Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Urielle schreef:ja, maar ik zie mijn paard ook echt wel eens een beetje zuchtend kijken: Komt ze weer aan hoor met haar zadel! Laat me toch lekker op de wei!
En die dagen lijkt het ook alsof hij de werklust ergens vanuit zijn hoefijzers aan moet slepen
Tja, als reactie word je boos. Maar goed veel verder dan een schreeuw kom ik niet.
hiltje1973 schreef:Valt me op dat een aantal wel een beetje " heilig" zijn in dit topic.
Boos zijn is not done, want het ligt 99% aan de ruiter......
In andere topics over het corrigeren van je paard lees ik dan weer; zo "zacht als mogelijk maar zo hard als nodig" en " liever een keer goed doorkomen met een tik, dan 10 x halfslachtig" en mensen die beweren hun lieve paard nooit maar dan ook nooit een tik te geven worden weggelachen (mijns inziens overigens ook terecht).
Als " boos" zijn in dit topic betekent dat ik gefrustreerd en dus zonder beleid mijn paard te grazen neem......... nee, dan durf ik te beweren dat ik echt nooit boos ben.........ik kan wel balen en me ook ergeren, maar 1 minuut later moet ik er altijd om lachen....... komop: het is mijn hobby........ en ik heb niets te verliezen...................
Maar als boos zijn betekent dat mijn bijna 5 jarige zo nu en dan haar kuren vertoont (lees: haar eigen weg gaat en schijt heeft aan het bit) en dat ik dat gewoon niet tolereer en haar daarvoor afstraf: Ja dan ben ik best wel eens boos..........
Maar nooit zo boos dat ik niet de wijste en verstandigste blijf. En heeft twee keer een ferme tik geven geen effect dan weet ik dat ik iets anders moet verzinnen om mijn zin te krijgen.....
Mijn paard is uiteindelijk de sterkste........ maarrrrrrr: Ik ben altijd de slimste................