Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

jadekenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:08

Ikzelf heb een bonte pony, liefste dier ooit maar inderdaad niet moeders mooiste.
Heeft niet meteen het uitzicht als "sportpony", ik vraag me eigenlijk af wat mensen met sportpony bedoelen? Ikzelf zie een perfect geschoren vosse/bruine pony met knotten, duur lederen zadel meestal bruin met bijpassend hoofdstel, borsttuig en lederen beenbescherming met een meisje/jongen op volledig weggestopt in het bling. Ik denk dat dit het typische beeld is dat mensen hebben,echter heb ik zelf bruin tuig,cap met strass,bruin wedstrijdjasjes met strass, mijn pony is geschoren en gedot. Ben ik nu verwaand? Heb ik nu een pony gekocht die alles al kan omdat ik te lui was om alles nog aan te leren? Heb ik ouders die me hard pushen? Nee, ik hou van mooi tuig en ik spendeer er al mijn spaargeld aan. Ik vraag me dan af wat er mis mee is...
Echter valt mijn pony absoluut niet in de smaak "je kan er nog zoveel bling aanhangen als je wil,het blijft een lelijk beest" is een opmerking die ik dikwijls krijg. 1x kwam er een moeder naar me toe die me vertelde dat dit de inrijpiste was van de 90cm en dat de piste voor de 60cm wat verderop was >;)
Heb er maar niks opgeantwoordt maar toen ik 3e werd in de 90cm kon ik het me toch niet laten om haar een stralende glimlach toe te werpen tijdens de prijsuitrijking :=

fenijro_tani

Re: Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:01

Mag ik vragen wie jou pony niet mooi vind, hij is prachtig <3 .
Ik vind persoonlijk niks erg aan het woord sportpony, ik walg er alleen van als er te arrogante kinderen opzitten ;) .
Zelfvertrouwen is goed, iets wat elke ruiter zou moeten hebben, maar arrogantie is een hele grootte valkuil, waardoor je jezelf/je paard overschat bijvoorbeeld een ruiter die een groene pony koopt en daardoor het beestje (en misschien zichzelf wel) verpest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:05

minikatje schreef:
Ik heb eigenlijk het idee dat er nog steeds een pennysfeer heerst. Duur bijna altijd slecht, pony is de dupe en meisje/ouders zijn krengen en verschrikkelijk.
Meisje op een pluispony is bijna altijd een outsider die stiekem toch wel wint.

Dat heb ik tijdens het lesgeven ook wel totaal anders gezien. Ouders die hun kinderen de kans gunden omdat ze die kans zelf nooit hebben gehad en een peperdure maar ontzettend lieve pony hadden gekocht omdat dat de enige was die hun dochter er niet had afgesmakt. Die hun dochter in alles steunden ( Ja, meerdere combinaties. Er was zelfs een vader die heeft leren rijden en een extra paard had gekocht zodat ze samen naar buiten konden. Dat was zo lief! )

Maar ook meisjes die liepen te schreeuwen en hakketakken op hun lieve pluispony. Heb 1 keer een zweepje afgepakt van een stel met een fjord, die werd compleet lens geslagen zowel door de ouders als door het kind.

Het lijkt wel dat als je gaat voor iets wat net boven de norm ligt, je de schijn al tegen je hebt.
Even wakker worden mensen :)

Er zijn ook zat dure sportpony's die een ontzettend zacht karakter hebben omdat ze daar op gefokt worden.

Volgens mij zijn die ouders die af lopen te geven op ponys van anderen de ergste. Pony van de concurrentie is voor dit soort ouders altijd verkeerd. Te mooi, te lelijk, te duur, te goedkoop.... Nooit goed!
Als je merkt dat je loopt te zaniken over de pony van een ander kind, moet je je als ouder maar eens afvragen of jij niet zo'n overfanatieke drammoeder bent. :Y)

Annoya

Re: Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:17

@jadenken, die bonte pony van jou is erg mooi. een vriendin bij de ponyclub vroeger had ook pony van dat kaliber, die was geïmporteerd uit Ierland. koffievos bont was die van haar, robuuste pony met een heel krachtige sprong.

tessaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:01

vreselijk vind ik dat ja. maar heb je bij veel sporten last van. maar sowieso, als het nog met name recreatief is, laat die kids lekker. Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden als mijn ouders zo staan te schreeuwen. Aanmoedigen mag natuurlijk wel, maar dat is een verschil...

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:16

Bij ons in de vereniging gaat het allemaal vaak heel gemoedelijk.
Heb het wel een keer omgekeerd gezien, dat een meisje helemaal tekeer ging tegen haar moeder:
Tijdens het lostijden ging het helemaal mis, paard werd een beetje dwars. en haar moeder probeerde haar gewoon rustig te kalmeren. Maar ze ging helemaal los! de moeder moest haar bek houden en opflikkeren. op een gegeven moment werd ze zelfs uitgemaakt voor k*t h**r. Ik snap niet dat die moeder er nog bij is gebleven en haar proefje ook nog netjes voor heeft gelezen. Als het mijn dochter was geweest had ik gezegt van zoek het maar lekker uit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 06:41

Zoek het maar uit? Respect voor je geduld. Ik had de teugels gepakt, Madame van de pony afgehaald en was onverrichter zaken met pony naar huis gegaan. Ik laat me niet uitschelden en al helemaal niet Door een kind.