yarrah schreef:Nadya, ik begrijp best dat jij graag ziet dat sportpaarden natuurlijk gehouden moeten worden. Maar er zit ook een een kanttekening aan. In sportpaarden word enorm veel geld in gestoken. Er word niet moeilijk gedaan om een 1000 euro meer of minder. Om zoveel risico's te vermijden worden de paarden dan in jouw ogen niet natuurlijk gehouden. Maar een sportpaard van een paar ton zet je niet in een kudde. Als je een goed paard hebt, dan heb je meer verplichtingen dan alleen, maar gezellig rijden, maar je moet ook presteren. Er zijn teveel mensen die naar je kijken, je fans, je sponsoren, je trainer, de pers e.d. En die verwachten ook wat van je. Je kunt niet meer verkopen dat je een keertje niet kunt rijden, omdat je paard een (domme) blessure in het land heeft opgelopen. Je word op die manier gedwongen om je paard anders te houden. En er zijn genoeg andere oplossingen 2x per dag rijden/trainen, stapmolens, wandelen om je paard in optimale conditie te houden. Bonfire heeft Anky naar de top gebracht en word daar nu voor beloond. Ik ben er van overtuigd dat Salinero en Painted Black deze beloning ook krijgen. Ook toppaarden van Tineke Bartels die ondertussen al richting de 30 lopen hebben deze beloning gekregen. Deze paarden hebben aan hun plicht voldaan en hebben recht op een goede beloning.
Dit goede voorbeeld van Anky en Tineke mag wel eens meer in de landelijke pers naar voren komen.
Hopelijk gaan meer mensen dit volgen (want dat gebeurd in mijn ogen veel te weining). Anky en Tineke hebben een voorbeeldfunctie maar om een of ander reden is het grote publiek hier blind voor.
Nee Yarrah, je begrijpt me helaas toch verkeerd. Ik hou mijn eigen paard zo natuurlijk mogelijk, maar ik snap best dat een sportpaard niet op die manier gehouden kan worden. Ik pleit alleen maar voor wat meer weidegang, wat meer een paardenleven (beweging, grazen, sociale contacten) voor zo'n (top)sportpaard. En helaas wordt niet elk topsportpaard 30, dus waarom mag zo'n dier op jongere leeftijd niet wat meer genieten van het gewoon paard zijn.
straks is de liefde gedaan

Nou ja ik heb ook een meing net als jij die hebt
Maar ik ben zeker niet negatief en respecteer jouw mening gerust wel, ik ga er alleen op in. Jammer dat jij ook zo nagatief op mijn meing ingaat......