Teigetje008 schreef:@Lovulle94
wat ik bedoel met redelijk opgericht is dat veel friezen (vaak in combinatie met een ruiter) de neiging hebben om hun neusje bijna op de borst te leggen. Vaak gebruikt een fries zijn rug niet en doet veel in zijn nek en hals. Waardoor het wel lijkt dat hij aan de teugel loopt en zijn rug gebruikt, maar dan is dat niet zo.
Tuigpaarden hebben veelal dezelfde neiging. In het begin van het topic staat ook een Fries, die loopt los in de bak, en daar zie je ook wel een beetje wat ik bedoel.
oh, wat is dit moeilijk! Ik snap wel wat ik bedoel, maar nu moeten jullie het nog snappen, haha
ik zie bij jou geen neusje op de borst en ga er bij deze foto dus vanuit dat zij redelijk netjes met het hoofd loopt. Maar ook ik vind deze foto best moeilijk te beoordelen, dus ben wel benieuwd naar je draffoto's dan.
Ik snap je friezen gedeelte, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, ahah
kijk.. waardoor loopt wobyn opgericht? doordat haar achterhand er goed onderzit, door het aanspannen van de buikspieren?
waarom loopt een paard met zijn kin op de borst? wat voor spieren zijn daar voor nodig, en wat gebeurt er dan allemaal, veel of weinig ruggebruik, buikspieren aangespannen of niet? bekken gekantelt? dus mijn vraag echt, Waarom en Hoe een paard zo kan lopen? (hoop dat je het snapt
)
En ik zal even een draffoto uploaden, kunnen we er misschien samen uitkomen als mijn paard stuwt, draagt, bekken kantelt etc.