Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjootje schreef:pinto_1 schreef:
Kom op zeg, het is toch een discussieforum, dus mag toch iedereen zijn mening geven? Volg dit topic ook al sinds het begin, maar word er een beetje moe van dat mensen die een andere mening hebben gelijk afgebrand worden als kinderachtig.
Zo krijg je mijns insziens geen eerlijke discussie, alleen een groep mensen die allemaal hetzelfde zeggen.
Respecteer dan ook andermans mening, ook al ben je het er niet mee eens, je hoeft het niet gelijk kinderachtig te noemen.
Ten eerste zeg ik nergens dat iemand kinderachtig is, en ik brand zeker niemand af.
Ook zeg ik niet dat er niet gediscusserd mag worden, maar dat de discussie niet moet verzanden in een welles nietus situatie.
Ik heb ook zeker respect voor andermans mening, en zeg dus ook dat het prima is als iedereen zijn mening mag geven.
Daarnaast zit ik in dezelfde situatie als @brenndaa, dus ik snap haar heel goed, zeg alleen tegen haar dat ze zich niet zo aangevallen moet voelen, omdat dat niet de bedoeling van dit topic is.
En tegen jou @pinto_1 wil ik zeggen dat als je al zo lang mee leest met dit topic, en je besluit om je er nu in te mengen, kom dan met iets nuttigs, en zeg geen dingen die ik niet gezegd heb.
marjootje schreef:pinto_1 schreef:
Kom op zeg, het is toch een discussieforum, dus mag toch iedereen zijn mening geven? Volg dit topic ook al sinds het begin, maar word er een beetje moe van dat mensen die een andere mening hebben gelijk afgebrand worden als kinderachtig.
Zo krijg je mijns insziens geen eerlijke discussie, alleen een groep mensen die allemaal hetzelfde zeggen.
Respecteer dan ook andermans mening, ook al ben je het er niet mee eens, je hoeft het niet gelijk kinderachtig te noemen.
Ik heb jou gequote om de zin die ik even gearceerd heb, tessa gebruikte het woord kinderachtig (om even alle puntjes op de i te zetten), dat was jij inderdaad niet. Ik vond het alleen vervelend dat je schrijft dat het mis ging omdat iemand haar mening post.
Je noemt wel mijn post 'niet nuttig', het enige wat ik wil zeggen is dat er in dit topic ook ruimte moet zijn voor mensen die er anders over denken. Sterker nog, die een andere gewichtsgrens hanteren als wat jullie zeggen.
Ik denk trouwens dat er altijd wel een welles/nietes discussie mag zijn, daarvoor is het immers een forum?![]()
Overigens vind ik je laatste zin wat denigrerend over komen, ik heb al eerder gepost in het eerste topic, geeft niet als je het niet gelezen hebt, maar kom dan niet met zo'n opmerking...
brenndaa schreef:oke, naja ik vind dat ik wel een mening geef met mijzelf als voorbeeld.
maar goed, blijkbaar wordt dit niet gewaardeerd dus ik hou me wel gedeist
Bovendien wordt ik ook persoonlijk aangevallen, dus is het logisch dat ik me ook persoonlijk aangevallen voel toch? Dat ik een andere mening heb als jullie, betekend toch niet dat mijn mening geen mening is?
mirgino schreef:10kg is er zo bij gegeten hoor.
ik heb de afgelopen jaren veel te verhappen gehad en het helaas van me af gegeten.
ik heb mijn verdriet met eten verzacht,dan voelde ik me prettig
en in zo`n periode geef je verder nergens om en al helemaal niet om je gewicht, daar denk je niet eens aan
en ik denk dat alleen mensen die dit overkomen het begrijpen
ik heb mijn kilo`s er gewoon bij gegeten,en eraf is veel moeilijker maar langzaam aan verdwijnen ze wel .
en niet iedereen is zo sterk,ik ben wat dat aangaat ook zwak.
troost eter, dat leer je niet zomaar af.
en ik vind het triest om te lezen dat sommige er zo makkelijk over denken.
mirgino schreef:10kg is er zo bij gegeten hoor.
ik heb de afgelopen jaren veel te verhappen gehad en het helaas van me af gegeten.
ik heb mijn verdriet met eten verzacht,dan voelde ik me prettig
en in zo`n periode geef je verder nergens om en al helemaal niet om je gewicht, daar denk je niet eens aan
en ik denk dat alleen mensen die dit overkomen het begrijpen
ik heb mijn kilo`s er gewoon bij gegeten,en eraf is veel moeilijker maar langzaam aan verdwijnen ze wel .
en niet iedereen is zo sterk,ik ben wat dat aangaat ook zwak.
troost eter, dat leer je niet zomaar af.
en ik vind het triest om te lezen dat sommige er zo makkelijk over denken.
Citaat:Heel mooi uitgelegd! En dan is emo-eten nog maar 1 van de mogelijke psychische redenen om aan te komen...
Om mezelf als voorbeeld te nemen, vroeger was ik een flinke emo-eter. Verder was ik enorm zelfdestructief dus deed het zelfs expres... Goed voor mijn lichaam zorgen? Waarom zou ik? Dat verdiende ik niet.... Dat was heeeeeeel kort samengevat mijn gedachtegang. Voor mensen die zulke problemen niet kennen, is het idd moeilijk te begrijpen dat je het zo ver laat komen. Maar je moet jezelf echt de moeite waard vinden om gezond te leven!
[***] schreef:brenndaa schreef:oke, naja ik vind dat ik wel een mening geef met mijzelf als voorbeeld.
Bovendien wordt ik ook persoonlijk aangevallen, dus is het logisch dat ik me ook persoonlijk aangevallen voel toch? Dat ik een andere mening heb als jullie, betekend toch niet dat mijn mening geen mening is?
Nogmaals was mijn reactie zeker niet op jou persoonlijk gericht, maar ik vraag me oprecht af, hoe het mogelijk is dat je 10 kg aankomt? Ik begrijp echt niet hoe zoiets kan gebeuren. Misschien komt mijn reactie niet zo subtiel over, maar ik zou niet weten hoe ik het anders (nog eerlijker) zou moeten vragen.
Ik hou zelf wekelijks mijn gewicht in de gaten en als ik iets zwaarder wordt bijv 0.5 tot 1 kg (want ja, ik word ook gewoon zwaarder, kan niet alles eten wat ik wil), dan pas ik direct mijn eetgewoonten aan. Om te voorkomen dat ik steeds mijn grens ga verleggen. Heb zelf ook een blessure gehad, waardoor ik ruim 2 jaar niet kon sporten en ben hooguit 2 kg aangekomen en die ben ik in die 2 jaar ook weer kwijtgeraakt.
Zwerte schreef:@colway: ben ik helemaal met je eens hoor! Ik had het er nog bij willen zetten maar blijkbaar vergeten.... Want het paard boeit het idd totaal niet waarom baasje te zwaar is. Te zwaar is gewoon te zwaar en dat is het enige wat voor het paard telt.
Daarom rijd ik momenteel dus ook niet. Mn paard kan er niks aan doen dat ik zoveel problemen met eten heb en heb gehad dus daar ga ik hem ook niet mee belasten!
wat knap!!!! en lijkt me heel moeilijk, dus RE SPECT!
Ik vind het goed dat jullie andere beperkingen erbij halen want dat valt eignelijk in dezelfde categorie. Je paard moet gewoon geen last hebben van je eigen lichamelijke ongemakken. Ik vind dat je als eigenaar alles moet doen om ervoor te zorgen dat je paard geen hinder van jou als ruiter heeft. Ik heb zelf bijv een zwakkere knie en zorg ervoor dat ik dit been beter heb getraind dan mn andere, om eventueel verschil op te heffen zodat het paard hier weinig tot niks van merkt.
[***] schreef:brenndaa schreef:oke, naja ik vind dat ik wel een mening geef met mijzelf als voorbeeld.
Nogmaals was mijn reactie zeker niet op jou persoonlijk gericht, maar ik vraag me oprecht af, hoe het mogelijk is dat je 10 kg aankomt? Ik begrijp echt niet hoe zoiets kan gebeuren. Misschien komt mijn reactie niet zo subtiel over, maar ik zou niet weten hoe ik het anders (nog eerlijker) zou moeten vragen.
Ik hou zelf wekelijks mijn gewicht in de gaten en als ik iets zwaarder wordt bijv 0.5 tot 1 kg (want ja, ik word ook gewoon zwaarder, kan niet alles eten wat ik wil), dan pas ik direct mijn eetgewoonten aan. Om te voorkomen dat ik steeds mijn grens ga verleggen. Heb zelf ook een blessure gehad, waardoor ik ruim 2 jaar niet kon sporten en ben hooguit 2 kg aangekomen en die ben ik in die 2 jaar ook weer kwijtgeraakt.