Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Oh ja, heb je ook het topic over Linda Parelli gezien?
Citaat:Dan snap ik niet waarom je niet al reteberoemd bent in de sport en als trainer

kamsel schreef:Sorry lot, maar nu ga je te ver. Praat je eerst over wetenschapelijke onderzoeken over stress zus en zo, kom je met filmpjes die niets meer zijn dan stemmingmakerij. Wetenschappelijk gewoon incorrect en makkelijk onderuit te halen, daar zijn ook al talloze topics over (heb het nu over je eerste 2 links, rest heb ik niet bekeken)
Als je het beste van alles mee wil pakken, dan zul je wel over een basis moeten beschikken om de onzin direct te elimineren, tot nu toe voldoe je daar helaas nog niet aan.
De pest van bokt is dat de grootste schreeuwers alle aandacht krijgen, hun eigen fantasie als waarheid verkondigen en dat dit klakkeloos wordt aangenomen door alle niet paardenmensen.
Zo komt het oa dat een hackamore door steeds meer mensen wordt aanbeden onder het mom van bitloos is beter dan bit, terwijl het echt sterker inwerkt dan een gemiddelde stang en trens, laat staan een htk bit.
Ik kan nog even doorgaan, maar dan gaat het te off topic.
Gert is een paardenmens pur sang, iemand die ziet wat hij wanneer kan doen met een paard. Verder ga ik mee met Billy en Dees
lot189 schreef:billy,
Ik krijg de indruk dat we een welles nietes spelletje doen.
Ik heb uitgebreid laten weten hoe ik over gert van de hof denk en hoe ik over zijn manieren denk. lees het terug en je zult zien, dat ik ook positief over de man heb gesproken.
Kritische vragen, kom maar.
Gelijk halen in een verhaal waarin je vrij bent je mening te geven? sorry, dan pas ik.
ik heb een kritische vraag: waar baseert Gert van de hof zijn methode op?
en komaan, ik heb tot nu toe alleen maar geschreven wat ik er van vind. Mening, dat mag in nederlnd, alten we er dan ook leuk op reageren en mee omgaan..

Citaat:En dan stuur je vervolgens dit???

svdijk schreef:Als je dan je antwoord heb gekregen lot89, wil je dat dan ook hier in het topic melden?
Lijkt me interessant om te weten waarom Gert doet wat hij doet.(behalve dat ie z'n centen verdiend met het opruimen van de rommel die een ander heeft gemaakt)

lot189 schreef:ik bedoelde eigenlijk meer op welke uitganspunten hij zijn methode baseerd? (respect, vertrouwen partnership etc?)
lot189 schreef:helemaal top.
helaas is het een feit dat bij een hoge negatieve stress gehalte er veel adrenaline is en je paard niets leert.
gert van den hof is een enkeling, en is toevallig rij technisch voorzien van een stevige zit.
mazzelaar dus!
ik zie het liever anders, en jaa, ik hou mijn paaarden graag 'natuurlijk' ookwel paardvriendelijk.
een paard voelt een vliegje zitten, waarom zo doen als gert van den hof? met een hoop getrek aan een hoofd met halster en touwtjes en een niet passend zadel?
ik denk dat de paardenwereld meer moet respecteren wat we kunnen met paarden. ik bewonder de zz dressuur ruiters en de top spring ruiters.
echt paardrijden vind ik stacey westfall. dat is het paardrijden van de toekomst. en de mentaliteit van de toekomst.
gert van de hof..? ik bewonder zijn cowboy kunsten, en weet als geen ander hoe het is, maar ik heb me laten overtuigen het anders aan te pakken. er zijn dingen die gert zegt waar ik het mee eens ben maar niet op de manier waarom hij ze uitvoert.