Huertecilla schreef:Duhelo schreef:Maar uiteindelijk moet je er eerst eens naast liggen, om dan te zien hoe je paard erop reageert.
Er ligt tussen rijbak en rijbaan een wereld van gradaties om er onder gecontroleerbare omstandigheden eens af te stappen.
Maar afstappen is iets anders dan er af vallen. Ik kan op buitenrit wel van mijn eerder genoemde paard afstappen. Ik kan hem zelfs los laten. Maar als ik val (was dus een keer gebeurt is) raakt hij in paniek. Het is een voor hem hele vreemde situatie. Normaal val ik immers niet maar zit ik op zijn rug.
Ik zal eens afstappen en direct op de grond gaan liggen. Ben benieuwd hoe meneer paard er dan bij staat. Waarschijnlijk zeer geïnteresseerd. Als ik zo snel naar de grond ga is er vast iets lekkers te vinden.
dat te onervaren ruiters op te ongetrainde paarden de openbare ruimte ingaan.
. 
En dat mag natuurlijk, ik heb ook sporten die ik graag de wereld uit zou willen helpen. Maar ik ga dan niet op een wielrenners-forum zitten zegma
.
).
. Je kunt en misschien moet dit soort dingen trainen maar dan nóg is het geen garantie dat het ook zo verloopt als dat je getraind hebt