Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poekkie schreef:Dit topic is een beetje aan het ontaarden in een ‘laten we afkraken wat we zelf niet kunnen’ topic en dat is jammer. Als het ‘walgelijk slecht’ was zaten ze imo niet op dit niveau te rijden
Moestuin schreef:Poekkie schreef:Dit topic is een beetje aan het ontaarden in een ‘laten we afkraken wat we zelf niet kunnen’ topic en dat is jammer. Als het ‘walgelijk slecht’ was zaten ze imo niet op dit niveau te rijden
Dat is echt onzin hoor. Varkensstallen waar ze nooit zonlicht zien kan voor mij ook niet door de beugel. Toch bestaat het. Het is niet omdat dit is wat de jury graag ziet dat het daarom ook direct goed is. Hoe vaak zie je niet dat een combinatie die hip is monsterscores rijd terwijl de mindere naam, een betere proef rijd en toch lagere punten krijgt? (Gebeurt op elk niveau) Of zelfs op internationaal niveau. Zelfs een kind ziet dat het dier in kwestie kreupel loopt en toch wordt er niet uitgebeld...
MarjanB schreef:Ik zie net dit filmpje en denk dat paard loopt achter gewoon kreupel. Niemand die dat ziet? Of ben ik nu zo kritisch?
https://fb.watch/2sEnt-NpRO/
996981 schreef:neetoch schreef:Nee hoor ik zie het ook. In de bochten vooral, zie je het paard erg kort worden achter en even onregelmatig.
En ik heb maar een minuut gekeken ofzo.
Maar “even onregelmatig” hoeft niet te betekenen dat het paard kreupel iskan ook onbalans of spanning zijn
neetoch schreef:Nou het het hele filmpje dus nog maar even gekeken en die is echt niet rad.
Het is dus maar goed dat ik geen jurylid ben dan...Ik had hem er idd uitgehaald.
996981 schreef:neetoch schreef:Nou het het hele filmpje dus nog maar even gekeken en die is echt niet rad.
Het is dus maar goed dat ik geen jurylid ben dan...Ik had hem er idd uitgehaald.
Een jurylid mag enkel bij uitgesproken kreupelheid een deelnemer uitsluiten. Dat wil zeggen dat het paard duidelijk iedere pas kreupel moet zijn, niet enkel af en toe onregelmatig in de wendingen en oefeningen met lengtebuiging, zoals bij dit paard.