kopen Vork

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:13

whahahahaa ja oke zit wat in. maar die sigaretten liggen in de winkel om de overheid te spekken dat weet je toch haha

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:14

iedereen heeft hier ook zijn eigen menig over .
en dat mag en dat kan maar ik geef mijn menig Clown

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:30

Ik ben in Februari van het paard afgevallen als gevolg dat ik een heel weekend in het ziekenhuis heb moeten liggen alleen maar plat en daarna tot eind mei in een corset heb moeten lopen, zaten in 2 ruggenwervels een scheurtje.
heb een paar weken terug meteen bp moeten kopen van mn moeder en vrijdag voor het eerst weer op een paard Haha!

maar verplichten, aan de ene kant misschien wel voor de veiligheid, maar wat je dan gaat krijgen is dat mensen het via internet gaan kopen en dat het niet goed past en dat je alleen maar meer letsels van krijgt. dus dan schiet je er nog niks mee op.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:00

Anne_GTI schreef:
MISTRAL94 schreef:

Welke verzekering hebben we het over? De ziektekostenverzekering keert 100% zeker gewoon uit. En ik kan het weten want het is mijn baas.
Diezelfde verzekering keert ook uit als mijn kind van de fiets valt of uit een boom, klimrek, stapel stenen enz. enz.
Alleen de pleisters betaal ik zelf wel, tot op heden is dat ruim voldoende toereikend.

Ze kunnen ook een serieus probleem hebben als ze infectie oplopen door een kattekrab; niet meer met jonge katten laten spelen dan maar?

Ze hebben er veel meer aan als ze van jongs af aan spelenderwijs lekker met een pony bezig kunnen zijn. Indiaantje spelen en wedstrijdje tegen de buurjongen op de crossfiets. Worden ze handig van en dan vallen ze d'r ook niet zo snel af.

Dat zeg ik niet misschien even beter lezen Knipoog Als persoon heb jij de keus om voor veiligheid te kiezen waardoor je minder kans op (blijvend) letsel hebt. Een verzekering heeft geen keus als mensen een domme fout maken waardoor ze eindigen in het ziekenhuis en waarbij de kosten met veiligheidsmaatregelen misschien wel veel lager waren geweest dan zonder Knipoog Uitkeren moeten ze toch of iemand ondoordacht op een paard gestapt is of niet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:16

Ik lees dat Anne_GTI kiest voor de veiligheid van haar dochter door het kind te leren omgaan met haar lichaam, haar coördinatie goed te ontwikkelen en de pony goed te leren kennen in spel. Klinkt mij heel verstandig in de oren Knipoog
Slechte coördinatie is een groter risico voor blijvend letsel, dus bij slechte coördinatie heb je die bp misschien WEL hard nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:30

Ik ben blij dat ik woensdag geen ! BP omhad toen ik een ongeluk met met mijn pony kreeg Knipoog
Zijn over de kop in het water gevallen en moesten een stuk zwemmen als ik een BP omhad gehad wasdat niet zo goed gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:37

maar als je met die hetere geen wedstrijden start?
Mijn vriendin heeft er zo een, dat is echt een recreatie paard, maar zou in de ring iedereen eruit lopen...is maar wat je ermee wilt Lachen

yvank...volgende keer en bp en zwemvest om...moeten ze ook maar gaan verplichten Nors opkijken

Tong uitsteken Clown