Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nombrado schreef:piepenfiets schreef:2-of 4-takt heeft weinig te maken met v.a. n.v. rijden.
Een paard kan volkomen recht in zuivere 2-takt nog volledig op voorhand lopen
![]()
2 takt en op de voorhand?
dan is het dus geen 2 takt
dan is er nog steeds een moment in de beweging dat 1 voorbeen langer aan de grond is
en is er dus geen sprake van 2 takt
nombrado schreef:overigens als je goed naar dit filmpje kijkt,
zie je dat er momenten zat zijn , dat er geen sprake is van 2 takt
maar ik denk niet dat iemand dat hier heeft gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=y2ZbeZFE ... re=related
flugeltje schreef:Ik heb ook om verschillede onderbouwing gevraagd van je theorie maar ook daar krijg ik geen antwoord op en die waren gewoon ontopic hoor![]()
Maar zodra het warm onder je voeten word reageer je niet meer, das wel jammer, want je bent nogal druk met reageren, behalve als het om onderbouwing gaat.
loriene schreef:Volg dit topic al een tijdje,wil nu toch even reageren.
Geen zuivere 2 takt zie je aan het begin van het filmpje al.
Ruiter werkt klein beetje in en paard krijgt een stukje spanning en hup! tactfouten.
nombrado schreef:flugeltje schreef:Ik heb ook om verschillede onderbouwing gevraagd van je theorie maar ook daar krijg ik geen antwoord op en die waren gewoon ontopic hoor![]()
Maar zodra het warm onder je voeten word reageer je niet meer, das wel jammer, want je bent nogal druk met reageren, behalve als het om onderbouwing gaat.
wat wil je voor onderbouwing?
waarvan?
als ik van die domme vragen krijg over cv of mijn persoonlijke vakopleiding krijg je geen antwoord.
vind ik in dit topic absoluut niet van belang.
nombrado schreef:flugeltje schreef:Ik heb ook om verschillede onderbouwing gevraagd van je theorie maar ook daar krijg ik geen antwoord op en die waren gewoon ontopic hoor![]()
waarvan?
als ik van die domme vragen krijg over cv of mijn persoonlijke vakopleiding krijg je geen antwoord.
nombrado schreef:loriene schreef:Volg dit topic al een tijdje,wil nu toch even reageren.
Geen zuivere 2 takt zie je aan het begin van het filmpje al.
Ruiter werkt klein beetje in en paard krijgt een stukje spanning en hup! tactfouten.
precies....en dan heeft het paard dus idd 1 voorbeen aan de grond in draf
dus geen 2 takt.
het is ook wel eens leuk te kijken, hoe dit ontstaat, door welke inwerking dit paard spanning krijgt en op deze manier gaat bewegen.
flugeltje schreef:waar ik ergens in de laatste 10 pagina's verschillende keren om gevraagd heb... Moet ik dat nu nog allemaal een x gaan doen of ga je wat beter lezen ??

nombrado schreef:flugeltje schreef:waar ik ergens in de laatste 10 pagina's verschillende keren om gevraagd heb... Moet ik dat nu nog allemaal een x gaan doen of ga je wat beter lezen ??
Blijkbaar heb ik óf de vraag niet gezien?
óf is de vraagstelling niet duidelijk of oprecht geweest.
ik vraag me ten zeerste af, of dit topic niet aan het veranderen is in een afzeiktopic.
hetgeen ik hier post, is het rijden hoe ik het doe, hoe ik het zie en hoe ik het ervaar.
als dat een reden is van omstanders om mij hierin aan te vallen? waardoor anderen hier in dit topic niet "durven" reageren en per pb maar weer contact opnemen? om hun vraag te stellen?
Wat doe ik hier dan nog?
Ik had gehoopt dat dit nu eens een keer een informatief topic kon worden, waarin verschillende ideeen naast elkaar gezet kunnen worden. Maar blijkbaar is erg lastig op bokt.
Ik heb geen zin, om alle persoonlijke aantijgingen over me heen te laten krijgen, negativiteit en andere op de man af acties.
daar pas ik voor
dan ben ik weg!
loriene schreef:precies....en dan heeft het paard dus idd 1 voorbeen aan de grond in draf
dus geen 2 takt.
het is ook wel eens leuk te kijken, hoe dit ontstaat, door welke inwerking dit paard spanning krijgt en op deze manier gaat bewegen.
flugeltje schreef:Kijk naar de fot's in je eigen profiel, je zit of met je handen op schoot met een te grote inwerking in zijn mond, of je hebt een boog in je teugels. Op een los vast verbinding kan een paard niet fijn in balance lopen. Ook op de foto met de losse teugel, neigt je paard naar een kanteling in zijn hoofd.
Deze bijvoorbeeld............
waarvan?
tita schreef:gaat volgen.
Heb niet alles gelezen maar ik dacht van achteren naar voren rijden is .... voorwaarts rijden en voor afblijven maar wel nagefelijk houden
nombrado schreef:Het gaat hier over het van achter naar voor rijden
misschien even handig ons daar op te focussen ipv naar een cv van iemand te vragen.
en weer ontopic te gaan.
Het bewegen over 4 benen bij een jong paard is belangrijk en dan is er dus al sprake van van achter naar voor. de draf is 2 takt dwz, dat er in draf altijd 2 benen aan de grond zijn...(als je het in de vertraging zou afspelen) je kan dit als ruiter (leren) voelen.
De filmpjes die ik geplaatst had, gingen over 2 takt in draf, en heb ik willekeurig even van youtube geplukt.
Leer als ruiter eerst maar eens te zien of te voelen, of een paard daadwerkelijk in 2 takt beweegt.
Als een paard recht gaat, voel je dat ook in de beweging. De passen worden beter afgemaakt en het voelt meer als gelijkmatig "glijden" , niet meer als "staccato"
loriene schreef:Voorwaarts rijden doen wij vooral in het begin van de africhting.
Wanneer het paard wat meer is bevestigd rijden we pas van voor naar achter.