Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:46

Whozigg schreef:
Ach joh, schei toch uit. Is dit niet gewoon mega afgunst van iedereen? Als ze het zo slecht deed en er geen progressie zou zijn, waarom rijdt ze dan in de wereldtop?

Over het in de bakkes trekken.. even beter lezen wat ik daar over zeg. Daar heb ik het over iemand die bij haar reed, geloof zelfs op de eerste pagina van dit hele topic. Als jij naar een les, een clinic of weet ik veel gaat.. en je probeert geen tips die gegeven worden, blijf dan lekker thuis. Of Adelinde wel of niet plukt.. daar ging mijn stukje over in de bakkes trekken niet over.

Nee duhuu ze rijd niet juist daarom rijd ze mee met de wereldtop _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:24

Amiigo schreef:
Whozigg schreef:
Ach joh, schei toch uit. Is dit niet gewoon mega afgunst van iedereen? Als ze het zo slecht deed en er geen progressie zou zijn, waarom rijdt ze dan in de wereldtop?

Over het in de bakkes trekken.. even beter lezen wat ik daar over zeg. Daar heb ik het over iemand die bij haar reed, geloof zelfs op de eerste pagina van dit hele topic. Als jij naar een les, een clinic of weet ik veel gaat.. en je probeert geen tips die gegeven worden, blijf dan lekker thuis. Of Adelinde wel of niet plukt.. daar ging mijn stukje over in de bakkes trekken niet over.

Nee duhuu ze rijd niet juist daarom rijd ze mee met de wereldtop _O-

Dat dus _O-

Ayasha, ben ik met je eens idd. Na Londen is ze zich toch flink achter de oren gaan krabben en heeft ze het roeien veranderd in paardrijden dus dat siert haar wel :j maar ik blijf geen fan van haar.
En afgunst? Denk t niet, het is gewoon dat ze een voorbeeldfunctie heeft, dat is leuk als je het goed doet maar t wordt uitvergroot als je het fout doet, en dat gebeurt hier.

Whozigg

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:25

Vind niet zo netjes om zo over iemand te praten die het met meerdere paarden beter doet dan wij hier met ons allen bij elkaar. Mijn mening. Jullie hebben duidelijk een andere mening. Helemaal prima. Ga ook echt mijn mening niet opdringen. Die hogere jury's en vakmensen zullen er vast geen verstand van hebben.. :S Misschien hebben jullie je roeping gemist en moeten jullie haar eens lesgeven of als jury beoordelen, jullie weten het immers allemaal beter dan iedereen in de hoge sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:01

Whozigg schreef:
Vind niet zo netjes om zo over iemand te praten die het met meerdere paarden beter doet dan wij hier met ons allen bij elkaar. Mijn mening. Jullie hebben duidelijk een andere mening. Helemaal prima. Ga ook echt mijn mening niet opdringen. Die hogere jury's en vakmensen zullen er vast geen verstand van hebben.. :S Misschien hebben jullie je roeping gemist en moeten jullie haar eens lesgeven of als jury beoordelen, jullie weten het immers allemaal beter dan iedereen in de hoge sport.

Tja dat gebeurt nu eenmaal over mensen die in de schijnwerpers staan. Mogen we dan ook niet over de acteerprestaties van Johnny Depp roddelen of over de prestaties van Yolanthe Cabau dinges? Mensen die in de schijnwerpers staan krijgen nu eenmaal kritiek, of dat nou positief of negatief is. En niemand zegt dat hij of zij het beter kan. Maar als jij naar het filmpje kijjkt, wat vind je ervan dan? Of het nou Alinde is die er rijdt of Henkie Koekoek?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:49

Whozigg schreef:

Het is wel makkelijk oordelen als je niet weet waar je over praat. Jij weet niet hoe de rest van de bokkers het thuis doet. Misschien zitten er wel een aantal bij die het een stuk beter kunnen. Sterker nog dat weet ik wel zeker. Maar als je geen wedstrijd ambities hebt of niet de financiële middelen om dit te realiseren houd het op. Weet niemand dat en maak je de mooiste wissels om de pas in het bos. Er zitten er op dit forum een heleboel die al net zo lang in het zadel zitten en paarden hebben als de top van de sport en ondertussen ook echt wel weten waar het over gaat. Alsof oranje lintjes de enige norm is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:53

Dst dus Jennyj01.

Niet iedereen heeft het geld (er voor over) om een paard van 10.000en euro's te kopen.
Terwijl ik ook op wedstrijd leuke dieren zie die het ver kunnen gaan schoppen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:08

Jenny...... keep on dreaming :D .

Wat jullie ook van Adelinde mogen vinden, zij heeft de laatste jaren tot de wereldtop behoord. Zeker met niet het makkelijkste paard.

Het is een illusie dat jij je kan meten met dit niveau. Ook al spring je prachtige wissels in het bos...... er komt iets meer bij kijken ;)

Ramona, die leuke paarden die jij op wedstrijd ziet, behoren ook niet tot de wereldtop..... dus dat kan je niet vergelijken.
En € 10.0000 kom je niet ver mee in de internationale wedstrijdsport. Wat denk je dat alleen het reizen kost ?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:24

Electra63 schreef:

Wat jullie ook van Adelinde mogen vinden, zij heeft de laatste jaren tot de wereldtop behoord. Zeker met niet het makkelijkste paard.

Het is een illusie dat jij je kan meten met dit niveau. Ook al spring je prachtige wissels in het bos...... er komt iets meer bij kijken ;)

Ramona, die leuke paarden die jij op wedstrijd ziet, behoren ook niet tot de wereldtop..... dus dat kan je niet vergelijken.
En € 10.0000 kom je niet ver mee in de internationale wedstrijdsport. Wat denk je dat alleen het reizen kost ?

Dat is mijn inziens precies wat Jennyj01 ook zegt hoor. Als je de financiële middelen niet hebt, dan houdt het gewoon op. En er zullen zeer zeker mensen zijn met enorm veel potentie die nooit aan het licht komen, dat kan jij ook niet weten. En dat heeft bijzonder weinig met dromen te maken maar met cijfers en een grote dosis geluk, en dat naast het goed kunnen sturen.

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:28

Nou, dan zien we jullie binnenkort vast wel aan de top.. al is het maar de top van NL :) De topruiters hebben ook sponsoren, dus als jullie zo goed zijn, komen die vast op jullie pad :)

Whozigg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:29

Oh en Jenny, geloof me, weet echt wel waar ik over praat ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:30

Er zijn voor mij persoonlijk meer dan genoeg andere topruiters die wél hartstikke prettig zijn om naar te kijken. Als jij er niet tegen kunt dat er mensen kritisch zijn over deze betreffende topruiter, en daardoor op de man ipv op de bal moet gaan spelen, is bokt wellicht de foute plek voor je, want dit soort topics zul je nog vaker tegen komen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:05

Electra63 schreef:

Lezen blijft moeilijk. Ik heb niet gezegt dat ik me kan meten met dit niveau. Wel dat ik mensen ken die dat wel kunnen als ze daar voor zouden gaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:08

Whozigg schreef:
Nou, dan zien we jullie binnenkort vast wel aan de top.. al is het maar de top van NL :) De topruiters hebben ook sponsoren, dus als jullie zo goed zijn, komen die vast op jullie pad :)

En waarom zouden we dat willen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:09

Lara_Silver schreef:
Er zijn voor mij persoonlijk meer dan genoeg andere topruiters die wél hartstikke prettig zijn om naar te kijken. Als jij er niet tegen kunt dat er mensen kritisch zijn over deze betreffende topruiter, en daardoor op de man ipv op de bal moet gaan spelen, is bokt wellicht de foute plek voor je, want dit soort topics zul je nog vaker tegen komen.

Inderdaad. Alsof iedereen die op een bepaald niveau rijdt een keurig nette persoon is die geen vuile dingen uithaalt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:28

Lara_Silver schreef:

Heel erg mee eens. En meerdere ruiters hebben zich al meer dan eens bewezen in de topsport. Dat is bij Adelinde nog maar afwachten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:25

Janine1990, ik neem aan dat jij met meerdere ruiters de top of subtop van Nederland bedoelt? Niet die Bokkers die GP-oefeningen in het bos of in de achtertuin rijden?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:13

Electra63 schreef:

Het spijt me verschrikkelijk, maar als dat het kunnen is dan wil ik het niet kunnen.

Dat terwijl ik met groot plezier naar vele andere ruiters kijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:17

Electra63 schreef:
Janine1990, ik neem aan dat jij met meerdere ruiters de top of subtop van Nederland bedoelt? Niet die Bokkers die GP-oefeningen in het bos of in de achtertuin rijden?

Wereldtop uiteraard :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:18

Adelinde reed "vroeger" veel minder gedwongen dan tegenwoordig.
Dat weet ik overigens ook van mensen die vroeger nog bij haar hebben gelest.

Allengs werd het "harder"" en afgedwongener.

Dat zal er mee te maken hebben dat zij nu in de "top" moet meedraaien, en wellicht een sponsor hier en daar tevreden dient te houden, zo gáát dat in (en ook op weg naar) te top. Dat patroon zag je eerder al bij Anky onstaan.

Dat maakt het echter nog alleszins geen fijn beeld om te zien, ik zie niet in waarom hier geen kritiek op geleverd mag worden.

"In de top"rijden vind ik dan ook absoluut niet synoniem aan "vriendelijk"of "correct" rijden. Vaak juist integendeel.

Het probleem is dat velen dit beeld als het juiste, correcte beeld zien.
Dat is het absoluut NIET.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 14-04-15 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:30

Ik vind andere combinaties/ruiters/paarden misschien ook wel mooier/fijner om naar te kijken, maar ik heb respect voor wat Adelinde heeft bereikt met zo'n stresskip. Dat kan je niet vergelijken met Mien op het plaatselijke concours die 3 wp rijdt. ;)

Ook Charlotte moet maar afwachten of zij ooit met een ander als Valegro zulke resultaten zult behalen. Anky en als 2e Isabel zijn 2 ruiters die dit vaker hebben gepresteerd.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:31

Electra63 schreef:
Ik vind andere combinaties/ruiters/paarden misschien ook wel mooier/fijner om naar te kijken, maar ik heb respect voor wat Adelinde heeft bereikt met zo'n stresskip. Dat kan je niet vergelijken met Mien op het plaatselijke concours die 3 wp rijdt. ;)

Ook Charlotte moet maar afwachten of zij ooit met een ander als Valegro zulke resultaten zult behalen. Anky en als 2e Isabel zijn 2 ruiters die dit vaker hebben gepresteerd.

Isabel zelfs heel wat vaker dan Anky. En Isabel weet van kwalitatief heel wat mindere paarden altijd weer een GP paard te maken. Wat mij betreft is dat de werkelijke dressuurkoningin.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:44

Ach ik vind 3 x achtereenvolgend goud op de OS toch wel het hoogst haalbare. :D
Maar Isabel behoort inderdaad al jaren tot de wereldtop met verschillende paarden. Ik noemde haar immers in 1 zin met Anky. Maar op beiden is altijd ook veel kritiek.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:52

Whozigg schreef:

Je moet wel de middelen hebben om zo ver te komen met een 'goedkoper' paard om jezelf in de kijker te rijden, dus het is echt niet waar dat iedere goede ruiter aan de top kan komen.

Er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken dan geld, als je kijkt naar de tijd en moeite die alle topruiters erin steken om bij de top te komen en daar te blijven.

Charlotte is ook nog een stuk jonger dan Anky en Isabel, dus dat kun je niet helemaal vergelijken denk ik. Ben wel benieuwd wat ze met andere paarden kan bereiken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:44

Electra63 schreef:
Ach ik vind 3 x achtereenvolgend goud op de OS toch wel het hoogst haalbare. :D
Maar Isabel behoort inderdaad al jaren tot de wereldtop met verschillende paarden. Ik noemde haar immers in 1 zin met Anky. Maar op beiden is altijd ook veel kritiek.

Anky wil alleen als ze bovenin mee kan draaien. Dat geeft ze ook zonder morren toe. Wat ik overigens super cool vind.

Isabel doet met veel paarden een beetje mee, maar sinds Satchmo is ze niet meer zo'n geduchte concurrent geweest op het hoogste niveau. En dan heb ik het niet over 2 of 3 sterren wedstrijden ;)

Anky haar rijden is absoluut veranderd en niet altijd positief. Maar ik zie haar zo veel liever rijden dan Adelinde. Kan me ook nog hoed herinneren dat in Londen de kür van haar zo mooi was, dat menigeen haar het brons graag had toegewild.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:08

Daaruit blijkt, hoe moeilijk het is, om het juiste paard te vinden en om aan de wereldtop te komen en weer opnieuw met een ander paard.
En omdat Adelinde jaren heeft meegedaan in deze top, verdient ze wel een beetje respect.