Mazzel-meid schreef:Mocht ik ooit serieuzer gaan rijden (dus niet meer boscrossen, en rustige stapritjes) dan komt er een leerpaard. geen kant en klaar paard (simpelweg omdat ik die niet kan betalen) maar wel een paard wat de nodige ervaring heeft en op M/Z niveau getraind is.
Ik wil geen jong paard omdat ik mezelf daar te onervaren voor vindt. Ik wil graag een leerpaard om ( jaja) wat van te leren en zelf verder te komen. Ik heb alleen altijd het idee dat mensen dan denken dat je het doet voor de prijzen. Maar dat is absoluut niet zo. Een jong paard kan altijd nog. Ik ben alleen bang om het te verpesten omdat ik gewoon simpelweg niet genoeg ervaring heb.
Ik vindt het altijd zo krom dat ze voor kinderen altijd die ervaren en brave leerpony zoeken, maar veel mensen passen geen zelfreflectie op hun eigen persoon toe. Het is dan niet stoer genoeg om een kant en klaar paard te kopen, nee je hebt meer gepresteerd als je je paard zelf opleid. Het is niet altijd even makkelijk als veel mensen wel denken. Kant en klare paarden, zoals ze genoemd worden, hebben alles op 1 speciefieke manier geleerd, het is dan jou taak om die knoppjes precies zo te bedienen zoals jou voorganger heeft gedaan. Misschien zijn mensen wel bang om zichzelf tegen te komen, want alles wat fout gaat is dan je eigen schuld (nu geldt dat bij paardrijden over het algemeen wel zo maar bij en jong paard kun je het makkelijker op het paard schuifen) of zit ik er dan naast?
Ik vind het een heel verstandige keuse, waar je denk ik in deze situatie meer plezier van zult beleven.
) maar wel een paard wat de nodige ervaring heeft en op M/Z niveau getraind is.
) wat van te leren en zelf verder te komen. Ik heb alleen altijd het idee dat mensen dan denken dat je het doet voor de prijzen. Maar dat is absoluut niet zo. Een jong paard kan altijd nog. Ik ben alleen bang om het te verpesten omdat ik gewoon simpelweg niet genoeg ervaring heb.

alleen moest ik er dan wel 100 % bij zijn met goede hulpen, anders deed ze dus niks... tsjah het was misschien een beetje hardleers, want heb bloedneuzen gehad, blauwe plekken en een weekje niet kunnen zitten omdat ik op me stuitje terecht was gekomen