Heb trouwens van Bets een paar namen van instructeurs gekregen maar niks in de buurt helaas.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Francis schreef:Grapjas.. ben blij dat ik m'n ene paard nog kan betalenen nee, paard lenen zie ik niet zitten, 't gaat mij juist om hulp met dít paard. Zal toch vast wel iemand zijn die wel graag privé les wil van AdB...
Citaat:nog maar even het tekeningetje van RK gejat
Op deze tekening is het paard niet zo scheef dat schouders en heupen niet recht voor elkaar staan. Bij de echt scheve paarden is dit toch wel zo? Dan zou het lijf begrenzen of naar links of rechts 'duwen' toch nog steeds geen rechtgericht paard geven? Als ik even uitga van mijn ervaring met mijn scheve paard, zodra ik haar schouders meer voor haar heupen plaats geeft dit onmiddelijke ontspanning, hoofdje zakt, rug wordt los. Wie o wie doet een duit in het zakje??
Mahitri schreef:Tuurlijk mag iedereen zijn mening hebben. Zou erg saai worden als we allemaal hetzelfde dachten.
Als je zijn site leest zul je zien dat hij ook niet beweerd het rechtrichten bedacht te hebben. Hij geeft aan dat het in de klassieke rijkunst een van de onderdelen van het rijden was.
Dus ik snap best dat je tegen de hele hype er omheen bent maar het is niet waar dat hij pretendeert degene te zijn die het rechtrichten heeft uitgevonden.
En dat is dan waar ik zo'n moeite mee heb bij ant AdB dat er dingen geroepen worden die gewoon niet waar zijn. Neem eens les, vraag hem waarom hij dingen op een bepaalde manier doet, verdiep je in de materie en kom je dan tot de conlcusie: Nee, dit is mijn ding niet.
Prima, maar dan is het wel gebasseerd op eigen ervaringen en niet op van horen zeggen.
Om een kort verhaal samen te vattenhet is jammer als je geen gebruik wilt maken van nuttige kennis omdat de persoon je niet aanstaat. Ik hoef iemand niet aardig te vinden om er iets van te kunnen leren
Zunzuncito schreef:Volgens mij zijn er wel meer mensen die de persoon AdB niet helemaal waarderen. So what? Dat je de boodschapper niet aardig vindt, wil niet zeggen dat de boodschap niet interessant is. Wat betreft de arrogantie van AdB die zegt het rechtrichten te hebben uitgevonden: ik ben blij dat nooit eerder te hebben gehoord, dat ik me er nu niet aan stoor en verder mag hij in zijn eigen kasteeltje prediken wat hij wil. I couldn't care less. En als je paard goed loopt door het lessen bij iemand die van mij part anti-AdB is, dan hulde voor die persoon en zijn/haar kennis.
Volgens mij zegt dit topic dat iedereen (anti-AdB, AdB aanhanger of wie dan ook) dat het rechtgericht zijn van een paard belangrijk is voor je basis. We zijn het allemaal dus eens. Het enige verschil is dat er mensen zijn die AdB als persoon aardig vinden.... Oh nee, dat heb ik nog niemand horen zeggen..
Dus: er zijn mensen die (door de AdB persoonlijkheid heen kijken en) soms zijn manier van rechtrichten gebruiken, of mensen die (niet door die AdB persoonlijkheid heen kijken en) denken: dit rechtrichten kan ook anders dan de arrogante AdB manier...en gelijk hebben ze. AdB is een (rechtrichtende) weg naar Rome, niet de ENIGE weg. Punt is: we willen allemaal naar Rome :D .
runningkawa schreef:Maar het is toch gewoon logisch als je paard 1 been meer belast dat hij daar een keer last van gaat krijgen?
Heb zelf maar eens een blassure aan je linker been, ff later doet je rechter het door overbelasting ook niet meer
runningkawa schreef:Ja helaas wel
Maar dan hoeft er niet arrogant uitgelegd te gaan worden imo
Kan ook anders
Denk dat zijn berijk groter en doeltreffender was