Val van een paard teugels loslaten of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Val van een paard teugels loslaten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:36

Ik ben er laatst afgevallen en eerlijk gezegd weet ik niet eens wat ik gedaan heb. Ik had de teugels vast en toen viel ik er af, plat op mijn rug, pony rende weg... Ik weet niet of ik ze los liet of dat ze losgetrokken werden. Dus het ligt heel erg aan het moment, denk ik, je kan zoiets niet echt bewust doen tenzij je er heel zachtjes af valt. Ik heb later ook nog aan mijn moeder gevraagd wat ik had gedaan, maar zij had het niet goed gezien.

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:00

whaha eigenlijk denk ik daar niet echt bij na als ik val.
ik heb wel eens gezien dat albert zoer zijn teugels vast hield bij een gemene val en zo het hele hoofdstel uit de mond van zijn paard trok.
lijkt me niet gezond al was het een foutje en niet expres maar perongelijk gedaan.
wat dat betreft is loslaten beter..
maar als je buitenrijdt en je paard rent weg...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:02

Zo heb ik inderdaad ook eens gezien met springen, het meisje ging over de nek er af en in haar val gleed het hoofdstel er over de oren half af. Zij bleef de teugels vast houden, dus toen de pony weg liep, trok ze het hele hoofdstel van de pony af. Het was echt een ramp om die pony toen te vangen.

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:23

Dat ligt er aan waar het is, in de bak zou ik ze los laten, het beest kan geen kant op. Buiten zou ik ze vast proberen te houden, maar ik weet niet hoe ik val. Dus tjaa. Clown

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:27

ik laat ze altijd los, een reflex denk ik.
het gaat steeds zo snel Tong uitsteken het ene moment zit je het andere moment lig je ernaast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:22

k weet het eigenlijk niet nooit op gelet zal er voortaan eens op gaan letten !! k heb wel eens gehad dat nadat k viel de teugels kapot waren dus k denk dat k ze vasthoud XD

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:22

ik hou het altijd vast, mits ik niet meegesleurd wordt Nagelbijten / Gniffelen dan laat ik hem meestal wel los, maar ben er al een enorme tijd niet meer afgevallen *klopt even af Nagelbijten / Gniffelen *

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:27

voor mij is het erg lang geleden dat ik er af ben gevallen Clown maar ik val ook nooit echt raar of dat het paard er vandoor springt.. ik ben een keer met een shetlander aan het wandelen gegaan en toen ineens plotseling schrok ze ergens van.. we waren in het bos dus kon moeilijk los laten.. dus ik bleef er achter aan rennen tot ik struikelde over een boomstammetje of whatever.. dus en had het touw nog vast en ik bleef maar vast houden en ik werd mee gesleept tot een vrouw haar tegen houde... dus heb ik los gelaten en toen rende ze weer terug dus heb ik haar kunnen pakken.. maar laat meestal de teugels niet los.. heel raar maar gaat automatisch..

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:03

Ligt eraan hoe ik val:
vb:
- Ik was eens van een op hol geslagen pony gedonderd, het ging allemaal zo snel,... Het ging bijna niet meer om aan die teugels te denken... toch had ik ze met 1 vingertje vast, maar een pony die op hol geslagen is kon ik niet houden, dus heb ik moeten lossen ( eigelijk trok die pony de teugels gewoon uit mijn handen ). Van die val heb ik nog zeker een week last gehad aan mijn rug...
- We moesten zonder stijgbeugels rijden en we gingen in draf. Plots verschiet de pony voor mij van een vogeltje en springt lichtjes opzij, mijn pony doet hetzelfde maar dan met een reuzesprong en in helemaal de foute richting en ja... boem patat, daar zat ik met de teugels in mijn handen op mijn poep. Gel

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:04

Maak even af, bij mij vorige antwoord staat er nog enkel "Gel" dat moet zijn: " Gelukkig dat ze rustig bleef staan "

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:10

ik heb ze tot nu toe altijd nog vastgehouden.
en dat was niet altijd even prettig

een keer is een paard over mij gestruikeld en over mij heen gevallen(we mankeerden beiden niks, maar ik kon wel weken lang de split omdat mijn voet naast mijn hoofd heeft gelegen)

en een keer heb ik vastgehouden en durfte ik echt niet los te laten, het paard raakte zo in paniek van een slungelend mens op de grond dat ze en over een hindernis is gegaan en door/over de bakrand. Frusty
toen heb ik wel overal last van gehad, ook gekneusde ribben,gekneusde voet en een hersenschudding.

hopelijk val ik er niet meer vanaf,iig niet binnekort, en wat ik zal doen als ik wel val.. geen idee
ik denk dat ik gewoon weer vasthou Koe we zien wel weer wat er dan gebeurd Vork