Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

shadowprince schreef:in ieder geval moeten ze het bij kinderen onder de 18 verplichtten vind ik persoonlijk, kinderen zien vaak het gevaar niet.

Anne_GTI schreef:shadowprince schreef:in ieder geval moeten ze het bij kinderen onder de 18 verplichtten vind ik persoonlijk, kinderen zien vaak het gevaar niet.
Mag ik daar als moeder alsjeblieft zelf over beslissen????

MISTRAL94 schreef:De verzekering heeft niet de keus of ze betalen of niet bij een val met ernstige verwondingen

shadowprince schreef:nou ik vind het nog al wat als kinderen van jonge leeftijd maar zonder bodyprotector gaan rijden, als er wel iets gebeurd moet je je toch wel heel schuldig gaan voelen als moeder zijnde....
dat ze niet goedkoop zijn oke, maar eigenlijk moeten die dingen standaard bij een manege liggen voor de springlessen bij de kleintjes. mijn mening, wat jouw mening is is jouw mening
montoya schreef:mijn dochter (16) moet met het springen haar bp aan en met dressuur mag ze zonder .
wil het niet op mijn geweten hebben dat ze met het springen op een balk of paal terecht komt . ze heeft vorig jaar met een onderlinge een hele avond in het ziekenhuis gelegen omdat ze er vies was afgevallen en dat ze dachten dat er wat met haar ruggewervel was gelukkig niet maar vanaf die tijd vind ik dat ze met springen er 1 om moet
Waratje schreef:Klinkt alsof er dan misschien niet helemaal goed lesgegeven werd bij die gevallen? Misschien een onverstandige combi ruiter-paard?
Wat ik zeg, ik heb het in al die jaren niet meegemaakt en ik hield me niet alleen bezig met brave rondjes rijden in de bak op een paard te sloom was om een pas verkeerd te zetten (hmmm, heb ik dat eigenlijk ooit wel eens gedaan??).
shadowprince schreef:en als ze niet veilig zijn omdat je er niet mee kunt draaien, waarom liggen ze dan in de winkel? beetje dom, wordt tijd dat ze weer wat nieuws ervoor gaan verzinnen dan...

Anne_GTI schreef:MISTRAL94 schreef:De verzekering heeft niet de keus of ze betalen of niet bij een val met ernstige verwondingen
Welke verzekering hebben we het over? De ziektekostenverzekering keert 100% zeker gewoon uit. En ik kan het weten want het is mijn baas.
Diezelfde verzekering keert ook uit als mijn kind van de fiets valt of uit een boom, klimrek, stapel stenen enz. enz.
Alleen de pleisters betaal ik zelf wel, tot op heden is dat ruim voldoende toereikend.
Ze kunnen ook een serieus probleem hebben als ze infectie oplopen door een kattekrab; niet meer met jonge katten laten spelen dan maar?
Ze hebben er veel meer aan als ze van jongs af aan spelenderwijs lekker met een pony bezig kunnen zijn. Indiaantje spelen en wedstrijdje tegen de buurjongen op de crossfiets. Worden ze handig van en dan vallen ze d'r ook niet zo snel af.
Als persoon heb jij de keus om voor veiligheid te kiezen waardoor je minder kans op (blijvend) letsel hebt. Een verzekering heeft geen keus als mensen een domme fout maken waardoor ze eindigen in het ziekenhuis en waarbij de kosten met veiligheidsmaatregelen misschien wel veel lager waren geweest dan zonder
Uitkeren moeten ze toch of iemand ondoordacht op een paard gestapt is of niet.