Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

VValar schreef:Die van mij heeft soms ook striemen op zijn kont hoor moniquelucky. Moet ie maar harder doorlopen].
maar die lopen ook flink door dus heb het niet nodig.VValar schreef:Maar ik vind Banshee ook een leuke fjord. Veel leuker dan wat ik in de wedstrijdring bij Langemans tegen kom.

VValar schreef:Langemans is wel streng hoor moet ik zeggen. Ik schrijf vaak bij hem maar hij is in het bijzonder streng voor alle fjorden, haflingers, friezen en tinkers die voorbij komen. Soms zeg ik ook wel tegen hem dat hij niet zo l*llig moet doen. Maarja, hij is streng maar rechtvaardig. En dan krijgen ze gewoon een dikke 3 voor rijvaardigheid in het algemeen. En het gangwerk. En effect van de hulpen.

maar lol met je paard dat vind ik het belangrijkste, en het paard met ons

En dat zegt meer over Langemans dan over al die juryleden die deze verschillende combinaties in verschillende delen van het land in de ring hebben gehad
Zij laten zich blijkbaar niet meeslepen door vooroordelen en misvattingen en hebben het vermogen wel om objectief paarden en ruiters te beoordelen.
karev schreef:Goofy44 schreef:De vraag is niet wat de persoonlijke smaak, voorkeur, mode, hype, gril is bij het beoordelen van dressuur. Het gaat erom of je de gevraagde oefeningen goed doet. Daar moet je primair op beoordeeld worden.
Als een paard wat meer of minder uitstraling of de bouw wel of niet mee heeft, dan zou dat voor wat betreft de beoordeling van een dressuur oefening voor wat betreft de uitvoering geen verschil mogen maken. Er zijn mensen die een Fjord liever niet in de dressuur ring zien om tal van (verkeerde) redenen. Over smaak valt niet te twisten, dat is erg subjectief.
.
ik ben het helemaal met je eens, alleen denk ik dyus dat wanneer iemand met een fjord, of andere koudbloed de ring in komt, er gelijk anders wordt gejureerd, terwijl dit in mijn mening niet zou mogen.

Kelly_Taco schreef:Natuurlijk kun je dan aan het eind een laag cijfer geven voor de gangen maar het wil nog niet zeggen dat omdat ze korter lopen dat ze een oefening niet goed uit kunnen voeren.
Kelly_Taco schreef:Gelukkig zijn de meeste jury's niet zo bekrompen als Langemans en jureren ze niet volgens een bepaalde norm omdat ze stekels zien maar jureren ze naar wat ze voor hun neus krijgen..

Kelly_Taco schreef:Natuurlijk kun je dan aan het eind een laag cijfer geven voor de gangen maar het wil nog niet zeggen dat omdat ze korter lopen dat ze een oefening niet goed uit kunnen voeren.
Kelly_Taco schreef:Gelukkig zijn de meeste jury's niet zo bekrompen als Langemans en jureren ze niet volgens een bepaalde norm omdat ze stekels zien maar jureren ze naar wat ze voor hun neus krijgen..

Maanling schreef:woow monique, bleef je internet even hangen ofzo?

Maanling schreef:eens.Dan reageer je als jury dat fjorden en koudbloeden prima in de dressuursport horen, mits ze hun gangenwerk en oefeningen voor elkaar hebben.
Maanling schreef:Ja, erg jammer.Maar deze Langemans (lekker profielloos ook overigens) harkt alles bij voorbaat al neer. In ieder geval in dit topic, en verder kan ik ook niet kijken aangezien ik hem als jury niet ken. (en waarschijnlijk ook niet wíl kennen).
Maanling schreef:Als je echt niet bekrompen bent, en niet vooringenomen mbt fjorden (en andere koudbloeden) in de dressuurring, dan reageer je niet met 'kinderboerderijpony's' en '1-euro pony's'. Dan kom je in mijn ogen erg denegrerend en vooringenomen over.
langemans schreef:Ik zou schamen als mijn warmbloed zo liep.
En ja je mag best vragen wat ik hiermee bedoel. Mijn associatie met fjorden heeft een hele sterke relatie met kinderboederijen. Of op de kermis. Je weet wel, van die 1 euro pony's.

Nadya schreef:langemans schreef:Ik zou schamen als mijn warmbloed zo liep.
En ja je mag best vragen wat ik hiermee bedoel. Mijn associatie met fjorden heeft een hele sterke relatie met kinderboederijen. Of op de kermis. Je weet wel, van die 1 euro pony's.
Ik zou me schamen als ik me zo uit zou laten over bepaalde paarden- en ponyrassen.
Zulke opmerkingen zegt toch wel een hoop over jezelf, hoor.
Nadya schreef:langemans schreef:Ik zou schamen als mijn warmbloed zo liep.
Ik zou me schamen als ik me zo uit zou laten over bepaalde paarden- en ponyrassen.
Zulke opmerkingen zegt toch wel een hoop over jezelf, hoor.