[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:07

Als eerste... waarom zet je er een foto op van bijna een jaar geleden hier neer?
Qua tact en balans ziet die eerste foto er prima uit... ja iets op de voorhand maar denk dat met een vijfjarige die je net rijdt niet meer mag verwachten.
Je eigen houding... tja.. er zit wat spanning.. maar ik vraag me af of zadel wel goed is... je knie steekt bijna over het blad heen.. dan kan je nooit ontspannen zitten (en daarom kan je paard nooit volledig ontspannen)
Wat me daarnaast opvalt is je teugelvoering... zie een heel open pianohandje. Dit lijkt wel vriendelijk maar eigenlijk kan je hiermee geen nette aanleuning krijgen. Je zal eerder een los-vast verbinding krijgen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:17

Ik heb geen foto's van op dit moment. Ik was gewoon even nieuwsgierig. ;)
Ik heb inderdaad een nieuw zadel, waar ik al beter op zit. Open pianohandjes heb je ook helemaal gelijk in, ik zag net het filmpje en ga daar eens hard mee aan de slag.
Bedankt voor de tips. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:30

Geen dank... wat ik altijd jammer vind als mensen oude foto's neerzetten is dat er vervolgens heel veel veranderd is... bij jou is het zadel... maar misschien hou je je handen nu ook al anders :) Daarnaast (wat jij niet doet) is het vaak dat ze daarna allemaal excuses verzinnen... omdat het al zolang geleden is en dat doet degene nu ECHT niet meer. Ik heb dus liever recente foto's, je besteed er toch tijd aan en wil goede tips geven... ik vind dat lastiger als de foto's al paar maand oud zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 12:34

Evelijn schreef:
Geen dank... wat ik altijd jammer vind als mensen oude foto's neerzetten is dat er vervolgens heel veel veranderd is... bij jou is het zadel... maar misschien hou je je handen nu ook al anders :) Daarnaast (wat jij niet doet) is het vaak dat ze daarna allemaal excuses verzinnen... omdat het al zolang geleden is en dat doet degene nu ECHT niet meer. Ik heb dus liever recente foto's, je besteed er toch tijd aan en wil goede tips geven... ik vind dat lastiger als de foto's al paar maand oud zijn.

Ben ik met je eens. :j (inclusief de tips die je net gegeven hebt)

Edit; in mijn volgende les uur zoek ik ff mijn camera op in mijn tas, en plaats ik weer wat foto's.. :j

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:47

Snackie schreef:
Sheenegero wij doen altijd balkjes en.nu zat hij op 50cm. Meer als.dit hebben we niet gesprongen en we gaan ook niet hoger. We trainen vnl technisch met springen. Maar je moet niet altijd t zelfde doen

Dan denk ik dat een in uitje technischer beter gaat zijn ;) waarom? Nu stormt je paardje naar de hindernis met zijn hoofd omhoog en rug weggedrukt en zo gaat die ook over de hindernis. Jammer, want het is de bedoeling dat hij zijn rug meer gaat gebruiken,niet? Je kunt 5 drafbalken leggen en dan een rechte van 50, zo krijgt hij niet de kans om te stormen en heb je doel bereikt met je hindernis.

Begrijp me niet slecht, ik doe mijn best om mijn kant van de situatie uit te leggen hoe ik het zie en ik weet dat ik een slechte uitlegger ben -O-

Dit is een beetje wat ik in mijn hoofd heb wat handiger is: [RT-D] Creativiteit met gymnastieklijntjes

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 14:35

Ik heb helaas enkel wat filmpjes.. Goede foto's zitten er niet tussen..
Ik zet ze wel even neer in linkjes want anders staan er hier allemaal filmpjes :+

Om Gas los te werken zijn we begonnen met wijken. Hij heeft moeite met het inbuigen, dus dit is een goede oefening voor hem om zijn lichaam juist te gebruiken.
Dit eerste filmpje gaat het nog niet zo als gewenst (hij kan het wel!) Hij loopt wat over de buitenschouder weg, dus volgende keer beter de buitenschouder begrenzen. Nou is dit zijn moeilijke kant :+
http://www.youtube.com/watch?v=2mgxcktb1mw

Dit tweede filmpje nog een keer wijken.
Hij doet het hier in het begin wel wat beter, maar nog niet zoals het hoort.. Vind het er niet vloeiend uit zien. Het gaat echt stap voor stap, dan in het midden is het gewoon DRAMA. Hij vergeet dat hij met wijken ook naar voren moet, en niet alleen opzij. Dat zie je hier, hier gaat hij niet meer op zij maar naar voren, om vervolgens weer een stukje wijken op te pakken, dat ik er persoonlijk beter uit vind zien. Helaas trekt hij altijd heel erg naar de hoefslag toe het laatste stukje..
http://www.youtube.com/watch?v=jRZi-KOcCdk

Het volgende filmpje is een stukje draf. Zijn achterhand doet al IETS beter mee, maar nog lang niet zoals het hoort. :n Helaas. Hij had dit keer ERG heet geworden als ik daar heel erg mee bezig zou zijn geweest..
Zijn achterhand mag dus nog meer mee doen. Verder heb ik zelf HELE erge wiebelbeentjes.. Waar dat opeens vandaan komt... :? Ook mag ik mijn handen wat meer tillen.
http://www.youtube.com/watch?v=-tNYltWzGdU

In dit filmpje is de slangenvolte aan de beurt. Ook hier het probleem dat hij geen stelling aan wou nemen. Echt geprobeerd om hem OM mijn binnenbeen heen te zetten. Ik wou meer buiging in zijn lichaam. Zoals ook te zien is, laat hij hier tussen de mindernette stukken door, wel wat ontspanning zien, en hele fijne stukjes! Helaas was het zondag niet onze dag, en is het allemaal niet zoals normaal... Drievliet was weer open dus dat was toch wel wat spannend.
http://www.youtube.com/watch?v=c7h0Y0a6uV4

Hieronder een rechter galopje. Hier zoekt hij wat fijner mijn hand op op sommige momenten. Dit is zijn moeilijke kant, wat ook te zien is doordat hij de hoeken afsnijd. Vond dit niet zo heel erg, want zodra ik er dan heel erg aan ga zitten struikelt hij of gaat in een knoertharde draf. Wel vind ik het fijn dat hij mee doet met de achterhand.
http://www.youtube.com/watch?v=PFjfywhXtUQ

En hier dan zijn linker galop. Hij springt makkelijker door dan in het filmpje rechtsom. Hij zoekt hier alleen niet mijn hand op.. :n Maar ondanks dat ziet dit er relaxter uit dan de rechter galop. Je ziet dat hij een paar passen in draf valt, hier is dan ook duidelijk zijn draversdrafje te zien. Wat ik belangrijk vind is dat hij niet zelf uit galop valt en dan mag blijven draven. Nee ik wil een vloeiende overgang vanuit galop naar draf. Voorheen ging hij vanuit galop HEEL hard draven. Dit stadium zijn we voorbij. We kunnen inmiddels een nette overgang vanuit galop maken, naar een RUSTIG drafje.
http://www.youtube.com/watch?v=Sg7nhXBTc7I

Sorry van de slechte kwaliteit filmpjes... :(

Ik moet op de volgende dingen letten:
- Handen meer dragen
- Benen stil
- Benen wat meer naar achter, geen stoelzit.
- Proberen paard wat meer actief te krijgen, zodat de achterhand net een tikkie beter mee doet.
- Iemand vinden die een vaste hand heeft, en normaal/stiller kan filmen :+
Mijn vriendin wist soms namelijk niet of de camera al aan het filmen was.
- Ohh en nog een klein puntje, ik zie mijzelf zo nu en dan naar mn paard kijken.. Moet ik ook weer even aan denken...

Iemand die een stukje kan schrijven over in de krul lopen..?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:22

Ok, ik vind dit best lastig LoveUggs juist omdat je best vaak goed advies geeft en je ook beetje vertelt over Gaspard en dat hij al wat ouder is en het is niet jou eigen paard. Hij doet me ook veel denken aan Kafka en hoe Kafka jaren gereden is. Maar we geven hier meestal open feedback op elkaar dus dat ga ik wel proberen.

De stukjes die ik het prettigst vond om te zien waren in filmpje4 (van de slangenvoltes) op 0:20 hoor je je paard even briezen, daar komt hij een beetje naar waar ik hem zou willen zien... en in dat filmpje na 1:00 zitten ook aantal stukken waar hij zijn onderhals begint los te laten.
Je schrijft namelijk wel beetje over wat je voelt en wat jij aan je houding wil veranderen... maar niet echt over wat er nu te zien is. Ik zie een paard wat op de voorhand valt met redelijk sterke onderhals die veel is aangespannen en weinig kan ontspannen in zijn rug. De houding is bijna constant hetzelfde. Ik zou hem graag ook af en toe laten stofzuigen... maar dat is nu niet mogelijk door zijn thiedeman. Hij wordt eigenlijk in een houding gedwongen en zijn uitweg is onderhals aanspannen en overal onderuit lopen.
Dat is wat ik zie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 15:37

Bedankt! Het klopt ook wel hoor. Thiedeman heb ik om omdat hij met het koude weer ook echt te sterk is voor me. In iedergeval niet om hem in een houding te dwingen.. Als hij sterk is, dan heb ik hem op t 2e gaatje. In het begin loopt hij dan ook vaak met die onderhals er op, en die durft hij later pas los te laten. Ik weet donders goed WAT ik met hem wil en moet doen, om hem netjes nageeflijk te rijden, alleen weet ik niet HOE ik het moet doen. Ik wil namelijk wel de rust in mijn paard bewaren, omdat dit juist een puntje is waar we aan werken. Nu drievliet weer open is moet hij weer even wennen, is hij afgeleid enz. Dat is wat je hier ook ziet. Een paard dat niet op mij let, maar op de dingen om zich heen. Gelukkig bewaard hij de rust nog een beetje. Ik ben vooral aan het oefenen om voltes en slangevoltes om mijn binnen been heen te rijden. Omstellen is namelijk zo lastig voor hem, dus daar wil ik mee oefenen. Dat hij met de plotselinge herrie van drievliet die hij al jaren gewent is, en dat toch wel wat spannend is, niet na wil geven en de onderhals erop zet vind ik nog niet zo heel erg. (Ondanks dat hij zijn rug dan wegdrukt) Wat ik wel erg vind is dat hij op sommige momenten lekker kan ontploffen en alleen maar hard kan gaan. Maar even terug komen op de thiedeman, die gaat er dan ook af als hij niet nodig is. Hij kan het allemaal wel, maar het ligt echt aan zijn bui, en hoe hij zich voeld.
Hoe kan ik nou een paard dat zo snel opgefokt is, zo graag voor je wilt werken, en ZO ontzettend hard kan gaan, nou nog heter en actiever maken, doormiddel van overgangen? Dit is iets wat we beiden moeilijk vinden, en waar ik nog altijd mijn vraagtekens bij heb staan. Ik ben met hem nog altijd aan het uitzoeken hoe ik dat op moet lossen.
Ik weet heel goed wat ik moet doen, en heb hiermee in korte tijd al best wel wat paardjes gereden, en netjes laten lopen. Mijn vriendin dr 4jarige heb ik op de manier van schakelen, ruimte geven en opvangen, super netjes laten lopen, en daarmee mijn vriendin een vals beeld gegeven (dat niet de bedoeling was), van hoe haar paard loopt. Maar heb haar wel uitgelegd wat ik deed. Maar op de een of andere manier lukt het bij het paard dat ik het beste ken maar niet.. :n tips zijn dus van harte welkom.

Nogmaals, je hebt echt gelijk hoor! :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:54

Loslaten... in alle opzichten.

En nu zou ik je de hele geschiedenis van mij en Kafka kunnen vertellen... maar dan ben ik nog wel een uurtje aan het typen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:04

Haha. Loslaten.. Dus in alle opzichten meer ruimte geven? Niet schakelen, meer teugel geven, been eraan?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:11

Ja.. en ook in je hoofd... loslaten.
Je hebt al zoveel dingen die je erbij haalt.. dingen die hij eng zou vinden, dat hij sterk zou zijn, hard gaat... etc... maar wat is jouw aandeel daarin. Je zou willen dat de thiedeman je helpt... maar die helpt alleen omdat jij je dan veiliger voelt... het paard heeft er niks aan... die wordt tegen gehouden.. kan zijn hoofd alleen binnen die cm's bewegen.
Je schrijft wel dat echte aanleuning vanuit achteren komt...je weet alleen de theorie. Heb je les met Gaspard? Heb je iemand die jullie kan helpen? Gaspard spiegelt jouw iig prima... dus alles wat hij doet/ziet etc... komt dat wel bij hem weg?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:17

Ik denk van wel..
Ik ga er namelijk altijd zo nuchter mogelijk op. En de laatste keer was ik lekker ontspannen aan het uitstappen. Ik dacht eigenlijk nergens aan en zat er echt heel ontspannen op, en ook toen ging hij er vandoor :+. Dat kwam zeker niet bij mij vandaan..
Heb geen les, wel van plan om eens een lesje te nemen. Iemand van buiten af ziet misschien iets dat wij niet zien. Zijn eigenaresse komt eens in de zoveel tijd wel eens kijken hoe het gaat, en dan krijg ik van haar maar daar houd het dan ook op. Ik zou graag met hem gaan lessen, en ECHT lekker met hem gaan rijden, maar zijn artrose werkt dat net even tegen. Ik kan niet een 'intensieve' les met hem volgen.. De ene dag kan hij maar een half uurtje lopen, en de volgende dag een heel uur. Dat maakt ook niet uit, maar denk dat we voor een groot deel moeten roeien met de riemen die we hebben.
Ik ga vanavond eens de thiedeman weg laten. En zorgen dat ik alles écht van me af zet. Ik weet wat ik moet voelen, en ik weet wat ik moet doen. Ik ga vanavond echt even los laten zoals jij zegt. Eens kijken hoe dat gaat. :D

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:25

Ondanks dat ik er weinig verstand van heb, leuk om je filmpjes te zien LoveUggs!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:06

Seb8iaan schreef:
Ondanks dat ik er weinig verstand van heb, leuk om je filmpjes te zien LoveUggs!

Bedankt! Het is alleen nog lang niet hoe het zou moeten..

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:14

Ik weet niet maar ik wil graag weten ..
Ik en Ronja zijn bezig met aan de teugel ( goede begeleiding zonder trek of zaag ) . Dit was gewoon in les en het ging ook niet al te best :o ( onrustige handen )
Wat ik er van vind : Handen niet naar voren steken , want daardoor krijg ik beugjes in teugel .
Als ik gewoon les heb van mijn buurvrouw loopt ze stukken beter probeer daar foto's van te krijgen !

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:37

SheeNegro schreef:
Snackie schreef:
Sheenegero wij doen altijd balkjes en.nu zat hij op 50cm. Meer als.dit hebben we niet gesprongen en we gaan ook niet hoger. We trainen vnl technisch met springen. Maar je moet niet altijd t zelfde doen

Dan denk ik dat een in uitje technischer beter gaat zijn ;) waarom? Nu stormt je paardje naar de hindernis met zijn hoofd omhoog en rug weggedrukt en zo gaat die ook over de hindernis. Jammer, want het is de bedoeling dat hij zijn rug meer gaat gebruiken,niet? Je kunt 5 drafbalken leggen en dan een rechte van 50, zo krijgt hij niet de kans om te stormen en heb je doel bereikt met je hindernis.

Begrijp me niet slecht, ik doe mijn best om mijn kant van de situatie uit te leggen hoe ik het zie en ik weet dat ik een slechte uitlegger ben -O-

Dit is een beetje wat ik in mijn hoofd heb wat handiger is: [RT-D] Creativiteit met gymnastieklijntjes

Je bent een schat, ik voel me niet (en niet snel) aangevallen hoor.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Ik doe normaal ook idd drafbalken,en hebben nu drie keer inuitjes gedaan, deed hij super braaf, en een keer een enkel stijltje moet ook gewoon kunnen natuurlijk.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:02

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:12

Wij hebben graag dat jij even verteld hoe ze voelde, wat beter had gekunt en hoe je het graag wilt zien ;)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:33

Ik had ook nog fotos gezet :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:52

@Evelijn, WE DID IT! Had de thiedeman er wel aangehangen (voor de zekerheid) maar niet vast gemaakt. Ik ben begonnen met een lang teugeltje in stap (uiteraard =P) en toen opgepakt. Eerst even los gedraafd aan een normale teugel, en vervolgens overgang (op zit) terug naar stap. Daar heb ik hem een langere teugel gegeven. Het duurde even maar toen ging hij toch met zijn hoofd lekker stofzuigen. Na even zo gelopen te hebben teugels ietsjes meer op maat genomen, maar nog niet zoals ik altijd heb. Zo ben ik weer aangedraafd. Hij wil nog wel eens gaan rennen als we aandraven namelijk. Toen we een lekker tempo hjadden, weer wat meer teugel gegeven. En ineens ging hij lekker ontspannen, en wat meer mijn hand opzoeken. Toen ik dat merkte, stukje bij beetje de teugels opgepakt, en zachtjes vragen, en er zaten stukjes bij.... *zucht* daar werd je spontaan BLIJ van! *\o/* zo nu en dan tussendoor de teugels weer wat meer los gelaten, en weer opgepakt. Dus wat gespeeld met de lengte, en die zocht hij dan ook netjes op! Dit is een hele goede oefening voor ons omdat hij vaak meer gaat struikelen als hij geen steun meer aan je teugels heeft. Toen kwam de galop.. Hierin ben ik begonnen met mijn teugels op maat. Toen hij lekker liep, de teugels weer wat laten vieren. En dit ging heel erg goed!! Ik denk dat ik hierop door ga oefenen! :j bedankt voor de tips!!

@DoxLover, als ik thuis ben zou ik even kijken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:04

@DoxLover, leuke pony, je zit zelf beetje naar voren in het zadel en je pony duikt daarom ook een beetje. Als je iets rechter op gaat zitten op je zitbeentjes dan ziet het er al een stuk netter uit. De pony lijkt nu beetje richting halsstrekken te gaan.. maar zou daarvoor iets meer moeten laten zakken. Ben wel benieuwd hoe je gevoel in je handen is op zo'n moment.
Denk dat als je gewoon vaak les hebt en zelf netjes op je eigen zit en houding gaat denken dat het hartstikke goed gaat komen. Je bent nog jong en hebt een jonge pony rustig aan je hebt alle tijd.

@Jennifer... zoals SheeNegro aangeeft zonder dat je zelf even bekijkt wat je ziet op de foto etc. ga ik er geen tijd aan besteden.

@LoveUggs... jammer dat je zo ver weg woont... je zou echt Kafka eens moeten zien.. dat struikelen bij 'steun' och jee.. ik dacht ook altijd dat er van alles aan de hand was.... maar eigenlijk liet ik hem gewoon zelf struikelen.. teveel eraan zitten duwen :o zit hem dan eigenlijk dan gewoon dwars ipv hem op zijn eigen benen te laten lopen... maar dat op eigen benen lopen (en je eigen hoofd tillen) heeft hij bijna afgeleerd door vanaf inrijden bijna altijd met thiedeman of martingaal gereden te zijn (en dan ook nog luchtzuiger zodat atlas/nek veel spanning heeft en de verkeerde spieren) probeer dan nog maar eens een correcte aanleuning te krijgen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:13

Jammer dat ik op mijn telefoon niet op profielen kan kijken '-_- waar woon jij in de buurt? Dan is dat misschien iets leuks voor in een vakantie. Kan ik misschien nog veel van leren! :j
Dat wij Gas nu tijdelijk met thiedeman rijden komt door aandringen van mij :o in de winter periode's (sinds het kouder werd) werd hij echt te sterk voor me. Hij wou alleen maar hardhardhard, en 'remmen' was geen optie. Heb daar heel lang mee lopen klooien en niks gezegt, en toen ik het vertelde heeft de eigenaresse een thiedeman voor me aangeschaft. Dan had ik iets meer te vertellen. En aangezien zij toen niet reed en nog moest bevallen, was ik de enige die hem reed.. Het was zeker niet omdat hij met zijn hoofd gooide of om hem aan de teugel te krijgen, maar meer een 'tijdelijke' noodoplossing om wat meer te zeggen te hebben. Zijn eigenaresse kon me toen ook niet helpen omdat ze op t punt van bevallen stond.. (Heb dan ook van haar geld zelf de thiedeman aangeschaft).
Ik ben blij dat we hier weer wat nieuws hebben om mee te oefenen!

Edit; zie net dat je in Groningen woont. (toch?) Da's idd wel wat ver! En helaas ook heel duur met het OV! :o -O-
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 03-04-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:23

Evelijn , Ja klopt . Zag ik later pas :o Ja Ronja is nog jong en ik ook , en we doen het ook rustig aan , en ja klopt zo gaat het richting hals strekken maar we zijn bezig en alles op zn tijd :D ! En hoe bedoel je gevoel in je handen ? Nou ik voel dat ze wil gaan omdat het dan een beloning is voor mijn handhouding , dus ik geef . Als ze slomer gaat geef ik been want ze mag niet sjokken . Want achterhand is ook belangerijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:37

LoveUggs, van mij even een reactie na het hebben van een stijve nek :')
Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. Wel vind ik hem onregelmatig en stijf ogen, vooral achter. Rechtsachter beweegt hij heel apart en linksachter houd hij wat stijf, er zit weinig buiging in de sprong.

Maar goed dan het rijtechnische deel. Het wijken, daar denk je te zijwaarts waardoor je het je paard te moeilijk maakt. Je mag meer voorwaarts gaan denken, hij schaart al netjes. Probeer hem wel rechter te houden en meer mee te nemen met de voorhand, dus je handen wat opzij naar waar je naartoe gaat. Kiijk zelf ook waar je heen gaat. En doe 3 passen opzij, 3 passen voorwaarts, zo ga je nog beter het paard regelen en wordt hij meer van jou.
En let op je tempo in de stap, het is actief, maar eigenlijk te voorwaarts. Probeer het actieve iets meer op te vangen, kleine kneepjes met je hand gelijk met een zithulp, je billen in het zadel duwen. Maar wel met behoud van been :)

En Welmoed, altijd leuk om nieuwe mensen te zien hier, dus welkom. Wat ik altijd een leuke opmerking vind is dat men denkt dat hij achter wel ondertreed. Maar dat moet een paard ook, anders kan het paard niet voorwaarts gaan. Dus probeer te gaan kijken wanneer een paard goed ondertreed. Hoe actief gebruikt hij het achterbeen.
Jouw paard zet braaf zijn beste beentje voor :P Maar hij treed niet actief onder. Dan zou het achterbeen veel verder onder mogen komen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:44

Ik vind het zelf een fijn beeld.