antoinne de bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: antoinne de bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:01

dat vind ik ook Lachen
Heb trouwens van Bets een paar namen van instructeurs gekregen maar niks in de buurt helaas.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:06

Ja zo blijkt dus nog genoeg vraag naar instructeurs. Vind die site overigens ook heel begrijpend en logisch. Ook zij zelf legt het goed uit (Marijke de Jong) ben er toevallig afgelopen za nog geweest met rechtrichten aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:17

Dat ken ik dus niet, aan de hand
Dat zou ik dus ook wel willen leren Ja

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:47

Ik kon het ook niet. Maar kan nu aardig uit de voeten. Foto's staan op volgende link van haar site: http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=115
Is wel leuk om te doen. Zeker met dat stresskippie van ons. Die heeft veel afwisseling nodig en dat gaat nu goed regelmatig dus zowel onder de man als grondwerk. Zeker om de oefeningen aan te leren die ze nog niet kent. Want je komt dan ook makkelijker erop te zitten, paardje neemt juiste houding aan tijdens grondwerk en vervolgens doe je het onder de man en pakt paardje vaak de goeie houding aan en laat het de ruiter vaak ook gelijk goed zitten. Anders ga je beetje tegenzitten of wat dan ook.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:18

Ik kom even met de deur in huis vallen, maar hier komen blijkbaar AdB-geïnteresseerden, dus...
Omdat mijn paard nog een keer geïnsemineerd gaat worden is het niet verstandig om de 27e m'n les van Antoine de Bodt door te laten gaan. Dus hoezeer ik d'r ook van baal, ik zoek iemand die in die les geïnteresseerd is, want als er geen vervanger voor mij komt, moet ik die les wel gewoon betalen (en momenteel niemand op een reservelijst).
Dus wie heeft er belang bij drie kwartier privé les van Antoine de Bodt op vrijdag 27 Juli. Indeling van de dag volgt nog dus tijd kan ik niet noemen. Kosten zijn €55,- en het vind plaats bij Paardenhouderij De Bosrand in Renswoude.
Graag via PB.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:28

Kun je anders niet zelf gaan, maar met een ander paard?? wat je daar leert, kun je vervolgens ook op je eigen paard toepassen...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:32

Grapjas.. ben blij dat ik m'n ene paard nog kan betalen Knipoog en nee, paard lenen zie ik niet zitten, 't gaat mij juist om hulp met dít paard. Zal toch vast wel iemand zijn die wel graag privé les wil van AdB...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:42

Francis schreef:
Grapjas.. ben blij dat ik m'n ene paard nog kan betalen Knipoog en nee, paard lenen zie ik niet zitten, 't gaat mij juist om hulp met dít paard. Zal toch vast wel iemand zijn die wel graag privé les wil van AdB...

Fijnste is natuurlijk als je de les door kunt schuiven naar iemand anders, maar als er nou niemand is... dan zou ik toch kijken of je geen paard kunt lenen (misschien hebben ze op de locatie nog wel een paard?). Dan is het in ieder geval niet helemaal weggegooit geld (of de reiskosten moeten zo hoog zijn dat het alsnog niet opschiet natuurlijk Knipoog )

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:18

Ik versta de waarom van de hoge handen niet, nl. het inwerken op de mondhoeken ipv op de lagen? Kan iemand mij dit heel duidelijk uitleggen? Misschien met foto, of link naar een site ofzo.
Want het bit rust toch sowieso op de lagen? Of ben ik totaal verkeerd?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:25

Citaat:
nog maar even het tekeningetje van RK gejat
Op deze tekening is het paard niet zo scheef dat schouders en heupen niet recht voor elkaar staan. Bij de echt scheve paarden is dit toch wel zo? Dan zou het lijf begrenzen of naar links of rechts 'duwen' toch nog steeds geen rechtgericht paard geven? Als ik even uitga van mijn ervaring met mijn scheve paard, zodra ik haar schouders meer voor haar heupen plaats geeft dit onmiddelijke ontspanning, hoofdje zakt, rug wordt los. Wie o wie doet een duit in het zakje??

Daar sla je de spijker ook op z'n kop!
Je moet het gewicht van het paard gelijk verdelen. Dus een paard dat naar binnen valt moet je recht zetten voordat je gaat beginnen aan de nageeflijkheid, buiging etc.
Valt me op dat een aantal ant-AdB mensen gewoon niet weten waar ze het over hebben en maar wat roepen.
Oké, hij heeft niet het wiel uitgevonden maar weer blij dat mensen door deze 'hype' zich bewust worden van het fenomeen 'rechtrichten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:06

Daar is iedereen ook blij mee
Alleen niet met de comerciele bullshit er omheen...

Dat je het gewicht gelijk moet verdelen staat er al 12 pagina's, verteld door iedereen Lachen
Lessend bij AdB of niet Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:42

Ik snap niet waarom daar zo'n ophef over gemaakt moet worden?
Het lijkt nu alsof veel mensen anti AdB zijn vanwege de commerciële bullshit er omheen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:43

ja precies, daar ben ik op tegen, dat heb je helemaal goed
Het goeroe gedoe alsof hij de enigste is die de waarheid spreekt en het rechtrichten bedacht heeft...nou helaas, het bestaat al langer dan dat de man oud is Lachen
Hou daar gewoon niet van... Lachen

En de hoge handen en imo daar teveel mee weken is mij ding ook niet...
Maar dat mag toch?
Ieder zijn mening toch? Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:22

Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben. Zou erg saai worden als we allemaal hetzelfde dachten.
Als je zijn site leest zul je zien dat hij ook niet beweerd het rechtrichten bedacht te hebben. Hij geeft aan dat het in de klassieke rijkunst een van de onderdelen van het rijden was.
Dus ik snap best dat je tegen de hele hype er omheen bent maar het is niet waar dat hij pretendeert degene te zijn die het rechtrichten heeft uitgevonden.
En dat is dan waar ik zo'n moeite mee heb bij ant AdB dat er dingen geroepen worden die gewoon niet waar zijn. Neem eens les, vraag hem waarom hij dingen op een bepaalde manier doet, verdiep je in de materie en kom je dan tot de conlcusie: Nee, dit is mijn ding niet.
Prima, maar dan is het wel gebasseerd op eigen ervaringen en niet op van horen zeggen.
Om een kort verhaal samen te vatten Tong uitsteken het is jammer als je geen gebruik wilt maken van nuttige kennis omdat de persoon je niet aanstaat. Ik hoef iemand niet aardig te vinden om er iets van te kunnen leren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:27

Waarom zou ik bij hem gaan lessen als mijn paard recht loopt?
Ik al 20 jaar geleden les kreeg in rechtrichten en het voor mij een logisch iets is in het rijden? Lachen
Mijn hko-er niet kreupel loopt daarop?

En ik ben bij een clinnic geweest van hem, omdat ik ook zoiets heb, van alles steek je wat op.
Maar het sprak me echt niet aan. En kan niet zeggen dat ik nu iets had van, verhip, dat moet ik ook eens gaan doen.
En ja, ik geef toe dat als ik les van iemand wil dat het moet klikken, anders werkt dat bij mij niet Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:35

Mahitri schreef:
Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben. Zou erg saai worden als we allemaal hetzelfde dachten.
Als je zijn site leest zul je zien dat hij ook niet beweerd het rechtrichten bedacht te hebben. Hij geeft aan dat het in de klassieke rijkunst een van de onderdelen van het rijden was.
Dus ik snap best dat je tegen de hele hype er omheen bent maar het is niet waar dat hij pretendeert degene te zijn die het rechtrichten heeft uitgevonden.
En dat is dan waar ik zo'n moeite mee heb bij ant AdB dat er dingen geroepen worden die gewoon niet waar zijn. Neem eens les, vraag hem waarom hij dingen op een bepaalde manier doet, verdiep je in de materie en kom je dan tot de conlcusie: Nee, dit is mijn ding niet.
Prima, maar dan is het wel gebasseerd op eigen ervaringen en niet op van horen zeggen.
Om een kort verhaal samen te vatten Tong uitsteken het is jammer als je geen gebruik wilt maken van nuttige kennis omdat de persoon je niet aanstaat. Ik hoef iemand niet aardig te vinden om er iets van te kunnen leren Knipoog

Hij is dus bij ons ook op stal geweest een jaar of 3 geleden, en ik kan je verzekeren dat hij dus echt wel beweerde dat hij "de methode en het rechtrichten" had uitgevonden, sterker nog, volgens hem zou Anky ook maar zo moeten rijden want dan zou ze veel meer succes hebben ROFL

Ik heb 2 uur lang met open mond naar zoveel arrogantie staan luisteren. Er kwam werkelijkwaar niets nieuws uit, en om nou te zeggen dat de 2 paarden in de bak beter gingen lopen Sterker nog 1 van de 2 kwam de dag erna de box nog amper uit.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:56

Volgens mij zijn er wel meer mensen die de persoon AdB niet helemaal waarderen. So what? Dat je de boodschapper niet aardig vindt, wil niet zeggen dat de boodschap niet interessant is. Wat betreft de arrogantie van AdB die zegt het rechtrichten te hebben uitgevonden: ik ben blij dat nooit eerder te hebben gehoord, dat ik me er nu niet aan stoor en verder mag hij in zijn eigen kasteeltje prediken wat hij wil. I couldn't care less. En als je paard goed loopt door het lessen bij iemand die van mij part anti-AdB is, dan hulde voor die persoon en zijn/haar kennis.
Volgens mij zegt dit topic dat iedereen (anti-AdB, AdB aanhanger of wie dan ook) dat het rechtgericht zijn van een paard belangrijk is voor je basis. We zijn het allemaal dus eens. Het enige verschil is dat er mensen zijn die AdB als persoon aardig vinden.... Oh nee, dat heb ik nog niemand horen zeggen..Ach gut
Dus: er zijn mensen die (door de AdB persoonlijkheid heen kijken en) soms zijn manier van rechtrichten gebruiken, of mensen die (niet door die AdB persoonlijkheid heen kijken en) denken: dit rechtrichten kan ook anders dan de arrogante AdB manier...en gelijk hebben ze. AdB is een (rechtrichtende) weg naar Rome, niet de ENIGE weg. Punt is: we willen allemaal naar Rome Haha! .

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:39

Zunzuncito schreef:
Volgens mij zijn er wel meer mensen die de persoon AdB niet helemaal waarderen. So what? Dat je de boodschapper niet aardig vindt, wil niet zeggen dat de boodschap niet interessant is. Wat betreft de arrogantie van AdB die zegt het rechtrichten te hebben uitgevonden: ik ben blij dat nooit eerder te hebben gehoord, dat ik me er nu niet aan stoor en verder mag hij in zijn eigen kasteeltje prediken wat hij wil. I couldn't care less. En als je paard goed loopt door het lessen bij iemand die van mij part anti-AdB is, dan hulde voor die persoon en zijn/haar kennis.
Volgens mij zegt dit topic dat iedereen (anti-AdB, AdB aanhanger of wie dan ook) dat het rechtgericht zijn van een paard belangrijk is voor je basis. We zijn het allemaal dus eens. Het enige verschil is dat er mensen zijn die AdB als persoon aardig vinden.... Oh nee, dat heb ik nog niemand horen zeggen..Ach gut
Dus: er zijn mensen die (door de AdB persoonlijkheid heen kijken en) soms zijn manier van rechtrichten gebruiken, of mensen die (niet door die AdB persoonlijkheid heen kijken en) denken: dit rechtrichten kan ook anders dan de arrogante AdB manier...en gelijk hebben ze. AdB is een (rechtrichtende) weg naar Rome, niet de ENIGE weg. Punt is: we willen allemaal naar Rome :D .

Precies en zo is het maar net.

Wat ik nog wel wil aanvullen betreft discussie, dat AdBt dus niet alleen over rechtrichten heeft, maar dus woord HKO daaraan "gehangen"heeft en is juist door probleempaarden bekend geworden onder de mensen die dus ook met dit soort probleempaarden terecht is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:41

Maar het is toch gewoon logisch als je paard 1 been meer belast dat hij daar een keer last van gaat krijgen?

Heb zelf maar eens een blassure aan je linker been, ff later doet je rechter het door overbelasting ook niet meer Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:49

Maar dit simpele gegeven is voor veel mensen nog steeds onbegrijpelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:50

Ja helaas wel
Maar dan hoeft er niet arrogant uitgelegd te gaan worden imo
Kan ook anders Lachen
Denk dat zijn berijk groter en doeltreffender was Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:54

Kijk maar naar Barbaro. Die brak zijn ene achterbeen, en kreeg later last van zijn "goede" been omdat hij dit continu belastte.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:20

runningkawa schreef:
Maar het is toch gewoon logisch als je paard 1 been meer belast dat hij daar een keer last van gaat krijgen?

Heb zelf maar eens een blassure aan je linker been, ff later doet je rechter het door overbelasting ook niet meer Lachen

Oh ja dat is ook logisch. Maar ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat discussie niet alleen over rechtrichten gaat maar dat AdBt "beroemd en berucht"is geworden omdat hij HKO eraan gekoppeld heeft en mensen daar dus terecht zijn gekomen. Alleen dat niet iedereen blij is met zijn uitspraken.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 11:21

runningkawa schreef:
Ja helaas wel
Maar dan hoeft er niet arrogant uitgelegd te gaan worden imo
Kan ook anders Lachen
Denk dat zijn berijk groter en doeltreffender was Lachen

Dat bedoel ik dus ... Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 12:42

Ik geloof dat die hoge handhouding is om het hangen van het paard tegen te gaan.