Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

Anoniem

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:33

[gast1122] schreef:
Ik ga gewoon het liefste voor een ruin/hengst Lachen
Persoonlijk vind ik die een 'stoerdere/krachtigere' uitstraling hebben Knipoog (Omdat ze 'mannelijk' zijn). Maar dat vind ik Lachen

Haha, dat heb ik ook. Kan ze ook vaak beter inschatten, vind ze vaak makkelijker in de omgang, duidelijker in de communicatie. Minder geconcentreerd, vooral hengsten, maar wel werkwilliger, enthousiaster. Bij een merrie heb ik er toch meer moeite mee om in te scatten of het nou de hormonen zijn of dat ze écht geen zin heeft vandaag. Ik vind ruinen en hengsten minder gecompliceerd.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:12

Ik heb een merrie en een ruin.Standaart merrie standaart ruin.Hier bedoel ik mee de merrie is af en toe een stresskip vooral tegen de hengstigheid aan, en de ruin is een doppie figuur.Toch heb ik geen voorkeur, de karakters van beide is super en dat is waar het mij in de eerste instantie om gaat Knipoog .
Met rijden is de merrie wel moeillijker maar goed er zit ook een leeftijdverschil van 11 jaar tussen.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:18

Ruinen. 'K weet niet echt waarom, maar tot nu toe, zijn al m'n lievelingen eigenlijk ruinen geweest. Nou vind ik mijn verzorgmerrie ook helemaal het einde, daar niet van! Lachen

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:36

Ruinen, of als het moet hengsten, maar zeker geen merries, wat erg zeg, vaak chagarijnig, en dat maandelijkse probleem. Maar als mijn droompaard een merrie zou zijn, zou ik er wel voor gaan. Maar liever toch ruinen Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:59

die van mij is juist niet sjaggie juist heel knuffelig dan en heerlijk te rijden niet plakken helemaal niks. pas als ze op de wei of in de stal staat begint ze te plassen. het zijn er een paar die je in je hoofd houd. dat is jammer

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:27

Ik heb juist een voorkeur voor merries. Vind dat mieperige misschien wel herkenbaar of zo. Haha! Heb over het algemeen een betere band met een merrie dan met een ruin.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:44

Ik heb een ruin en een merrie. Ik zijn totaal verschillend van elkaar. Toch zou ik geen keuze kunnen maken tussen de ruin of de merrie.

Als ik een paard bewust op geslacht kopen ga ik voor een merrie. Om de simpele reden dat wanneer er iets aan scheelt (ze komen mank te staan, kunnen de zware arbeid niet meer aan, noem maar op) je er nog kunt mee kweken. Met een ruin kan je dat niet.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:55

MERRIE VOOR 200%
ik rij zelf eigenlijk alleen maar merries met af en toe een ruin voor verkoop of een hengst voor keuring. maar voor de sport houd ik het toch zeker bij merries. behalve dat de paarden daarna bij ons de fokkerij in gaan en zo een grotere waarde hebben dan een ruin. en de merries'hebben vaak net dat beetje extra voor de overwinning. al moet je hier wel om mee leren gaan. zelf heb ik ook wel eens problemen met een merrie maar dat los je dan gewoon op.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:02

Ik heb een typische meisjes-merrie.
Goedbedoelt heethoofd die nergens tegen kan.

Maar toch klikt het van alle kanten.
Misschien omdat ik ook wel zo ben.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:04

ik heb liever een merrie. nooit geen problemen gehad met ze. jah ook wel pismerries gereden en ook gemene, maar tjah, hoort erbij. tenminste een ebetje karakter Clown
ruinen vind ik ook leuk hoor daar neit van, maar met een merrie kan je tenminste ook nog fokken. Lachen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:56

Ik denk dat het afhangt van het karakter van het paard. Heb een lieve hengst gereden, een brutale ruin die me weleens liet zitten tijdens het rijden van een wedstrijd en rij nu een merrie zonder hengstigheidsproblemen waarmee ik gewoon op wedstrijd kan zonder dat ze steeds stilgestaan en pissen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:13

nog bij me post van hierboven. ik moet dus echt geen hengsten. heb er een x een ongeluk mee gehad. wat een onbetrouwbare kl**e beesten Clown

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:16

ik heb ook liever een ruin Tong uitsteken
mijn vorige pony was ook een ruin en die was meer van: "het zal wel"
en de pony die ik nu heb is een merrie en ze wil ook persé haar zin hebben af en toe.. Knipoog

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:29

Mijn vorige pony was een merrie, nooit last mee gehad, je KON niet eens merken dat ze hengstig was. Nu rijd ik mijn pony, een ruin, erg goed karakter, erg eigenwijs dat wel, maar hij kan een onwijze kroelkont zijn, wat mijn merrie dus echt niet was..
Nu rijd ik ook het paard van mn broer. ( ondertussen meer van mij, maargoed ) Eigenlijk nooit iets aan de hand geweest. Alleen het laatste jaar, ( Nu 1 jaar niet ( ! ) gedekt.. ) en nu is ze toch vervelend. het werd ineens een pismerrie, normaal nooit pissen met rijden of in de stand, en toen ineens ging ze t wel doen ( gelukkig maar 1 keer ! ) en nu blijft ze gewoon onhandelbaar met rijden. En in de stal is ze ook onuitstaanbaar! Ze wordt erg vervelend tegen mijn ruintje, en het is gewoon echt niet leuk meer. Afgelopen woensdag was het ook weer flink raak. Ik heb jankend van fustratie op haar gezeten, zo erg was het. Donderdag prive les gehad, met een ophaalbitje, dat ging een stuk fijner! En deze merrie is wederom weer totaal niet aanhankelijk en knuffelig...

Dus geef mij maar een ruin! Verder heb ik niets tegen merries; maar mijn ervaring is dat merries toch niet zo aanhankelijk zijn, af en toe flink bitcherig, en het is erg vervelend als ze hengstig zijn, en er vervelend van worden ( nu dus gewoon onhandelbaar ).. Oke, mijn ruin kan af en toe flink hengst spelen, en met veulentjes denkt ie echt dat er nog wat onder hangt. Maar dat vind ik juist erg leuk, dan trekt ie echt naar veulen toe, en komt de papa in hem naar boven Lovers

Nee, mijn keuze is gemaakt. Geef mij maar een ruin.
( Maar wss zou ik als ik voor een nieuw paard zou gaan kijken, haar niet laten staan als ze merrie was, maar wel een erg mooi, en fijn paard is. )

wizzards

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:14

Ik wilde absolute geen merrie, juist om al die reden die hierboven al zijn genoemd.
Maar wat denken jullie wat er nu bij mij op stal staat... just een merrie. Moet zeggen dat ze wel wispelturiger is dan een ruin, maar tot op heden bevalt deze merrie wel, heb ook geen last van hengstigheid.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:20

Ik heb alleen maar merries gehad en heb er nog nooit problemen mee gehad, alleen op stal zijn ze soms wat chagrijniger. Met rijden willen ze altijd graag voor je werken.
Heb ook een hengst van 1 en dat is afwachten, het is wel heel anders hij is altijd vrolijk.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:22

Ik haat ruinen juist, vraag me niet waarom, ik heb er echt iets tegen..
Als ik naar paarden opzoek ben wil ik een merrie, niets anders.

misschien omdat ik een jonge ben?:p

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:23

Ik vind een merrie ook super. Natuurlijk hebben ze hun kuren, maar dat vind ik dan wel weer leuk.. ik weet eigenlijk niet waarom..

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:25

ik heb er geen problemen mee Tong uitsteken
mijn verzorgpony is een merrie
en mijn vorige ook
had er nooit last van Haha!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:44

Geef mij maar een merrie..
heeft nét dat beetje extra vechtlust, gaan voor je door het vuur als je ze eenmaal voor je hebt gewonnen.
Ik moet toegeven je moet wel consequent zijn en ze zijn soms wat sneller beledigd(en vergeven wat minder gauw).
Je moet ze dus wel in hun waarde laten..maar dan heb je ook wat! Haha!

Ik rijd ook een ruin btw Knipoog Maar daar heb ik lang niet zo'n goed gevoel bij. Bloos

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:59

Ik heb altijd geroepen dat ik ruinen fijner vind, maar tóch zijn alle verzorgpaarden die ik gehad heb merries! Inmiddels ben ik er achter dat een merrie toch net dat eigenzinnige en werklustige heeft, terwijl een ruin vaak zoiets heeft van "mag dit ook morgen?".

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:01

haha idd..
die nemen het allemaal wat minder serieus Clown

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:01

mij maak het niet uit , een paard is een paard Lachen

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:06

Ik heb al 8 jaar 2 merries, in het begin wel moeilijk met andere paarden, maar ja... Een stal hebben ze alleen...

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:15

Rianne schreef:
Ruinen, of als het moet hengsten, maar zeker geen merries, wat erg zeg, vaak chagarijnig, en dat maandelijkse probleem. Maar als mijn droompaard een merrie zou zijn, zou ik er wel voor gaan. Maar liever toch ruinen Knipoog

Helemaal mee eens Ja !