Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DresslOver schreef:Ik heb een ander perspectief en zal vertellen wat ik zie. Als ik iets slechts zie bij een "klassiek" plaatje (zoals bijv de triangulatie in de piaffe, ook bij de klassieke ruiters), dan zeg ik daar wat van. Dat is wel objectief. Ik wordt in mijn mening niet gestoord door de identiteit van de ruiter, of wie er tegenover mij staat.@ QQQQ: jij zegt dat een jury niet geheel objectief is.
Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Maar ben jíj wel objectief?
DresslOver schreef:Wat naïf dat jij er vanuit gaat, dat GP-ruiters weten waar ze over praten! De kans is al heel wat groter als je het hebt over GP-ruiters die hun paarden zelf van 0 t/m GP hebben opgeleid, maar dat zijn er toch aanmerkelijk minder!ook vraag je aan mij de profs te definiëren, liefst met namen. Nuja, namen gaat me te lang duren, maar onder profs versta ik mensen die wéten waar ze over praten, en dat zijn niet de B/L/M/Z enz ruiters maar de GP'ers.
DresslOver schreef:@ Adil18: Jij praat over Electrotherapie.
Hmm.. ik zie niet zo goed wat dat nu te maken heeft met mijn definitie van 'nieuw'..? kan aan mij liggen.. maargoed, verder lijkt het me stug, maar ik zal het zéér binnenkort kunnen vragen en kunnen zien.
Citaat:Ook zeg jij dat veel paarden niet zijn (geworden) wat ze hadden kunnen zijn door hun ruiters.
Klópt! Hélemaal! máár, gebeurt dat alleen door de ruiters die hyperflectie toepassen? Kom op joh! Wees nou eens eerlijk! DOE JE OGEN OPEN!!
andafries schreef:DresslOver mag ik vragen hoeveel ervaring jij hebt ? Je hebt het over de beste stuurlui staan aan wal (wie) . Je hebt het over Anky haters , is dit omdat je er graag wilt werken ? Ik zou maar goed erover nadenken voordat ik op zo 'n stal ging werken . oja dit zegt iemand die op zo'n stal gewerkt heeft . Ik weet precies hoe dat wereldje inelkaar zit . En weet je ik zou voor geen goud terug willen naar dat wereldje .
Citaat:Jep...die mensen hebben soms truucjes waar je liever geen weet van hebt....
QQQQ schreef:Wat naïf dat jij er vanuit gaat, dat GP-ruiters weten waar ze over praten! De kans is al heel wat groter als je het hebt over GP-ruiters die hun paarden zelf van 0 t/m GP hebben opgeleid, maar dat zijn er toch aanmerkelijk minder!
noekje schreef:Met LDR denk ik aan echt iets héél anders. Ik denk dan aan ontspannenheid, neusje eruit rijden. Bij de foto's die jij laat zien denk ik alleen aan trekken en nog eens trekken.
Dit vind ík LDR. Volledige ontspannenheid tussen ruiter en paard. geen getrek of een paard dat opgekropt loopt.
Tyrza schreef:QQQQ schreef:Wat naïf dat jij er vanuit gaat, dat GP-ruiters weten waar ze over praten! De kans is al heel wat groter als je het hebt over GP-ruiters die hun paarden zelf van 0 t/m GP hebben opgeleid, maar dat zijn er toch aanmerkelijk minder!
Hoe weten we eigenlijk of de posters in dit topic weten waarover ze praten?
Adil18 schreef:maar ik lees nergens verhalen van paarden die stijve halsen en zere ruggen van LDR hebben gekregen (dit kan natuurlijk ook door verkeerd toepassen zijn gebeurd, sterker nog, ik denk dat het grootste gedeelte door verkeerd toepassen problemen krijgt). Die paarden zijn er wel, maar dat wordt doodgezwegen om deze rijstijl te promoten en misschien zelfs wel een beetje goed te praten. dit vind ik niet eerlijk. Als je LDR goed wil beoordelen moet je alles weten: de voordelen, de nadelen, de succesverhalen maar ook de minder geslaagde verhalen.
Tyrza schreef:Adil18 schreef:maar ik lees nergens verhalen van paarden die stijve halsen en zere ruggen van LDR hebben gekregen (dit kan natuurlijk ook door verkeerd toepassen zijn gebeurd, sterker nog, ik denk dat het grootste gedeelte door verkeerd toepassen problemen krijgt). Die paarden zijn er wel, maar dat wordt doodgezwegen om deze rijstijl te promoten en misschien zelfs wel een beetje goed te praten. dit vind ik niet eerlijk. Als je LDR goed wil beoordelen moet je alles weten: de voordelen, de nadelen, de succesverhalen maar ook de minder geslaagde verhalen.
En... last but not least.... objectief zijn
noekje schreef:Met LDR denk ik aan echt iets héél anders. Ik denk dan aan ontspannenheid, neusje eruit rijden. Bij de foto's die jij laat zien denk ik alleen aan trekken en nog eens trekken.
Dit vind ík LDR. Volledige ontspannenheid tussen ruiter en paard. geen getrek of een paard dat opgekropt loopt.
DresslOver schreef:die trucjes zie ik dan liever met eigen ogen, en ik wil graag liever zélf beslissen of ik daar wél of niet in wil horen.
Nogmaals, ik weet ook best dat het echt niet allemaal paardvriendelijk gaat, waarschijnlijk vaker onpaardvriendelijk als paardvriendelijk.
@ QQQQ: ik vind dat je mij nogal verkeerd inschat. Dat balkenhol zich inzet tegen ldr betekent zéker wel iets voor mij, en ik weet best dat niet alle GP ruiters ook écht goede ruiters zijn, maar ik denk dat je nu nogal moeilijk gaat doen, wat ik alleen maar probeer te zeggen is dat deze discussie die wij nu voeren eigenlijk nergens over gaat, wat hebben wij B, L, M, Z zz licht /zwaar pr. st. G. hier nou mee te maken? Hóe kunnen wij hier nou over oordelen. Ik denk dat je jezelf nogal overschat als je denkt dat je daar wel over kan oordelen. Nogmaals, er ontstaat nu een misverstand, ik ben niet vóór LDR, ik ben geen GP ruiter, dus Nee, ik oordeel niet over LDR.
Tyrza schreef:Hoe weten we eigenlijk of de posters in dit topic weten waarover ze praten?
noekje schreef:De toepassers van de techniek die in de foto's van de TS te zien zijn, zullen je vertellen dat er geen getrek aan te pas komt.Met LDR denk ik aan echt iets héél anders. Ik denk dan aan ontspannenheid,
neusje eruit rijden. Bij de foto's die jij laat zien denk ik alleen aan trekken en nog eens trekken.
QQQQ schreef:noekje schreef:De toepassers van de techniek die in de foto's van de TS te zien zijn, zullen je vertellen dat er geen getrek aan te pas komt.Met LDR denk ik aan echt iets héél anders. Ik denk dan aan ontspannenheid,
neusje eruit rijden
. Bij de foto's die jij laat zien
denk ik alleen aan trekken en nog eens trekken.
Hoe jij met LDR aan neusje eruit rijden komt is mij een raadsel (ik krijg hooguit de neiging om dit te roepen als ik iemand LDR zie rijden...)
DresslOver schreef:@ andafries: zoals ik al eerder zij, weet ik héél goed dat het vaker paardonvriendelijk gaat als paardvriendelijk. maar dat heb je blijkbaar niet gelezen. Nogmaals,wil ik graag zélf de beslissing maken over of ik daarnaar toe ga, ik wil ook graag zélf beslissen of dit een fout was. Als het me niet bevalt kan ik altijd nog stoppen.