4 paarden die met halsters aan elkaar verbonden zitten vind ik juist gevaarlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Happie schreef:uh dat is raar met elkaar verbinden? Mag hopen dat je niet te veel obstakels onderweg tegen komt en je vier paarden aan de ene kant van de boom staan en jij aan de andere kant
*ziet het voor zich*

kim345 schreef:Dat misschien niet, maar het werkt altijd beter/sneller dan een halsring.
Omdat het een natuurkundige wet is, daar kan zelfs jij niet omheen al denk ik niet dat je dat toe gaat geven. Maargoed dat hoeft ook niet persee.
het feit is gewoon dat ik kan trekken wat ik wil, maar dat ik mijn paard als ze echt schrikt echt niet omkrijg. Dat krijg ik dan nog eerder voor elkaar op mijn zit dan op mijn teugels. Marjoow schreef:Borisje schreef:Kun jij dan bewijzen dat je op een (goed getraind!!) paard met neckrope minder controle hebt dan met hoofdstel?
En dan erbuiten laten dat een paard er vandoor kan gaan, want daar hebben we het eigenlijk over, over paarden die er in blinde paniek vandoor gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je een paard met hoofdstel dan wel kunt houden
Nog een keer dan: Je hebt nog altijd een STUUR. Daar waar de neus heen gaat, volgt het lichaam.
Hoeveel paarden zijn er nou echt goed getraind op neckrope? Ik denk dat dat er heel weinig zijn.
Happie schreef:Maar ze hebben dan wel eem bit in dus dat is dan niet erg
Toch nog lachen hier vanavond!
Je hoeft niet te trailer laden met hoofdstel en zadel op hahaha Juut schreef:Een discussie kan je pas voeren als een ander open staat voor je opvattingen. Naar mijn mening is dit hier praten tegen de Berlijnse muur.
Maar goed, even ene stukje geheel uit mezelf;
op de manege rijd ik een quarter; leuk beestje, goed op zit, en (nou komt ie) ook te rijden op neckrope. Iets wat ik dus regelmatig doe.
Hartstikke leuk en leerzaam, aangezien ik hiermee meer op mijn zit wordt terug gewordpen, maar er zijn een paar feiten;
- met hoofstel kan ik veel kortere wendingen rijden
- met neckrope kan paard veel makkelijker onder me vandaan rennen (recht op een ander paard af...heel fijn. Ik heb het geluk in een groep te rijden die veel van elkaar kan hebben)
- met hoofdstel kan ik meer verzameling vragen.
In een bak maakt het me niet zoveel uit als paard het op een rennen zet; verder als de 4 muren komt ie niet. Maar buiten wil ik een noodrem. Voor mijn veiligheid, voor de veiligheid van paard, en voor de veiligheid van anderen. En die noodrem zit dus niet op de neckrope, aangezien meneer daarmee op andere paarden af kan rennen.
Juut schreef:Een discussie kan je pas voeren als een ander open staat voor je opvattingen. Naar mijn mening is dit hier praten tegen de Berlijnse muur.
Maar goed, even ene stukje geheel uit mezelf;
op de manege rijd ik een quarter; leuk beestje, goed op zit, en (nou komt ie) ook te rijden op neckrope. Iets wat ik dus regelmatig doe.
Hartstikke leuk en leerzaam, aangezien ik hiermee meer op mijn zit wordt terug gewordpen, maar er zijn een paar feiten;
- met hoofstel kan ik veel kortere wendingen rijden
- met neckrope kan paard veel makkelijker onder me vandaan rennen (recht op een ander paard af...heel fijn. Ik heb het geluk in een groep te rijden die veel van elkaar kan hebben)
- met hoofdstel kan ik meer verzameling vragen.
In een bak maakt het me niet zoveel uit als paard het op een rennen zet; verder als de 4 muren komt ie niet. Maar buiten wil ik een noodrem. Voor mijn veiligheid, voor de veiligheid van paard, en voor de veiligheid van anderen. En die noodrem zit dus niet op de neckrope, aangezien meneer daarmee op andere paarden af kan rennen.

Happie schreef:Opzich ook niet heel logisch want met je fiets/moter/brommer ben je dat ook niet. Of is dat omdat die wel naar je luisteren en je ze uit kan zetten?