Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, en luistert nu al stukken beter naar het been. 
. Moest het écht nodig zijn, zweepje. Ben niet zo'n fan van sporen omdat ze te vaak gebruikt worden om paarden vooruit te stampen
fiekhe schreef:Geen van beide. Moest het écht nodig zijn, zweepje. Ben niet zo'n fan van sporen omdat ze te vaak gebruikt worden om paarden vooruit te stampen
! En ik heb ze ook gebruikt om mijn paard wat de link te geven naar binnenbeen aansluiten = inbuigen, en vooral ook rond het been te draaien (ze kan moeilijk rustig door bochten gaan en op cirkels is ze ook niet rustig, met spoortjes heb ik ze beter aan mijn been doen plooien) Dus voor mij zijn ze positief MITS goed gebruik! Prada_07 schreef:Ligt aan welk paard. Heb zowieso altijd zweep bij me en als het echt nodig is dan een spoortje, maar zonder is altijd beter
Mijn paardje is voorwaarts genoeg, moet haar meer inhouden dan aansporen. En vind dat eigenlijk ook alleen maar prettig
Ze is gewoon lekker voorwaarts, loopt ook niet te drammen(als je goed met haar om kunt gaan
) en ze sjokt ook niet. Kortom: perfect vind ik