Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:19

Haha ja dat klopt.
Maar nu ontwijk je me antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:21

Dan weet je niet waar je het over hebt & dat kan ik je helaas niet uitleggen Knipoog

ik denk alleen dat iedere roker het met me eens zal zijn dat we op dat moment wel zonder kúnnen maar niet zonder wíllen Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:22

Grappig, zie nu pas de reclame bovenaan dit topic... "prostop, stoppen in slechts één uur - wetenschappelijk bewezen met lastertherapie"
werkt trouwens écht hoor Ja mn pa is er mee vanaf gekomen, en die heeft meer als 50 jaar nonstop (nou ja bijna non stop) gerookt Knipoog

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:22

Ja okee, dat laten we dan maar in het midden.
Maar wat ik dan niet snap, is dat je persee op je paard wilt roken met alle risico's van dien. Dan verkies je toch je peuk boven je paard? Kun je dan niet even wachten tot je van je paard af ben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:24

Ik vind de risico's wel meevallen Knipoog

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:26

Nou en ik vind van niet. Stel dat je paard schrikt en je peuk valt op je paard, nou lekker. Vind dat wel een beetje raar, dat je paard dan een peuk op zich krijgt omdat jij zonodig niet even wilt wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:27

Ik heb een pony die bomproof is, ik kan prima met 1 hand rijden & heb prima reflexen, dus Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:27

Ben het helemaal eens met __Laura. Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:28

Aukelizzy schreef:
Nou en ik vind van niet. Stel dat je paard schrikt en je peuk valt op je paard, nou lekker. Vind dat wel een beetje raar, dat je paard dan een peuk op zich krijgt omdat jij zonodig niet even wilt wachten.

Toen ik nog rookte op mijn paard had ik mijn hand altijd hangen en reed ik dus met 1 hand.. Dan heb je die peuk zo laten vallen hoor.. En niet op het paard maar op de grond.. Laat mijn arm hangen naast mijn been zegmaar. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:29

Same here Knipoog t is niet alsof ik mn arm tussen zn oren leg *LOL*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:30

__Laura schreef:
Ik heb een pony die bomproof is, ik kan prima met 1 hand rijden & heb prima reflexen, dus Clown

Haha, een pony die bomproof is. Hallo het is en blijft een vluchtdier en kan dus altijd schrikken. En mischien heb jij een prima reflex, maar hij zal wel schrikken als jij net je peuk in je mond hebt. Het lijkt me dan niet dat je hem naast je paard neer gaat gooien. Hoe je het ook went of keert, dat risico blijft er.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:31

Die kans lijkt me heel klein.. en dan nog dan heb je hem toch in je mond Knipoog Handen vrij voor je teugels dus. Nagelbijten / Gniffelen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:33

Somebitch schreef:
Die kans lijkt me heel klein.. en dan nog dan heb je hem toch in je mond Knipoog Handen vrij voor je teugels dus. Nagelbijten / Gniffelen

Ja maar als schrikreactie kan ie uit je mond vallen.
Maar goed, het is maar net wat je belangerijker vind, of je pony/paard of je peuk.
Ja idd, hele moeilijke keus.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:34

Ik rookte al jaren op mijn paard en op andere paarden zelfs eentje die dus ook ineens ging rennen maar zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt hoor. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:34

ik hou mijn peuk gewoon in mn handen, heb m altijd vast Knipoog
& het is en blijft een vluchtdier, maar je moet t met me eens zijn dat je een paard terug neemt op je zit, dus je teugels hoef je alleen vast te houden. Als hij schrikt ga ik iig niet in zn mond hangen Lachen ? Dus dan kan ik die peuk prima vast houden Vork ?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:36

Tuurlijk rijd je je paard op je zit terug, maar als hij schrikt, heb ik soms toch even een extra rem nodig. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:36

Ik niet Knipoog

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:37

__Laura schreef:
Als ik zin heb om te roken (als de adrenaline zo hoog is dat m'n tanden er van tintelen is het heerlijk om even te roken zodat je rustiger word) rook ik.

Jaja nu komen we er....het rustiger worden. Zooooo herkenbaar... en zoooo blij dat ik daar doorheen ben. Laura ik kan alleen tegen je zeggen dat je op die manier een berg energie tegenhoudt die in je lijf zit, met als excuus een chill moment ofzo. Gooi die peuk weg en laat de adrenaline doen wat ie moet doen, je weet niet wat je overkomt je gaat de hele dag stuiteren en je hebt zoooooveeeel energie....ik zweer het je.
Het klote is dat je er ff doorheen moet en dat is nou net het meest zware punt. Maar als je er eenmaal doorheen bent is er echt geen klap aan om van de sigaret af te blijven.

(en dat zegt iemand die al 12 jaar heeft gerookt en nu al een week geen sigaret meer heeft aangeraakt Ja Vork )
Laatst bijgewerkt door Thefrodo op 17-06-08 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:37

Als die van mij al schrikt dan springt hij meestal opzij.. Nagelbijten / Gniffelen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:38

Thefrodo schreef:
__Laura schreef:
Als ik zin heb om te roken (als de adrenaline zo hoog is dat m'n tanden er van tintelen is het heerlijk om even te roken zodat je rustiger word) rook ik.

Jaja nu komen we er....het rustiger worden. Zooooo herkenbaar... en zoooo blij dat ik daar doorheen ben. Laura ik kan alleen tegen je zeggen dat je op die manier een berg energie tegenhoudt die in je lijf zit, met als excuus een chill moment ofzo. Gooi die peuk weg en laat de adrenaline doen wat ie moet doen, je weet niet wat je overkomt je gaat de hele dag stuiteren en je hebt zoooooveeeel energie....ik zweer het je.
Het stinkmodder is dat je er ff doorheen moet en dat is nou net het meest zware punt. Maar als je er eenmaal doorheen bent is er echt geen klap aan om van de sigaret af te blijven.

Wie zegt er dat zij wil stoppen.
Dit topic gaat niet over het stoppen van roken hoor Scheve mond

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:38

Een zak chips eten in galop is veel moeilijker dan een sigaret oproken. Clown

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:40

Ik rook ook wel eens op mijn paard als ik een buitenrit maak of tijdens het uitstappen..
Ziet er misschien aso uit.. Maarja wat boeit het. Zijn zoveel mensen wat het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:40

1 juli ga ik stoppen samen met de rest van de horeca, dus je hoeft me niet te overtuigen hoor Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:41

Ach als het alleen gaat omdat er een risico aanzit (zoals sommige van jullie denken) kan ik wel meerdere dingen opnoemen in de paardensport waar een risico aanzit en wat mensen TOCH doen.
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 17-06-08 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:41

__Laura schreef:
Ik niet Knipoog

Nou al mijn paarden zijn niet van die droogkloten, die je alleen maar op zit terug kan rijden. En ik heb ze rijtechnissh prima voor elkaar hoor. Want als ik aan het trainen ben , komen mijn paarden ook terug op zit, maar op het moment dat ze schrikken en echt bang zijn, dan red ik het daar niet meer mee.

Maar goed, hier ging de discussie geloof ik niet over.