houding Topic.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:39

Helaas geen recente, en is inderdaad aan het uitwaaien, maar juist daarom eigenlijk deze foto, vanwege het "vrij" zitten zonder er over na te denken hoe ik zit :) Zie ook het stukje dat ik er onder heb geschreven :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:09

Hier opnieuw over me houding dit is tijdens me les dit is de 2e keer dat ik les met hem heb:

Draf:
View My Video

Galop:

View My Video

brenda2208

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:26

het is allemaal beetje wazig, wil iemand me vertellen wat nou precies de bedoeling is achter deze topic?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:32

brenda2208 schreef:
het is allemaal beetje wazig, wil iemand me vertellen wat nou precies de bedoeling is achter deze topic?

Lees het topic nog is 2 keer goed door, dan weet je precies wat de bedoeling is +:)+

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 23:00

ik heb alleen maar wazige en onduidelijke foto's dus ik stuur een filmpje.
ik weet dat ik in galop door mn beugels vlieg met mn voeten, intussen heb ik mn beugels korter en sinds vandaag weer nieuwe beugelblokjes. :)
let niet op de stem van degene die t om nam we waren niet heel serieus bezig ;)
houd de tips alsjeblieft aardig :o

Op jelle

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 07:52

XjesLiess schreef:
ik weet dat ik in galop door mn beugels vlieg met mn voeten, intussen heb ik mn beugels korter en sinds vandaag weer nieuwe beugelblokjes. :)

Op jelle

Over de beugels heb je al gezegd (dat lost gelijk ook het probleem op, dat je benen alle kanten op vliegen enzo je lichaam ook mee gaat doen). Verder is het filmpje te donker om goed te kunnen beoordelen.

horselover02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:46

ik vind het ook erg moeilijk te beoordelen op foto, dan zie je geen dingen wie er echt wel zijn want misschien plaats jij een foto waarbij je net een schildpad lijkt!
daarom is het idd slimmer om meer filmpjes te plaatsen!
als er een filmpje staat zal ik hem ook beoordelen, nu kan ik niet echt iets "goed" beoordelen. +:)+

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:51

Paardjes45 schreef:
XjesLiess schreef:

Op jelle

Over de beugels heb je al gezegd (dat lost gelijk ook het probleem op, dat je benen alle kanten op vliegen enzo je lichaam ook mee gaat doen). Verder is het filmpje te donker om goed te kunnen beoordelen.

bedankt, binnenkort gaan we filmen als het nog wat lichter is :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 09:04

horselover02 schreef:
ik vind het ook erg moeilijk te beoordelen op foto, dan zie je geen dingen wie er echt wel zijn want misschien plaats jij een foto waarbij je net een schildpad lijkt!
als er een filmpje staat zal ik hem ook beoordelen, nu kan ik niet echt iets "goed" beoordelen. +:)+

Maar als iemand een foto plaatst kies degene deze toch uit en plaats die in dit topic ... en dan kies je toch niet je slechtste foto maar juist een foto waarvan je denkt dat het goed ging (ondanks dat iedereen allemaal excuses erbij verzint :Y) ) Van een duidelijk filmpje is natuurlijk wel meer te zien omdat het gewoon langer duurt en je ook makkelijker kan zien of de ruiter goed mee zit in de beweging.
Met een duidelijke scherpe foto, goed van de zijkant genomen kan je echt ontzettend veel al zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:48

kom maar op :j (moet er wel even bijzeggen dat ik bewust ben van mn rug, dat die zo hol is, komt door val van een paard en heb er vaak last van :( )
Afbeelding
Afbeelding

EDIT: pony is mijn verzorgpony, of was ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:54

Ik vind het er eigenlijk best gespannen uitzien in je rug. Verder vind ik wel dat je een hele mooie beenligging hebt die er zo op het oog heel rustig uitziet.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:58

Ja indd probeer lekker ontspannen te zitten!

Maar voor de rest ziet het er heel erg netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:59

jaa dat zei ik al over mn rug, door een nare val van het paard is er iets scheef gaan staan waardoor het zo hol staat, en dus ook gespannen want ontspannen doet pijn :( probeer er heel erg op te letten, maar gaat met kleine stapjes :)

en verder, dankjulliewel :) !

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:52

Ziet er goed uit! Mooie beenliching en ja je rug maar daar kan je niks aan doen dus kan ik ook niks over zeggen ik weet hoe veervelend het is.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:10

Je beenligging ziet er heel goed uit, je mag je hakken ietsie pietsie meer uitdrukken. Tenslotte zit je in de stoelzit, ga wat meer naar voren zitten, maar de rest ziet er heel netjes uit +:)+
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 06-12-13 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:14

bedankt voor de tip! en verder bedankt weer hihi :o

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:17

Ik vind je echt heel netjes zitten! Misschien je schouders wat meer naar achter zodat het er meer ontspannen uit ziet en verder een knik in je armen maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:19

knik in m'n armen ook zodat m'n handen iets hoger zitten toch?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:23

Je mag ze inderdaad wel ietsje meer dragen. :) Probeer ook om die knik in je polsen weg te houden die je op foto 1 ziet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:25

Ik vind je ook netjes zitten. Benen prima, zie geen stoelzit en zou ook niet je handen hoger doen... er moet rechtelijn zijn van je elleboog naar de mond van het paard en die is er nu prima. Je rug is iets te hol, ideaal zou je nog iets je bekken moeten kantelen om beter de beweging van paard te volgen maar daar zou ik naast het paard mee oefenen als je last van je rug hebt.
Denk wel aan je handen dat je die recht op houdt, zie dat je afknikt in je pols naar beneden en dan kan je het contact met de mond niet goed houden omdat je de rechte lijn (elleboog-mond) afknikt (wat je ook zou doen als je je handen hoger zou houden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:27

klopt, ik rij al snel met de bekende "piano handjes" :') en dat doe ik ja, bepaalde oefeningen om m'n rug weer te 'verbeteren'

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:14

_Dreamer: Ik vind je netjes zitten, vervelend van je rug zeg! Om het beeld nog wat mooier te maken zou ik je handen nog wat meer dragen :)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:00

horselover02 schreef:
Dat is wel waar ja maar van een foto kan je op zich ook wel veel dingen zien. Het is eigenlijk gewoon een still uit een filmpje alleen kun je dan langer kijken en beoordelen. Je kan dan alleen inderdaad niet op de rijstijl beoordelen. Bijvoorbeeld of iemand te veel met zijn benen beweegt of dat soort dingetjes.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:06

Afbeelding

Wat vinden jullie hiervan? Op zo goed als alle foto's zit ik zo, maar bij de jury die we vandaag hadden krijg ik altijd een 4 of 5 voor m'n houding :( Helaas staat er geen commentaar bij, Hebben jullie enig idee wat ik kan verbeteren/veranderen? Bij andere jury's heb ik meestal een 7 of 8, dus weet het zelf ook niet zo goed..
Bij deze foto vind ik dan misschien wel dat ik mijn benen iets minder ver naar achter moet leggen? Misschien momentopname, maar dat weet ik zo niet..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:09

Je benen wat meer naar voren, maar volgens mij was je hier net aan het aansporen? Verder wat rechter op zitten want nu ga je met het lichtrijden een beetje naar voren. Je handhouding vind ik heel netjes maar wel wat streng (denk ik te zien aan het bit?), de teugels die zou ik persoonlijk wat langer laten voor contact maar niet trekken. Je hakken mag je ook ietsje meer uitdrukken vind ik. :)