Romy18 schreef:Ok wat een nieuwe foto’s allemaal, dan doen we die eerst maar voor zo ver mogelijk, heel veel foto’s zijn niet echt bruikbaar, kijk eens naar de eerste reactie met foto zoals die onderste foto van miramare daar heb je wat aan en dan krijg je ook een goede beoordeling.
Ik begin dus op blz 10
Shanna_W:
Opzich een goede foto iets donker en het paard lijkt hier erg onderstandig te zijn voor.
Langgelijnd paard, behoorlijk week in de rug en de lendenen, hals lengte is goed, halsrichting wat horizontaal, hoofdhalsverbinding is normaal, kruis is voldoende van lengte en hellend, achterbeen is wat sabelbenig, voorbeen lijkt wat hol en onderstandig, schouder lijkt op de stand foto behoorlijk steil maar valt in de beweging weer wel mee. Bespiering is goed.
Goed gebouwd paard over het algemeen voorhand had wat meer sterke punten mogen hebben, ik had liever en schuine schouder gezien ook dat onderstandige is jammer. In de training denk ik dat het paard opzich best fijn te rijden is, makkelijk de achterhand er onder waarschijnlijk wat meer moeite met oprichting vanwege de horizontale hals. Ook denk ik dat ie wat voorbeen mist in de beweging maar doordat de achterhand er goed aan zit denk ik dat je die ruimte ohz wel krijgt.
Heel erg bedankt!
En zoals je perfect vermeld, in de training is ze fijn en is ze is achteraan voldoende actief, het is idd erg moeilijk om die oprichting te krijgen en dat "gaan zitten".
Een spectaculair voorbeen heeft ze idd niet maar ik heb wel het gevoel dat dit al verbeterd is sinds april (toen ik haar net had)
Wegrijden naar middendraf wordt steeds gemakkelijker en ze gaat ook meer "showen"
Ik zal anders nog eens een nieuwe foto maken om te zien of ze echt zoo erg onderstandig is.
Mag ik vragen wat sabelbenig is
en een weke rug en lendenen? (ik heb al vaak gehoord dat dit vaak voorkomt bij Flemminghs maar ik vraag me nog steeds af wat het is
)
Heb jij bepaalde oefeningen en tips die ik in de training van mijn paard kan gaan gebruiken?
Nogmaals bedankt!