Ik praat daardoor ook meer tegen hem dan dat ik zelf door heb
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

maargoed NH-persoontje dus dat zal bij jullie anders zitten.
ik had het van 't weekend: tijdens een buitenrit moest ik een dijk oversteken met een redelijk drukke weg. aan de overkant stonden mensen met paraplu's. Nu is mijn paard normaal gesproken niet zo bang voor paraplu's maar deze schenen héél eng te zijn. halverwege het oversteken van de dijk verdomde hij het dan ook om nog een pas te zetten. aangezien er ondertussen wel een auto aan kwam rijden en m'n beenhulp alleen niet overtuigend genoeg bleek, heb ik er een boze brul bij gegeven. Volumia sprong meteen vooruit 

Tijdens het dressuren praat ik niet zoveel tegen d'r alleen belonen, en als ze ergens niet langs durft. In de stal babbel ik dr wel op los. Hoewel ze er natuurlijk niks van verstaat.
Paardenmaf1 schreef:Woensdag ging De Bruin op m'n tenen staan (auwwww!) en toen liep ik boos naar hem toe en zei ik op een boze (maar rustige toon!) 'Dat was auw, hè?'... Nou, hij keek gelijk naar me met grote ogen alsof hij zeggen wilde: 'Deed ik dat? Sorry!' Hij ging dan gelijk met zijn neus tegen me aanstaan, alsof hij zich spijtte van het geval van een paar minuten terug! Die dondersteen begrijpt me BEST!
.
. Terwijl Moontje lekker weg stond te dromen... Ben ik even blij dat niemand dat heeft gehoord
.
1x, gingen we alleen aar het bos.. Ik was schor toen we terugkwamen 
Nadya schreef:Hahaha, wat kan mij het nou schelen als er mensen zijn die zich er aan irriteren dat ik tegen mijn paard praat?![]()
Mij hoor je in elk geval nooit zo irritant schreeuwen, maar ik gebruik de toon van mijn stem wel vaak om hem te belonen, hem gerust te stellen, bij de training of gewoon om hem te laten merken dat hij mijn grote schat is. En wat een ander daarvan denkt? Zal mij echt een zorg zijn. Als ik daar rekening mee moet gaan houden, dan weet ik er nog wel een paar en dat zijn wat betere argumenten (ik heb een enorme hekel aan mensen die schreeuwen rondom mijn paard en die spreek ik daar wel op aan).![]()
Schreeuwen is indringend, niemand vraagt daarom. Rustig praten, volgens mij heeft daar niemand last van. Bij ons kletst iedereen met haar paard. Dus ze kijken me echt niet raar aan. En de reacties op straat zijn juist leuk, als mensen horen dat ik iets tegen mijn paard zeg.
Als iemand echt 'last' heeft van mijn rustige, zachte gepraat met mijn paard, dan gaat hij/zij maar even lekker ergens anders heen, wat mij betreft.![]()
![]()
Ik ga in elk geval echt mijn mond niet houden, hoor.
ik stel mijn paard ook gerust en zeg ook wel is blij dat ie het super gedaan heeft, maar je gaat toch niet KEIHARD schreeuwen BRAAAAAFF dat je het achter in het land het nog hoort?