shirleyp schreef:SaSalover schreef:Mijn filmpje met lease pony, ontzettend fijne pony!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=XV7L5ob2 ... ature=plcp
Iets te kort om echt te beoordelen misschien, maar wel fijn om eens bewegend beeld te zien
Ik snap dat je het een fijne pony vindt, hij is mooi en lijkt handig gebouwd. Ik heb een beetje een hekel aan hulpteugels, vaak heb je er nog tijden last van wanneer ze er al af zijn. Ik heb het idee dat je iets te hard je best doet om hem daar te laten lopen waar het er 'mooi' uit ziet. Helaas zie je dat terug in zijn gangen. De eerst gefilmde drafpassen zijn onregelmatig (verstapping) en jij lijkt hem toch wat vast te houden. De galop is niet van achter gesprongen of actief, waardoor het bijna een viertaktgang is. Dat los je alleen op door je hand naar voren te steken en voorwaarts te galopperen. Hoewel je elastiek los hangt, lijkt het een beetje of jouw handen z'n taak hebben overgenomen. Probeer ook meer te wisselen in hoofd-halshouding en wees niet bang wanneer zijn neus daarin iets te veel naar voren gaat. Met dit soort fijne pony's en als jij correct rijdt krijg je dat wel weer terug! Succes!
Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Hulpteugel was toen wel nodig, rijd nu al weer zonder. Over de galop, we probeerde daar voor het eerst verzamelde gelop, het lijkt er nog niet echt op, maar hij deed het voor het eerst. Sorry, vergeten er bij te vertellen. Dus waar ik vooral op moet gaan letten: ontspannen, en handen wat 'losser'. Begrijp is dat goed? Ik rijd de pony helaas niet meer, vind ik heel jammer, maar ik kan het wel meenemen als ik op andere paarden rijd. Vooral de laatste tijd was ik heel veel aan het oefenen met hoofd-halshouding, stelling/hals strekken enz. Kan je ergens aan merken dat ik dat nooit doe, of was het gewoon een 'random' tip? Om het zo maar even te zeggen. Bedankt!