Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

liljebo schreef:Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life by thinking it is stupid.
Je kunt dat ook vertalen naar: Elk paard is geweldig. Maar als je een willekeurig paard gaat beoordelen naar zijn mogelijkheid tot het neerzetten van prestaties waartoe het fysiek niet in staat is, zal het nooit aan de eisen kunnen voldoen.
liljebo schreef:Babootje, een hele goede en correcte aanvulling. We leggen vaak de lat te hoog voor onze eigen mogelijkheden en die van ons paard. Vervolgens leggen we de focus op wat niet lukt en vergeten een feestje te vieren voor alles wat wel lukt. En dat is vaak meer dan wat we zelf in de gaten hebben.
Hoewel ik mijn best doe om niet in die valkuil te trappen, merk ik dat ik ook soms die fout maak. Maar ik ben al blij dat ik dat dan wel zie.
Laten we eerlijk zijn... eigenlijk is het al heel bijzonder dat een paard onze toenadering en ons getut accepteert, om nog maar te zwijgen van het feit dat het toestaat dat we op zijn, toch kwetsbare, rug gaan zitten. Maar we willen altijd meer, nietwaar.....