Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daarnaast (wat jij niet doet) is het vaak dat ze daarna allemaal excuses verzinnen... omdat het al zolang geleden is en dat doet degene nu ECHT niet meer. Ik heb dus liever recente foto's, je besteed er toch tijd aan en wil goede tips geven... ik vind dat lastiger als de foto's al paar maand oud zijn. Evelijn schreef:Geen dank... wat ik altijd jammer vind als mensen oude foto's neerzetten is dat er vervolgens heel veel veranderd is... bij jou is het zadel... maar misschien hou je je handen nu ook al andersDaarnaast (wat jij niet doet) is het vaak dat ze daarna allemaal excuses verzinnen... omdat het al zolang geleden is en dat doet degene nu ECHT niet meer. Ik heb dus liever recente foto's, je besteed er toch tijd aan en wil goede tips geven... ik vind dat lastiger als de foto's al paar maand oud zijn.
(inclusief de tips die je net gegeven hebt)
Snackie schreef:Sheenegero wij doen altijd balkjes en.nu zat hij op 50cm. Meer als.dit hebben we niet gesprongen en we gaan ook niet hoger. We trainen vnl technisch met springen. Maar je moet niet altijd t zelfde doen
waarom? Nu stormt je paardje naar de hindernis met zijn hoofd omhoog en rug weggedrukt en zo gaat die ook over de hindernis. Jammer, want het is de bedoeling dat hij zijn rug meer gaat gebruiken,niet? Je kunt 5 drafbalken leggen en dan een rechte van 50, zo krijgt hij niet de kans om te stormen en heb je doel bereikt met je hindernis.

Helaas. Hij had dit keer ERG heet geworden als ik daar heel erg mee bezig zou zijn geweest..
Ook mag ik mijn handen wat meer tillen.
Maar ondanks dat ziet dit er relaxter uit dan de rechter galop. Je ziet dat hij een paar passen in draf valt, hier is dan ook duidelijk zijn draversdrafje te zien. Wat ik belangrijk vind is dat hij niet zelf uit galop valt en dan mag blijven draven. Nee ik wil een vloeiende overgang vanuit galop naar draf. Voorheen ging hij vanuit galop HEEL hard draven. Dit stadium zijn we voorbij. We kunnen inmiddels een nette overgang vanuit galop maken, naar een RUSTIG drafje.

tips zijn dus van harte welkom.
. Dat kwam zeker niet bij mij vandaan..
( onrustige handen )
SheeNegro schreef:Snackie schreef:Sheenegero wij doen altijd balkjes en.nu zat hij op 50cm. Meer als.dit hebben we niet gesprongen en we gaan ook niet hoger. We trainen vnl technisch met springen. Maar je moet niet altijd t zelfde doen
Dan denk ik dat een in uitje technischer beter gaat zijnwaarom? Nu stormt je paardje naar de hindernis met zijn hoofd omhoog en rug weggedrukt en zo gaat die ook over de hindernis. Jammer, want het is de bedoeling dat hij zijn rug meer gaat gebruiken,niet? Je kunt 5 drafbalken leggen en dan een rechte van 50, zo krijgt hij niet de kans om te stormen en heb je doel bereikt met je hindernis.
Begrijp me niet slecht, ik doe mijn best om mijn kant van de situatie uit te leggen hoe ik het zie en ik weet dat ik een slechte uitlegger ben
Dit is een beetje wat ik in mijn hoofd heb wat handiger is: [RT-D] Creativiteit met gymnastieklijntjes
zo nu en dan tussendoor de teugels weer wat meer los gelaten, en weer opgepakt. Dus wat gespeeld met de lengte, en die zocht hij dan ook netjes op! Dit is een hele goede oefening voor ons omdat hij vaak meer gaat struikelen als hij geen steun meer aan je teugels heeft. Toen kwam de galop.. Hierin ben ik begonnen met mijn teugels op maat. Toen hij lekker liep, de teugels weer wat laten vieren. En dit ging heel erg goed!! Ik denk dat ik hierop door ga oefenen!
bedankt voor de tips!!
zit hem dan eigenlijk dan gewoon dwars ipv hem op zijn eigen benen te laten lopen... maar dat op eigen benen lopen (en je eigen hoofd tillen) heeft hij bijna afgeleerd door vanaf inrijden bijna altijd met thiedeman of martingaal gereden te zijn (en dan ook nog luchtzuiger zodat atlas/nek veel spanning heeft en de verkeerde spieren) probeer dan nog maar eens een correcte aanleuning te krijgen. 
in de winter periode's (sinds het kouder werd) werd hij echt te sterk voor me. Hij wou alleen maar hardhardhard, en 'remmen' was geen optie. Heb daar heel lang mee lopen klooien en niks gezegt, en toen ik het vertelde heeft de eigenaresse een thiedeman voor me aangeschaft. Dan had ik iets meer te vertellen. En aangezien zij toen niet reed en nog moest bevallen, was ik de enige die hem reed.. Het was zeker niet omdat hij met zijn hoofd gooide of om hem aan de teugel te krijgen, maar meer een 'tijdelijke' noodoplossing om wat meer te zeggen te hebben. Zijn eigenaresse kon me toen ook niet helpen omdat ze op t punt van bevallen stond.. (Heb dan ook van haar geld zelf de thiedeman aangeschaft).
Ja Ronja is nog jong en ik ook , en we doen het ook rustig aan , en ja klopt zo gaat het richting hals strekken maar we zijn bezig en alles op zn tijd
! En hoe bedoel je gevoel in je handen ? Nou ik voel dat ze wil gaan omdat het dan een beloning is voor mijn handhouding , dus ik geef . Als ze slomer gaat geef ik been want ze mag niet sjokken . Want achterhand is ook belangerijk! 

Maar hij treed niet actief onder. Dan zou het achterbeen veel verder onder mogen komen.