Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Met een simpel paard (eentje die niet kreupel loopt of van alles mankeert) en een nette proef kom jij al een heel eind en dan kan je ook nog leuke prijzen mee pakken.
En nu heb ik het geluk dat mijn moeder altijd graag met ons meeging naar wedstrijden/lessen en noem maar op
Maar in ruil daarvoor moesten wij ook altijd ons steentje bijdragen thuis (huishouden, tuin etc). avanoort schreef:Toevallig met een voorbeeldje gevonden, paard van 4, met een ernstige peesblessure, alles uit de kast getrokken om er maar weer op te gaan, heel bizar: [RIJ-ITP] Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!
Ik snap totaal niet wat dat met dit topic te maken heeft!!! Hoppje schreef:Tuurlijk als je EN geld EN talent hebt dan gaat het allemaal wel iets makkelijker. Maar dat is met alle sporten zou, niet alleen in de paardensport
Waar ik wel benieuwd naar ben is over welk niveau we het hier hebben. Het merendeel van de ruiters in NL rijdt basis niveau (B t/m Z). En om hier leuk in mee te draaien heb je echt geen paard nodig een tonMet een simpel paard (eentje die niet kreupel loopt of van alles mankeert) en een nette proef kom jij al een heel eind en dan kan je ook nog leuke prijzen mee pakken.
Tuurlijk voor de internationale top is gewoon geld nodig, anders kan je je daar niet staande houden maar ik neem aan dat deze discussie hier niet over gaat
.
Ik werd geen kampioen, ik kwam niet in het M, maar ik leerde wel rijden/zitten en bovendien leerde ik ook verliezen. Daarna heb ik ook altijd onbeleerde pony's gehad, ik kreeg les van mijn moeder en deed alles zelf (van stallen uitmesten tot de pony vlechten). Op een gegeven moment mocht ik een pony voor kennissen inrijden, ik kende haar al vanaf veulen af aan en het inrijden werd echt rijden en het echt rijden werden wedstrijden. Heel hard gewerkt en met resultaat Nederlands Kampioen L2, dit zonder echte instructie, zonder vrachtwagen en zonder stal (pony stond 24/7 buiten). Ik had haar Z-klaar, maar toen kwam een bod waar we echt niet konden afwijzen... helaas.
.
, zo kan het dus ook.