Paardrijden met een maatje meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:01

SdaphneS schreef:
Alweer een topic!? :oo
Net als in al je andere topics neem je adviezen van bokkers niet aan.
Er zijn volgens mij heel veel goede tips gegeven in het topic. Lees die nog een rustig door en kijk wat je ermee kunt doen.
Je kunt het wel, maar je moet het wel zelf willen. Succes! :)

Oke, ik maak wel geen topics meer aan en ga wel van bokt is iedereen blij _O-

SdaphneS

Re: Paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:03

Dat lijkt me geen oplossing. De oplossing lijkt mij dat je gaat kijken wat je wil kunt en niet wat je niet kunt!
Er zijn echt heel veel goede tips gegeven, kijk wat je ermee kunt en doe er wat mee.
Het heeft geen zin om elk advies de wind in te slaan, waarom vraag je dan advies?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:05

Lasca_1987 schreef:
SdaphneS schreef:
Alweer een topic!? :oo
Net als in al je andere topics neem je adviezen van bokkers niet aan.
Er zijn volgens mij heel veel goede tips gegeven in het topic. Lees die nog een rustig door en kijk wat je ermee kunt doen.
Je kunt het wel, maar je moet het wel zelf willen. Succes! :)

Oke, ik maak wel geen topics meer aan en ga wel van bokt is iedereen blij _O-

Uhh.. ik geloof niet dat ze dat bedoelt met haar berichtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:06

Dorine, t was ook maar als grapje bedoeld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:07

SdaphneS schreef:
Dat lijkt me geen oplossing. De oplossing lijkt mij dat je gaat kijken wat je wil kunt en niet wat je niet kunt!
Er zijn echt heel veel goede tips gegeven, kijk wat je ermee kunt en doe er wat mee.
Het heeft geen zin om elk advies de wind in te slaan, waarom vraag je dan advies?

Wel, als er adviezen worden gegeven zal ik voort vriendelijk danken en t meenemen. Zal er geen weerwoord op hebben, alleen in gedachte.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:09

Lasca_1987 schreef:
SdaphneS schreef:

Wel, als er adviezen worden gegeven zal ik voort vriendelijk danken en t meenemen. Zal er geen weerwoord op hebben, alleen in gedachte.

Ik zeg niet dat je niet kritisch mag zijn op de adviezen. Ik zeg alleen sta wat meer open voor de adviezen.
Als jij het gevoel hebt hier heb ik niets aan dan kun je dat best aangeven.
Maar de meeste berichten die jij in het topic plaats zijn verwerpend van aard. Je verwerpt direct wat de bokkers aandragen.

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:19

Heey meis,

Heb je filmpje bekeken en het topic vluchtig doorgelezen.
Mijn mening, (vanuit mijn ervaring):

Je zit is niet diep genoeg om het paard door de galop heen te helpen. Je kunt misschien wel aangalopperen, maar hij valt er zo weer uit. Buiten dat het paard niet goed op je beenhulp reageert en niet voorwaarts is. De kans is groot dat je er zo afvalt als je zit niet goed is.
Kwestie van ervaring. Dus gewoon lekker door blijven oefenen.
Ga eens zonder teugels en beugels rijden. Volgens mij is Lasco daar een prima geschikt paard voor zo te zien.
Wat je kunt doen is: recht op zitten armen langs je lichaam laten hangen, concentreer je op je 'kruis' beweeg vanuit je heupen en je kruis mee met het paard, doe desnoods je ogen dicht. Eerst stap, dan draf.

De galop komt later wel.
Eerst contact met je paard krijgen.

Is galopperen zo belangrijk voor je? ( Hoef je niet hier te antwoorden hoor, maar ga het eens na bij jezelf)

Gut wat wil ik jou graag les geven ;-) !!
Succes.....

Oef, je krijgt wel een overkill aan informatie zo in dit topic....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:20

Lasca_1987 schreef:
Dorine, t was ook maar als grapje bedoeld...

Nou, zo kwam het op mij niet bepaald over. Daarnaast heb jij het nu tegen mensen over 'vriendelijk zijn', terwijl je er zelf ook wat van kan in dit (en andere) topics. Iets met geven en terugkrijgen...

Sorry, maar ongeveer ieder topic van jou eindigt op deze manier. Mensen zeggen iets wat je niet aanstaat en dan ben je beledigd, op dit topic moet straks zeker ook een slotje? Neem die tips toch eens aan, je kan er zoveel van leren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:23

wat ik op het galop filmpje zie, is dat je erg achterover gaat hangen
je pakt het zadel vast en gooit je lichaam naar achter
en dan gaat het paard gelijk in tempo omlaag

je lichaam mee laten bewegen met de gang van het paard ,niet tegenhangen zoals je op filmpje deed

je hebt misschien al les gehad over de zit?
diep zitten en iets achterover[je rug bol maken, buikspier aanspannen ] is afremmen
je bovenlichaam iets naar voren is ruimte geven om te versnellen

rijden met je zit, sturen met je zit.

ik rij western ,maar ik denk dat niet veel uitmaakt

en je benen moeten strekken ,die hakken moeten omlaag
ik zou je beugels gaatje langer maken, dan kom je ook niet zo`n eind uit je zadel met lichtrijden.

en ik ben ook te zwaar 85kg en heb nog een zadel van 15kg, jouw gewicht is het niet.

en het zal best makkelijker gaan als je 15kg kwijt bent, ik ben ook lichter geweest vroeger :+ maar ik ben ook 97kg geweest en reed toen gewoon op mijn appaloosa van 150cm en deed ook de galop.

ik wens je heel veel paardrij plezier, laat dat door niemand afpakken, ik vind dat er soms bot gereageerd word en met veel !!!!!! dat is echt niet nodig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:26

Kirsha, precies. Dus als men niet vriendelijk naar mij is krijgen ze dat op den duur terug. Ik ben erg lang in dit topic gewoon vriendelijk gebleven, op tips gaf ik een "weerwoord" zoals vele t noemen, ik noem het een mening.

Freefeelster; Nee galopperen is niet belangrijk. Waar woon je, dan kom ik een lesje volgen ;) ?
Zo der teugels en beugels is een goed idee maar dan moet dat wel van mijn instructrice mogen en idd Lasco is daar geschikt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:31

Mirgino dat is dus fout van mij om achterover te gaan zitten. Nee heb geen les gekregen over de zit. Ik weet zelf niet zo goed hoelang mijn beugels moeten zijn, ik weet wel met dat ie bij je oksel moet komen. Maar met te lange beugels, die glijden steeds te ver door. Afgelopen x ging t draven dan wel goed, dat mijn beugels niet gleden maar met galopperen gingen mn beugels schuiven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:53

Lasca_1987 schreef:
Kirsha, precies. Dus als men niet vriendelijk naar mij is krijgen ze dat op den duur terug. Ik ben erg lang in dit topic gewoon vriendelijk gebleven, op tips gaf ik een "weerwoord" zoals vele t noemen, ik noem het een mening.

Je draait het precies om. Mensen geven tips en je keurt álles af. Vind je het gek dat mensen zich daaraan ergeren? Dat jij dat als 'onvriendelijk' bestempelt, prima. Maar ik vraag me oprecht af waarom je tips wilt als je er toch niets mee doet. Wat voor tips wil je dan wel horen? Alle tips die ik kan bedenken zijn hier genoemd (en afgekeurd).

Begrijp me niet verkeerd, net als ieder ander hier probeer ik je ook alleen maar te helpen. Maar zo komen we niet echt ergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:59

Kirsha;
Sorry dat ik niet durf te skeeleren (laat staan schaatsen of skieen en wat betreft t schaatsen, nogmaals vraag mijn vriendin)
Sorry dat ik niet kan zwemmen, Sorry van dit sorry van dat...maar er veel aan doen kan ik niet.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:01

Lang niet alle tips gaan over het skeeleren, zwemmen, weet ik veel. Er zijn al zóveel andere tips gegeven, maar daar reageer je niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:03

Misschien zie ik door het bos de bomen niet meer?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:04

Dit vind ik een beetje een rare reactie als ik eerlijk ben. Je vraagt mensen om advies maar neemt vervolgens niet aan wat mensen zeggen. Er zijn genoeg dingen genoemd die iedereen, met wat voorn gezondheid dan ook kan doen. Wij kunnen op dit blauwe beeld niet zien wat jij wel of niet kunt. Het is erg makkelijk om overal op te zeggen dat je alles niet kunt. Ik denk persoonlijk dat dat niet waar is. Je kunt zelf genoeg doen (buiten hardlopen/zwemmen/skeeleren wat trouwens goed is voor de beweging maar niks doet met je balans ) Het grootste probleem is naar mijn idee is hier het willen. Als het daaraan schort prima, maar dan moet je niet mensen om advies blijven vragen. De meeste reacties die een beetje kortaf zijn heb je zelf uitgelokt door opmerkingen die je geplaatst hebt...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:06

pluisje88 schreef:
Dit vind ik een beetje een rare reactie als ik eerlijk ben. Je vraagt mensen om advies maar neemt vervolgens niet aan wat mensen zeggen. Er zijn genoeg dingen genoemd die iedereen, met wat voorn gezondheid dan ook kan doen. Wij kunnen op dit blauwe beeld niet zien wat jij wel of niet kunt. Het is erg makkelijk om overal op te zeggen dat je alles niet kunt. Ik denk persoonlijk dat dat niet waar is. Je kunt zelf genoeg doen (buiten hardlopen/zwemmen/skeeleren wat trouwens goed is voor de beweging maar niks doet met je balans ) Het grootste probleem is naar mijn idee is hier het willen. Als het daaraan schort prima, maar dan moet je niet mensen om advies blijven vragen. De meeste reacties die een beetje kortaf zijn heb je zelf uitgelokt door opmerkingen die je geplaatst hebt...

Hou maar op Pluisje, het wil er niet in... Ik denk dat ik het ook maar opgeef -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:08

Nogmaals ik heb nooit gezegd dat ik niet wil

En als jullie me niet willen geloven prima.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:22

Lasca, deze tip heb ik nog niet eerder in dit topic gelezen maar misschien is het een idee om een meeting te organiseren in je buurt? Zo leer je meer mensen kennen uit je buurt, misschien ook wel met een maatje meer. Ik denk dat als jij je problemen face to face bij andere bokkers neerlegt, dat ze er heel anders tegenover staan. Misschien een leuk idee om een skeeler/wandel/fiets meeting te houden. Zo krijg je een low-budget sportmaatje die jou kan stimuleren en tips geven als het ook een ruiter/amazone is. Zo leer je meer over paardrijden, wordt je nog meer gestimuleerd in het afvallen, en krijg je 'in het echt' verhalen te horen waar je dan misschien wel dingen van aan wil nemen. Dat is absoluut niet aanvallend bedoeld, ik heb alleen maar het beste met je voor. Desnoods wil ik ook wel een keer met je meeten om samen te skeeleren. Ik heb veel familie in de buurt van Amsterdam te wonen, en kom er dus regelmatig. Als het je leuk lijkt zal ik proberen je over je angst heen te helpen, en wie weet slaat het skeelervirus ook wel bij jou aan!

In ieder geval succes meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:26

Hoi Karen,

Dankjewel voor de tip! Heel leuk idee en ga ik ook zeker uitvoeren! Moet ik eerst alleen weten hoe ik met school / stage zit. Dat is even een heel ingewikkeld verhaal maar kan op het moment geen afspraken maken. Maar zodra dat kan ga ik een meeting organiseren!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:37

Lasca_1987 schreef:
Mirgino dat is dus fout van mij om achterover te gaan zitten. Nee heb geen les gekregen over de zit. Ik weet zelf niet zo goed hoelang mijn beugels moeten zijn, ik weet wel met dat ie bij je oksel moet komen. Maar met te lange beugels, die glijden steeds te ver door. Afgelopen x ging t draven dan wel goed, dat mijn beugels niet gleden maar met galopperen gingen mn beugels schuiven.

Omdat jij je hakken omhoog doet glijden je voeten te ver in de beugels
Je moet proberen je hak,heup en schouder op 1 lijn te hebben op je zitknobbels zitten en je lang maken en hakken uitdrukken

Dan val je ook niet zo snel voorover met draven en klap je ook niet achter in je zadel

Ik vind ook dat je veel te snel gaat in de les,jouw instructrice moet het wel goed aanleren en pas verder gaan als jij daar aan toe b

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:40

Lasca_1987 schreef:
Misschien zie ik door het bos de bomen niet meer?

Neen hoor, je pikt er gewoon heel graag de bomen uit die je zelf niet mooi lijkt te vinden :)

Ik heb je topic gevolgd, filmpje gekeken enzo, ik ben het ook niet met alle tips eens maar hej, mensen hebben een mening en geven die op een vrij vriendelijke manier, het is gewoon bloedirritant dat zoveel mensen jou (en niet alleen in dit topic) willen helpen en je enkel op die paar zinnetjes reageert die je niet leuk lijkt te vinden, doe eens volwassen, adem diep in en uit, negeer de dingen die je niet leuk vindt, en doe iets met de dingen die je wél wat lijken :)

Je opmerking over dat je stage hebt die je nog niet hebt vind ik trouwens onzin: afspraken kun je maken om weer af te zeggen hoor, en voor ieder topic dat je op bokt had aangemaakt en de tijd die hierin kruipt (waarmee ik niet wil zeggen dat je geen topics mag maken uiteraard) had je een half uurtje kunnen gaan fietsen. Fietsen is niet moeilijk toch? Dan ga je eens boodschappen doen in 't dorp (of voor je zegt dat je geen winkel hebt in 't dorp) of gewoon eens een rondje voor de lol doen. Wandelen is goed, maar gaat je niet fundamenteel helpen met dit BMI. Wil je het huis niet uit? Er staan genoeg filmpjes op youtube met fitnessprogramma's die je kan volgen. Google eens op 30 day shred bijvoorbeeld? Het is afzien, maar het hélpt.

Wat het rijden op zich betreft: ga praten met je instructrice, zij zou je sowieso beter moeten kennen dan wij en zij zou moeten weten hoe ze jouw problemen moet oplossen, heb je na x aantal tijd het gevoel dat dit niet werkt: je kan altijd eens elders een paar lesjes volgen, daar hoef je je Lasco nog niet voor in de steek te laten (er zijn trouwens nog leuke paarden hoor!). Hoe vaak volg je les eigenlijk? En waarom de keuze voor privéles eigenlijk?

Ik heb elders eens gelezen dat je niet graag dingen met mensen doet, goed, maar ga er dan opuit met jezelf, 't is met jezelf dat je nog heel je leven overeen moet komen en niets doen kan leuk zijn, maar daar wordt ieder normaal mens depri van volgens mij, je hebt NU nog geen stage, morgen dus allicht ook niet, ga eens 3u iets echt actiefs doen, maak er een uitdaging van in je vrije tijd nu iets aan jezelf te doen, je wil het, je kan het, zeg je, toon het dan aan de rest van de wereld? Niets leuker dan mensen bewijzen dat ze ongelijk hebben hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:50

Hoi Stral,

Neen, ik doe graag liever niets alleen.. ben jaren zat alleen geweest. Dus juist als ik iets alleen ga ondernemen ga ik mij eenzaam voelen. Heej, sinds wanneer is Amsterdam een dorp? Haha ;)
Nee, ik heb ook niet gezegd dat ik stage heb die ik nog niet heb, dus dat klopt niet. En ja afspraken zijn erom af te zeggen. Maar ik ga geen meeting organiseren om die vervolgens af te zeggen..
En als ikiets negeer, dan krijg ik weer commentaar dat ik niet reageer..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:57

Dat bedoel ik dus, wat doe je met mijn opmerking over het 30-day-shredden bijvoorbeeld?

Maar nu ben je volgens mij ook een hele dag alleen, thuis, achter je computer? Niet slecht bedoeld, kan mij gewoon voorstellen dat het zo gaat. Dan kan je toch beter je fiets nemen en iets gaan doén?

Ik kan trouwens niet telepathisch aanvoelen waar jij woont, mijn excuses, ga dan met je fiets een eindje fietsen, zoiets lukt echt wel overal.

Ik heb niet gezegd dat je meetings moet organiseren, ik zei dat ik dacht ergens gelezen te hebben dat je niet graag in groep iets deed, daar ben ik dus mis in.

Kan je antwoorden op mijn vraag over de keuze voor privélessen?

(DAT bedoelen mensen dus, snap je nu echt zelf niet dat het ongelofelijk debiel is dat je een topic opent, mensen 5 stukken schrijven met goede tips en vragen, je die negeert en dan dat éne foutje dat ergens getypt wordt, dààr ga je dan op reageren, dat komt gewoon echt niet sympathiek over vrees ik :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:04

Ik zit op mijn Ipad nu dus is het lastig om op alles te antwoorden. Ik heb geen eigen fiets, die is verroest en daar ben ik uit gegroeid. Mijn zus heeft wel een fiets, maar waar ga ik heen fietsen vraag ik mijzelf dan af. Ik mag haar fiets lenen.
Ikben niet alleen thuis, mijn vader is ook thuis. Dus om in de huiskamer te gaan fitnissen.. ik doe het liever ergens met privecay dat mn vader mij niet raar gaat staan aankijken en helaas heb ik er in mijn slaapkamer geen ruimte voor, die is namelijk niet groot. Maar ik kan dat 30-day-shredden wel gaan googlen. En dat van Adam was een geintje tussendoor. Ik kwam terug op die meeting omdat ik er in een post over had gesproken.
De keuze van priveles; Ik ging terug naar de manege waar ik in mijn 10erjaren heb gereden. Om te bepalen in welke groepsles ik kan instromen moest ik eerst privelessen rijden. Verder niet meer over groepslessen gehad en weet ook niet of we dat financieel kunnen betalen. Privelessen rijd ik namelijk niet iedere week.