[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:16

maar de klopt de zin niet :n
als het achterbeen gaat stuwen komt het gewicht op de voorhand :)
als het achterbeen gaat dragen komt het gewicht op de achterhand :))
zoals bij jou foto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:19

Oh, ja, sorry, nou lees ik mijn eigen bericht terug, en ik bedoel idd voorhand.

Sorry, sorry, sorry :o :o :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:22

maakt niet uit :n :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:24

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:29

<3 :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:30

Romee_Sifra schreef:
[img]http://94.100.122.194/1351350001-1351400000/1351365601-1351365700/1351365665_6_GdNp.jpeg[img]
ik weet niet of hij het doet..
Dit is mijn kwpn merrie Sifra
Fout: had iets activer gemogen!
Goed: ze was wel erg relaxt.

hebben jullie nog suggesties? :D

[img]http://94.100.118.75/1428200001-1428250000/1428244301-1428244400/1428244360_6_KIga.jpeg[img]
onze sport-fjord!
fout: zit iets te ver naar voren.
Goed: mooie dikke nek!!! hihi

Eerste foto, totaal geen actieve achterhand en paard lijkt het hoofd naar buiten te kantelen, wel mooi nageeflijk
tweede foto, mooi actief achterbeen, maar pony valt erg op de voorhand en is te kort in de hals

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:36

Romee_Sifra:
Eerste foto: Fijn naar voren nageeflijk, wel op de voorhand.
Foto 2: Fjord erg op de voorhand en jij kukkelt mee, wel actief naar voren.

Nu een paar fotootjes van mij van vandaag. Het voelde wel lekker, maar ze vielen me eigenlijk wat tegen...
Ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over de aanleuning e.d

1.
Afbeelding

Goed: Actief naar voren, fijne schouder beweging, redelijke houding voor mij :)
Minder goed: Paard niet lekker in de aanleuning, maar voor de loodlijn.

2.
Afbeelding

Goed: Hier begin ik buiging in de achterbenen te zien!
minder goed: Nog steeds niet lekker erdoor heen in de aanleuning, onderhalsspier gespannen ipv bovenhalsspier.

3:
Afbeelding

Goed: Meer ontspannen aanleuning paard en houding ruiter.
Minder goed: wel erg stuwend, ik moet mijn schouders naar achter doen (als op alle foto's trouwens)

(Ps: Moon heeft de ziekte van Cushing, wees een beetje lief voor haar :j )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:13

Lekker actief topic!

M_D_H, ik vind je paard erg leuk, maar ik zie toch een duidelijke valse knik.. Ik zou hem wat losser van voren laten, en van achter naar voor rijden.. :)

Romee_sifra, ik zie bij de Fjord iets te veel fixatie op de hoofdhouding, waardoor de achterhand een beetje wordt vergeten. Eerste paardje mag wat actiever. Leuke paardjes zijn het allebei! :)

Nefertarie, ik vind het niet slecht hoor :) . Echte aanleuning zie ik nog niet. Is ze misschien wat scheef? Op de eerste foto is ze lekker aan het flierefluiten. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:22

@ Nefertarie; ook ik zie niet echt nageeflijkheid of aanleuning.

@ Romee_Sifra; idd wel fijne aanleuning die eerste foto, maar de achterhand zoals je zelf al zei mag veel actiever.

@ MDH; De eerste foto vind ik veelte strak en lijk een valse knik te zien in de hals. De tweede ziet er een stuk relaxter uit en mooiere halshouding.

@ Paardenlief; op de voorhand en niet actief genoeg van achteren. De tweede foto vind ik idd al betre zoals werd gezegt, maar nog steeds wat teveel op de voorhand en te diep.

Mijn merrie die het moeilijk vind de achterhand er actief bij te hebben en te onspannen, maar zo als je ziet gaat dat al steeds beter. Ik vind dit een mooi plaatje, maar voor het 'aan de teugel' effect zou ze wat opgerichter mogen. Momenteel zijn we vooral aan voorwaarts neerwaarts bezig, met een fijne aanleuning en actief blijvend achterbeen (mevrouw heeft de neiging als ze gaat nageven, dat ze dan de achterhand vergeet, en dan valt alles weer uit elkaar).
Afbeelding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:23

Tancreda +:)+ +:)+ +:)+

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:26

Erg interessant topic om te lezen. :j

Ik ben ook erg benieuwd wat jullie van Zues en mij vinden. Pony is 8 jaar en is eigenlijk nooit serieus gereden. Hij was ontzettend scheef en is heel erg aan het zoeken. Ikzelf overigens ook. Het is best lastig als je altijd manegepony's gereden hebt om vervolgens een pony te gaan rijden die én scheef is én nog eigenlijk niks kan...

En ja meneer is rond, maar we zijn hard aan het trainen om hem op normaal gewicht te krijgen (Gaat al steeds beter). Foto's zijn niet zo'n goede kwaliteit, zijn stills uit een filmpje.

De eerste foto
Afbeelding

En de tweede
Afbeelding

Ik laat het commentaar aan jullie over. Ik heb les.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:29

Tancreda: Ziet er goed uit, buigt al mooi in het achterbeen, zet hem er ook netjes onder! Paard loopt goed over de rug. Het lijkt of haar onderhals erg is ontwikkeld, omdat je nou niet echt ziet dat de bovenhals dik wordt en de onderhals ontspant, maar kan ook zo lijken :) Vanaf zo kun je wat gaan werken aan de buiging.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:31

Olympus_ schreef:
Wat een leerzaam topic :) soms heb ik ook een andere mening maar leuk om die eens met elkaar te vergelijken.

Wat fotootjes, ik ga nog even niet zeggen wat mijn gevoel was.
Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.115.207/1304050001-130410 ... _EHhK.jpeg
En twee op wedstrijd.

Zou iemand ook naar mijn foto's willen kijken? :)

Ik vind de foto van Tancreda een fijn beeld. Als ik me goed herinner heeft dit paard zeer veel moeite met ontspannen, dit ziet er veelbelovend uit.
Nefertarie, ik zie bij jou geen nafeeflijkheid. Het paard is niet door de kaak en het achterbeen is niet voldoende actief. Je beugels zouden een gaatje korter kunnen voor je balans.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:34

@Olympus: Ziet er goed uit. Probeer ook je bovenlichaam te ontspannen, ik heb het idee dat je daar wat tegenhoud in de beweging. Ik vind ze verder een beetje klein om goed te kunnen beoordelen. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:43

saskiakefie schreef:
Tancreda: Ziet er goed uit, buigt al mooi in het achterbeen, zet hem er ook netjes onder! Paard loopt goed over de rug. Het lijkt of haar onderhals erg is ontwikkeld, omdat je nou niet echt ziet dat de bovenhals dik wordt en de onderhals ontspant, maar kan ook zo lijken :) Vanaf zo kun je wat gaan werken aan de buiging.

Ik ben niet zo goed in dat beoordelen, maar ze heeft ook wel een flinke onderhals gehad. Tuigpaard gefokt, liefst met de kop hoog lopen. Sinds 2 jaartjes zijn we beter aan het rijden, en ging ze steeds meer stukjes ontspannen (waren mini stukjes, maar beter iets dan niets). Sinds begin dit jaar zijn we er echt mee bezig aan de longe en gaat ze met sprongen vooruit. Nu loopt ze niet zo vaak meer met haar hoofd in de wolken, maar zoekt ze zelf al voorwaarts neerwaarts op _/-\o_ Helaas krijg ik het onder het zadel niet voor elkaar, maar vanwege omstandigheden rij ik haar al een tijdje niet meer in de bak dressuurmatig (ik ben de durf een beetje kwijt :o ). Ze is ook best scheef, en problemen in de lendenen, wat met osteopaat behandelen al enorm is verbeterd.
Deze foto is al wat ouder, standfoto waar je haar hals goed ziet, ze heeft sowieso niet echt een hele brede hals; http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... 109168.jpg

@ Olympus; Hij lijkt wel goed actief achterbeen te hebben, op de eerste foto. Iig is hij lekker aan het sjouwen lijkt het zo op de foto :j De tweede vind ik er ook fijn uit zien, fijne aanleuning en actieve galop.

@ Robin; ik zeg er nogmaals bij dat ik een leek ben, maar vind de eerste er fijner uit zien dan de tweede foto. Bij de tweede lijkt er meer een 'valse' knik aanwezig te zijn, maar dit kan ook vertekenen omdat de hals zo kort is (ik ben zo'n lange tuiger hals gewend :+ ). Ook lijtk het achterbeen bij de eerste foto actiever mee te doen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:06

Sodeletuut schreef:
Lekker actief topic!

M_D_H, ik vind je paard erg leuk, maar ik zie toch een duidelijke valse knik.. Ik zou hem wat losser van voren laten, en van achter naar voor rijden.. :)

Romee_sifra, ik zie bij de Fjord iets te veel fixatie op de hoofdhouding, waardoor de achterhand een beetje wordt vergeten. Eerste paardje mag wat actiever. Leuke paardjes zijn het allebei! :)

Nefertarie, ik vind het niet slecht hoor :) . Echte aanleuning zie ik nog niet. Is ze misschien wat scheef? Op de eerste foto is ze lekker aan het flierefluiten. :D

van de rij fotos of de sta foto en de longeer foto?
want bij de rij foto (die als laatste geplaatst zijn heeft hij toch echt geen valse knik... :n
daar heb ik overgens ook nog een foto van :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:06

Tancreda4 schreef:
@ Nefertarie; ook ik zie niet echt nageeflijkheid of aanleuning.

@ Romee_Sifra; idd wel fijne aanleuning die eerste foto, maar de achterhand zoals je zelf al zei mag veel actiever.

@ MDH; De eerste foto vind ik veelte strak en lijk een valse knik te zien in de hals. De tweede ziet er een stuk relaxter uit en mooiere halshouding.

@ Paardenlief; op de voorhand en niet actief genoeg van achteren. De tweede foto vind ik idd al betre zoals werd gezegt, maar nog steeds wat teveel op de voorhand en te diep.

Mijn merrie die het moeilijk vind de achterhand er actief bij te hebben en te onspannen, maar zo als je ziet gaat dat al steeds beter. Ik vind dit een mooi plaatje, maar voor het 'aan de teugel' effect zou ze wat opgerichter mogen. Momenteel zijn we vooral aan voorwaarts neerwaarts bezig, met een fijne aanleuning en actief blijvend achterbeen (mevrouw heeft de neiging als ze gaat nageven, dat ze dan de achterhand vergeet, en dan valt alles weer uit elkaar).
Afbeelding

ik denk dat je de sta en longeerfoto bedoeld?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:15

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:15

1 van de weinige foto's waar ik met hoofdstel rijd :=
Afbeelding

En lange lijnen, hier heeft ze verkeerde buitenstelling, verder vind ik haar qua verzameling wel leuk, maar ze mocht VEEL meer gaan zitten :)
Afbeelding

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:01

Tancreda4 schreef:
De sta foto ook, maar ook deze;
http://i40.tinypic.com/20qgqqx.jpg
Hij is daar wel mooi actief van achteren lijkt het, maar lijkt wle een valse knik te hebben.

hmm denk dat het eerder lijkt :))
net als dat het lijkt als of hij actief van achter is want dat is die ook niet :+
hij heeft wel wat spanning, dat wel :))

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:04

als je de paarden met gewels in de krul trekt is het zielg.
als je het op een lieve manier doet... is het veel beter!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:05

yliljeey schreef:
als je de paarden met gewels in de krul trekt is het zielg.
als je het op een lieve manier doet... is het veel beter!

In de krul is geen aan de teugel :)

M_D_H

euhm... denk niet dat het daar over gaat in dit topic ;)

Gianti

op een lieve manier in de krul trekken???

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:10

bedankt voor jullie reacties!

Olympus_ @ Nefertarie, ik zie bij jou geen nafeeflijkheid. Het paard is niet door de kaak en het achterbeen is niet voldoende actief. Je beugels zouden een gaatje korter kunnen voor je balans.

Sodeletuut @Nefertarie, ik vind het niet slecht hoor . Echte aanleuning zie ik nog niet. Is ze misschien wat scheef? Op de eerste foto is ze lekker aan het flierefluiten.

Tancreda4@ Nefertarie; ook ik zie niet echt nageeflijkheid of aanleuning.

Paardje was ontzettend scheef, we zijn dus nu inderdaad voornamelijk bezig met rechtrichten. Ontspannen naar beneden is lastig voor haar.
Ze gebruikt snel haar onderhals. Door haar ziekte heeft ze nog eens extra moeite met ontspannen.

Ik heb deze ook nog, waarbij de wel naar voren naar het bit zoekt, maar de achterkant niet voldoende meekomt, oefenen blijven dus!:
Afbeelding