6 jarig paard die Z2 loopt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: 6 jarig paard die Z2 loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:52

WinBinChes schreef:
Dat snap ik even niet detour?

Elk paard is verschillend net als elk mens. De een is een wonder in rekenen en de ander in vreemde talen. Dat is met paarden niet anders.

Wat snap je niet, WinBinChes?..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:52

detour schreef:
Och, maar er zijn ruiters die hun paard niet dagelijks oppakken met alle gevolgen vandien. Bizar.

Er zijn ook ouders die hun kinderen mishandelen. Misstanden houdt je altijd maar om nu meteen te oordelen dat iemand verkeerd bezig is omdat het paard relatief jong Z2 loopt is wat kort door de bocht.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:53

Wie is er nu kort door de bocht??? Tsjongejonge, nogmaals; Lees even al mijn reacties vooradt je zo snel je conclusies trekt want het slaat nergens op. Slapen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:56

detour schreef:
Ben het helemaal met je eens Midgie, je moet het paard in bescherming nemen want zat paarden lopen over hun grenzen heen en bij sommige paarden ligt die pijngrens enorm hoog.

Vraagje; hoeveel procent van de gezonde paarden lopen er eigenlijk op die leeftijd in het Z? Ik vind het ook vlug, nogmaals. Knipoog

Uit de ondertoon in de meeste berichten maak ik op dat jij er moeite mee hebt en met name uit dit bericht.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:59

Ik vind het idd vlug. Als je verder echter had gelezen had je kunnen ontdekken dat ik er wel degelijk genuanceerd over denk. Knipoog

Mocht je dat er niet uit kunnen pikken, dan geef ik het op en dan moet je je oordeel maar blijven behouden. Dan heb je me verkeerd begrepen. je bent echter eerg stellig in je toon, aanvallend zelfs, en dat stoort me, imo was er hier niks aan de hand.

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:02

ik denk dat al het nu al Z2 loopt dat hij later niet zo fijn meer is.
maar dat ligt idd ook aan het paard
maar als het goed verzorgt word liefde en geduld maar dat hij alles gewoon in 1 keer doet dat zou hij gewoon normaal kunnen blijven lopen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:03

Ik heb geen oordeel verder, ik zie overigens zat 6+ jarige paarden die in de L nog niet eens thuishoren, daardoor denk ik dat een klasse niet leeftijdsgebonden is.

Je bent zelf ook nogal stellig in je mening dus ik zie niet in waarom ik dan niet voor mijn mening mag uitkomen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:04

JIj viel me aan, dat stoorde me. Laten we het open houden, en neit persoonlijk worden, oke?

Kiwiko, ik denk dat het niet voor niks is dat maar 5% op die leeftijd al dat nivo loopt; waarschijnlijk zijn de echte toppaarden schaars die het aankunnen en de ruiters ook!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:07

Ik ben open en niet persoonlijk maar wat jij wil.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:08

Dat is ook zo Detour Lachen Lachen het is ook de combinatie Lachen Lachen een hele goede ruiter zou het ook met een middelmatig paard kunnen, maar dan gaat het ten koste van het paard (en dat gebeurd dus niet, want die goede ruiter voelt feilloos de grenzen van het paard op dat moment aan). Het hele goede paard komt er niet met een middelmatige ruiter, want dan is de ruiter alleen maar bezig met krampachtig te blijven zitten Haha! Haha! Haha! op die K..knol Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:10

Kan me heugen (is op springgebied) dat mijn paardenarts vertelde dat de beste paarden ter wereld in de springsport op een hand te tellen zijn; alleen de schimmel van Jos lansink vond hij echt een goed paard en Shutterfly van M Michaels...

En dan te bedenken hoeveel er gefokt worden; je moet maar net dat ene paard treffen en net die ene geweldige amazone zijn.
Laatst bijgewerkt door detour op 11-02-08 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:11

is ook zo, er wordt veel gefokt... maar echt goeie zijn er niet zoveel Lachen

Maar de Nederlandse betere ruiters weten ze wel te vinden hoor Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:14

Ik denk dat Nl wat dat betreft best goede zaken doet met de KWPN fokkerij!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:23

hmmmm dan mag jou dierenarts de ogen wel wat meer open doen, zijn genoeg goede paarden in de de springsport! en goede zijn er ook mee dan zat, moet je alleen wat meer verstand van lijnenteelt weten en dan kun je eer meer dan genoeg vinden. Maarja we dwalen geloof ik af

en nl idd goede zaken met fokkerij! waarom anders zoveel kwpn gefokte paarden in top van springsport over hele wereld?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:27

Ik denk dat hij de lat hoger legt voor wat betreft een goed paard, Roos. En hij weet meer dan jij en ik van paarden. Hij zit in de springsport trouwens, ik hoor zijn oordeel graag.

Maargoed. Los hiervan: mocht het zo zijn dat paarden prima Z2 kunnen lopen op hun 6de, dan ben ik benieuwd welke ruiters en bloedlijnen het zijn! Ook hoe de dieren 6 jaar later zowel mentaal als fysiek functioneren. Lijkt me interessant genoeg!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:28

naja als je in springsport zit hoef je niet alles van kwaliteit van paarden te weten, ik zie een berlin een nasau een okidokie. errug slechte paarden ja Clown behoren totaal niet tot top

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:31

zullen we weer ontopic?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:32

ja hoor, merk dat je zelf dingen graag ontwijkt wat je niet echt begrijpt, niet erg hoor, want dwalen wel errug af Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:34

Hey wat flauw, Roos. Dus als mensen het niet met je eens zijn, begrijpen ze het niet goed. Bijzonder.
Koe

Vanwege deze insinuaties zal ik niet meer op je reageren, vind dit beetje zinloos. Doei, doei

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:35

ow mij heb je er niet mee Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:46

en oja val je niet persoonlijk aan hoor Knipoog voordat ik nog meer pm's krijg. Geef gewoon mijn mening zoals iedereen dat doet. En als je het anders vind mag je dat gerust zeggen.

Nu on-topic maar weer.. Vind trouwens ook niet dat alleen toppaarden Z zo snel kunnen bereiken, in feite moeten de meeste paarden dat toch wel kunnen bereiken vind ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:50

Misschien is een mening geven zonder iemand bewust te willen beledigen wel een vreemde discussie voor je, Roos. Kennelijk heb je daar moeite mee, om neutraal te blijven. Knipoog

Waarom moeten de meeste paarden het bereiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:22

Ze kunnen allemaal geweldig rijden, er is er geen een die op de voorhand kachelt, meer dan 3 keer per week rijdt, niet elk weekend op wedstrijd gaat, geen uur intensief lest bij een dure ome of tante met een half uur in de houding..., zonder hulpteugels, nooit longeert met bijzet met de neus tussen de knieen, niet 23 uur per etmaal op stal, zo een lekkere 3 x 3. Dromen Nee niet op die manier, dus idd waar zeurt men toch over in dit topic...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:23

en dat wordt er dus niet beweert....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:31

En zo gebeurt het maar al te vaak wel ook deze dames zitten op bokt....